یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

امام جمعه موقت لار: آیت اله نوری همدانی به لارستان خواهد آمد

میلاد لارستان: امام جمعه موقت از سفر آیت اله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به لارستان خبر داد و گفت: ایشان در روز سه شنبه صبح از طریق فرودگاه…

میلاد لارستان: امام جمعه موقت از سفر آیت اله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به لارستان خبر داد و گفت: ایشان در روز سه شنبه صبح از طریق فرودگاه بین المللی لارستان و با استقبال عمومی وارد شهر لار می شود.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، حجه الاسلام والمسلمین محمد رمضانی، در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر لار، با تأکید به نمازگزاران در دل نبستن به دنیا و مظاهر آن، اظهار کرد: دلبستگی به مادیات باعث خسران می شود.

وی افزود: انسان ها باید قدر لحظه لحظه عمر خود را بدانند، چرا که نعمت عمر، همچون سایر نعمات دنیوی نیست که بتوان آن را دوباره باز یافت.

امام جمعه موقت لار با استناد به آیات قرآنی، تصریح کرد: آنان که عمر خود را به بطالت گذرانده اند، نسبت به گذشته خود حسرت می خورند، اما متأسفانه کمتر برای انسانها جای جبران وجود دارد.

وی با توصیه به نمازگزاران در انجام اعمال نیکو، خاطر نشان کرد: لااقل اگر اهل ثواب کردن نیستیم، از گناه دوری کنیم، چرا که پرهیز از ارتکاب به کارهای ناثواب، یک هنر است.

حجه الاسلام رمضانی با اشاره به جریان تاریخی مباهله و تبریک مجدد عیدغدیر خم، ماه ذی الحجه را ماه ولایت نامید و عنوان کرد: واقعه غدیر از مسلمات تاریخ است و هیچکس نمی تواند در جریان غدیر خدشه وارد کند.

وی اضافه کرد: در جریان غدیر، تکلیف حکومت اسلامی پس از اصل نبوت مشخص گردید و بدین ترتیب بود که بدستور خداوند متعال دین کامل شد و همه باید بدانند دین بدون ولایت ناقص است.

امام جمعه موقت لار هدف اصلی از واقعه غدیر را، اثبات حقانیت ولایت عنوان و افزود: کسی که ولایت و سرپرستی مردم را برعهده دارد، بخاطر علم، تقوا، جهاد، فداکاری در راه اسلام و دفاع از همه ارزشهای اسلامی نسبت به سایر مردم جامعه برتری دارد، مردم در برابر او ارتباط عاطفی، قلبی و تنگاتنگ دارند.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره)، توانست پس از گذشت ۱۲ قرن از زمان غیبت امام عصر(عج)، یک حکومت ولایی تشکیل دهد و عزت اسلام به دنیا شناسانده شود و باعث تحول جهانی شود.
حجه الاسلام رمضانی با تأکید بر نقش موثر روحانیت در تحولات اجتماعی در ادوار مختلف تاریخ، یادآوری کرد: روحانیت بالاترین خدمت را به اسلام و مسلمین داشته است و در زمان حاضر نیز، روحانیت می تواند در حفاظت از امنیت فرهنگی کشور بالاترین نقش را همچون دوران گذشته ایفا کند.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام(ص)، در باب دیدار با علما، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند؛ «اگر کسی از مردم جامعه به دیدار علما بروند، مثل این است که به دیدار من آمده باشد و اگر کسی همنشین عالم بشوند، همانند این است که همنشین من شده است و اگر کسی همنشین من شود، گویا همنشین خدای بزرگ شده است».

امام جمعه موقت لار با اشاره به اینکه در هفته پیش رو، لارستان بزرگ میزبان آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید خواهد بود، تصریح کرد: مراسم استقبال از ایشان با حضور آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و همچنین دکتر احمدی استاندار فارس و اقشار مختلف مردم در روز سه شنبه در محل فرودگاه بین المللی لارستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین مناسبت مراسم سخنرانی این عالم جلیل القدر در روز سه شنبه شب، پس از نماز مغرب و عشاء با حضور عامه مردم ولایتمدار لارستان در محل مسجد امام جعفرصادق(ع) برگزار می گردد.

وی در پایان خطبه دوم، با گرامیداشت هفته ایمنی، به حاضرین توصیه کرد: نظام مهندسی ساختمان را جدی بگیرند و قبل از وقوع حوادث تلخی همچون زلزله و سیل پیشگیری کنند و آمادگی مقابله با حوادث را داشته باشند.

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین