جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

همترازی خدمات پستی لارستان با مراکز استان

میلاد لارستان: رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه خدمات پستی لارستان بزرگ در ۱۵ هزار کیلومتر مربع گسترده شده و در مدت کوتاه ۵ ماهه، ۱۲۰ هزار خدمت پستی…

پست میلاد لارستان: رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه خدمات پستی لارستان بزرگ در ۱۵ هزار کیلومتر مربع گسترده شده و در مدت کوتاه ۵ ماهه، ۱۲۰ هزار خدمت پستی به مردم این شهرستان ارائه گردیده، گفت: میزان درآمد اداره پست لارستان، معادل برخی استانهای کشور است.

اسداله رستمی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با اشاره به اینکه، هرگونه خدمات پستی جدید که در سطح کشور به اجرا در می آید، در سریعترین زمان ممکن برای مردم لارستان نیز در نظر گرفته می شود، اظهار کرد: در آینده نزدیک سرویس جدید پستی “وَرتایم” به مردم منطقه لارستان ارائه می گردد.

وی در تشریح این سرویس پستی، افزود: در این نوع سرویس پستی ما این امکان را برای مشتری فراهم کرده ایم که ارباب رجوع بتواند ساعت توزیع مرسوله را در مقصد، از مبدأ تعیین کند که بر این اساس، مراجعه کننده می تواند یکی از ساعات: ۸ الی ۱۴، ۱۴ الی ۱۸ و ۱۸ الی ۲۲ انتخاب کند تا بسته مورد نظر در ساعت مشخص شده در مقصد توزیع گردد.

توزیع مرسولات در کمتر از ۲۴ ساعت

 رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه، سرویس “پست ویژه” از یک سال قبل در لارستان راه اندازی گردیده، عنوان کرد: در این نوع خدمت پستی این امکان برای ارباب رجوع فراهم است تا در سریعترین زمان و در خارج از گردش کار سنتی پست، مرسوله در مراکز استان ظرف مدت ۱۸ تا ۲۴ ساعت به مقصد برسد.

وی با اشاره به سرویس جدید “پست لُجستیک” در شهرستان لارستان ابراز امیدواری کرد: این نوع پست، بتواند قسمت اعظمی از مشکلات تجار و بازرگانان لارستانی را برطرف نماید.

در “پست لُجستیک” کالاها با هزینه ای کمتر از هزینه حمل و نقل معمول جابجا می شود

این مقام مسئول، “پست لُجستیک” را از خدمات نوین پستی دانست و اذعان کرد: در “پست لُجستیک” تولیدکنندگان بجای آنکه بخواهند در پیچ و خم شبکه حمل و نقل معمولی قرار بگیرند یا هزینه های غیرمتعارف را پرداختند کنند، در “پست لُجستیک” می توانند از شبکه پستی برای انبار و توزیع محصولات در مفاصل نزدیک و دور و با هزینه ای کمتر از هزینه حمل و نقل معمول استفاده کنند.

رستمی با اعلام این خبر که سرویس پستی “کرایه در مقصد یا پس کرایه” در پست لارستان راه اندازی شده، افزود: یکی از مشکلات تجار و کسبه لارستان، پذیرش بی چون و چرای اجناس برگشتی است و با توجه به رواج کالاهای قاچاق در منطقه جنوب کشور، امکان کمتری برای بازاریان برای مرجوع کردن کالا به تولیدکنندگان به سایر نقاط کشور وجود دارد و یا افرادی که قصد ارسال مرسوله ای دارند که می بایست فرد گیرنده هزینه پستی آن را بپردازد، از این نوع خدمت پستی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سرویس پستی “کرایه در مقصد یا پس کرایه” با پرداخت کمترین هزینه، با بیمه کامل پستی، با تضمین و در بازه زمانی در نظر گرفته از سوی مراجعه کننده، به مقصد انتقال داده می شود و هزینه پستی از گیرنده اخذ می گردد.

در ۴ ماه، ۱۴ هزار ۵۰۰ مرسوله اینترنتی در سطح لارستان توزیع شده است

رئیس اداره پست لارستان، بحث تجارت الکترونیک یا خرید و فروش اینترنتی را یکی از انواع پرطرفدار کارهای معامله ای در سطح دنیا، دانست و تأکید کرد: به بدلیل سهولت در کار، مشغله زیاد افراد، عدم دسترسی به بازار حقیقی، مردم به این نوع خرید و فروش روی آورده اند.

وی با اشاره به یکی از خدمات پستی که تسهیل کننده در خریدهای اینترنتی است، خاطر نشان کرد: اداره پست لارستان با فراهم کردن زیرساخت های لازم در این زمینه درصدد است تا زمینه خرید کالا از طریق اینترنت خریداری کنند و با استفاده از شبکه پستی، کالای مورد نظر با بیمه کالای پستی به گیرنده تحویل شود.

رستمی با استناد به یک سری از آمار، گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار ۵۰۰ مرسوله اینترنتی در سطح لارستان توزیع و تسویه شده است.

پروژه احداث ساختمان جدید اداره پست لارستان به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است

وی با تأکید بر ظرفیت منطقه لارستان در زمینه خدمات پستی، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در لارستان، ایجاب می کند که اداره پست آن در یک ساختمان بزرگتر از یک ساختمان دو طبقه کنونی است.

رئیس اداره پست لارستان یادآوری کرد: قطعه زمینی در قسمت سایت اداری شهر لار جهت تأسیس ساختمان جدید در نظر گرفته شده است و با توجه به پیگیری های صورت گرفته، کارهای مطالعه اولیه، تهیه نقشه تا مرحله تأسیسات، پرداخت هزینه پروانه شروع به ساخت و غیره انجام شده است.

وی با ابراز تأسف از همزمانی اجرای این پروژه در زمان کمبود اعتبارات، اضافه کرد: این ساختمان در ۴ طبقه و با ۲ هزار متر زیر بنا احداث می شود که امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولین اعتبارات مورد نیاز برای این مهم در نظر گرفته شود.

راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات در لارستان الزامی است

رستمی با تأکید بر راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات در لارستان، تصریح کرد: در صورت عملیاتی شدن این پروژه، منطقه لارستان می تواند شاهد یک جهش اقتصادی بزرگ و قابل لمس باشد.

وی با اشاره به مزایای اجرایی شدن این ایده، افزود: با راه اندازی این مرکز، زمینه اشتغال بیش از ۵۰ نفر بطور مستقیم فراهم می گردد، سرعت ارتباط با اقصی نقاط کشور افزایش می یابد، استفاده بهینه از پتانسیل صادرات بار داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی لارستان، بهره مندی از ظرفیت اداره گمرک لارستان، ارسال مرسولات مردم به خارج و غیره استفاده برد.

چاپ ۱۰ هزار “تمبر شخصی” در لارستان

رئیس اداره پست لارستان در زمینه فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در این اداره، گفت: همزمان با سایر نقاط کشور و مراکز استانها، بحث “تمبر شخصی” دنبال شده و به نوعی فرهنگ و سنت های لارستان بزرگ و اتفاقات مختلف از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ داده در این منطقه را به صورت بارز به مردم داخل و خارج از کشور معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تا زمان حاضر، حدود ۱۰ هزار “تمبر” های مختلف در زمینه های گوناگون چاپ شده که بسیاری از آن بصورت رونمایی تلوزیونی انجام گردیده است.

رستمی درخصوص جایگاه پست لارستان در میان ۲۹ شهرستان فارس، عنوان کرد: در سالهای اخیر، اداره پست لارستان در رده اول تا سوم قرار دارد و براساس آمار استخراج شده در ۵ ماهه نخست امسال به لحاظ خدمت دهی و کسب درآمد، لارستان در مقام اول قرار دارد و به نوعی پست لارستان به سوددهی رسیده است.

ارائه ۱۲۰ هزار خدمت پستی در ۵ ماه

وی با اشاره به اینکه خدمات پستی لارستان در ۱۵ هزار کیلومتر مربع گسترده شده و در مدت کوتاه ۵ ماهه، ۱۲۰ هزار خدمت پستی به مردم منطقه لارستان ارائه گردیده، تصریح کرد: میزان درآمد اداره پست لارستان، معادل برخی استانهای کوچک کشور می باشد و در زمینه پستی، شهرستان لارستان می تواند خود را با استانهایی همچون: کردستان، کهکلویه و بویر احمد یا ایلام مقایسه کند.

وی با تأکید بر اینکه هدف پست به دنبال کسب درآمد نیست، بلکه بدنبال ارائه بهتر خدمات دولتی به مردم است، اذعان کرد: در برخی موراد، هزینه هایی را که اداره پست می بایست برای ارائه یک سرویس به مردم بپردازد، بسیار بیشتر از آن است که مردم بابت آن خدمت هزینه می کنند.

خبرنگار: حسن فراست

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین