سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

دومین بازارچه خیریه در لارستان برپا شد

دومین بازارچه خیریه حمایت از بیماران خاص در محل دانشگاه هلال احمر لارستان برگزار شد. این بازارچه که با همکاری موسسه همیاران سلامت روان کرانه مهر لارستان و موسسه قرآنی…

خیریه لارستاندومین بازارچه خیریه حمایت از بیماران خاص در محل دانشگاه هلال احمر لارستان برگزار شد. این بازارچه که با همکاری موسسه همیاران سلامت روان کرانه مهر لارستان و موسسه قرآنی صاحب الزمان برگزار می‌شد، شامگاه دیروز به مدت ۵ ساعت به عرضه انواع غذاها به مردم لارستان پرداخت تا درآمد حاصل شده را به انجمن بیماران کلیوی لارستان اهدا کند.

 

ستاره آهونبر از مسئولان برگزاری این بازاچه در گفت  وگو ما اظهار کرد: تمام فعالیت این بازارچه به صورت خصوصی بوده و از هیچ نهادی جز دانشگاه هلال احمر برای مکان برگزاری کمکی در یافت نشده است.

وی تصریح کرد: عرضه کنندگان این محصولات اغلب خانم‌های سرپرست خانوار بودند و غذاها را با هزینه خود تهیه و به فروش گذاشته بودند.

یعقوب زارع مسئول انجمن بیماران کلیوی لارستان در گفت و گو با  تسنیم، اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی لارستان ۲۱ سال است که  فعالیت می‌کند و با زیر نظر داشتن حدود ۸۰ بیمار کلیوی و دیالیز جزء نخستین انجمن های حامی بیماران خاص بعد از شیراز است.

وی در رابطه با کمک‌های این انجمن به بیماران افزود: مقداری از هزینه‌های ایاب و ذهاب، تهیه دارو، آزمایش‌های بیماران را تامین کرده و ۳۰ درصد برق خانگی برای بیماران تحت پوشش کاهش داده‌ایم.

زارع با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های انجمن توسط خیرین تامین می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روز به روز بیماران کلیوی و دیالیزی حمایت بیشتر خیران از کارهای لازم و واجب است.

وی نبود فضای کافی برای انجمن را یکی از مشکلات اساسی دانست و تصریح کرد: بعد از این همه سال فعالیت حل هنوز مشکل مکان انجمن حل نشده و این انجمن فقط یک اتاق کوچک در بیمارستان را در اختیار دارد که نسبت به انجمن های جدیدتری که امکانات بسیار خوبی دارند از سطح پایین تری برخوردار است و این برروی فعالیت انجمن تاثیر سو گذاشته است.

مسئول انجمن بیماران کلیوی لارستان بیان کرد: ۱۳ تخت دیالیز در بیمارستان وجود دارد که اکثر آنها توسط خیران اهدا شده و با توجه به تبلیغ‌هایی که در سطح شهر شده استقبال چندانی از طرف خیران صورت نگرفته است.

وی برگزاری این بازارچه های خیریه مردمی را برای شهرستان ضروری دانست و گفت: این کار خداپسندیده سبب بیدار شدن و آگاه شدن اذهان عموم شده و هم سبب جذب هر چه بیشتر خیران می‌شود.

به گزارش تسنیم در این بازارچه اجرای موسیقی کودکان نیز صورت گرفت و با وجود پیش بینی‌ها محصولات یک ساعت قبل از موعد به اتمام رسید.

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین