یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

هفته اول شهريورماه1381 شماره 246( بوش قدرت‏طلب)

در شماره گذشته پيرامون تهاجم يا تعامل با آمريكا مطالبى نگارش يافت و بيان شد كه آمريكا وقتى منافع خود را در خطر ببيند از نابودى و قلع و قمع…

در شماره گذشته پيرامون تهاجم يا تعامل با آمريكا مطالبى نگارش يافت و بيان شد كه آمريكا وقتى منافع خود را در خطر ببيند از نابودى و قلع و قمع انسانها هيچ ابايى ندارد بويژه پس از فروپاشى شوروى سابق كه آمريكا خود را به اصطلاح همه‏كاره دنيا قلمداد نموده بخصوص بعد از جريان ۱۱ سپتامبر كه شعار »يا با آمريكا يا بر ما« توسط بوش قدرت‏طلب سر داده شده، اين ديوسيرتى بيشتر نمايان گشته است.
 تداوم اين قدرت‏طلبى و زورگويى تا كى باشد و چه موقع قدرت‏مداران آمريكايى بيدار شده و بدانند كه همزيستى با مردم جهان راه و رسم ديگرى دارد، مطلبى است كه در اين مقال نمى‏گنجد.
 حضرت امام خمينى)ره( كه حاكميت آمريكا را خوب شناخته بود معتقد بودند اگر به اينها امان بدهيد آرامتان نخواهند گذاشت و نظرشان اين بود كه بايد در جهان از نظر تفكر و انديشه به اينان تهاجم نمود كه امكان تهاجم به شما را نيابند. اين مسأله خاصيت استكبار است زيرا قلدرمآبان اگر خود را در هجوم دشمن نبينند براى نابودى ديگران برنامه‏ريزى مى‏كنند و اگر خود را در هجوم ديگران احساس كردند به دفاع از خويش مشغول مى‏شوند.
 لذا مسأله تهاجم آمريكا به افغانستان گرچه منجر به پيروزى آمريكا نشده است و آنچه كه دولت بوش مى‏خواست تحقق نيافته و به همين خاطر آمريكا در پى درگيرى ديگرى در منطقه است و از صدام و رژيم بعثى عراق نام برده مى‏شود، اما ددمنشى، قلدرمآبى، خشونت و زورگويى دولت آمريكا را نشان مى‏دهد.
 آيا براى از بين بردن مشتى چادرسياه مويى كه بيچارگان افغانى به عنوان سرپناه از آن استفاده مى‏كردند بكار بردن سلاح‏هاى مدرن و فوق مدرن ضرورت داشت؟
 مسأله ديگر اينكه براستى آيا آمريكا با عراق وارد جنگ خواهد شد، اگر پاسخ مثبت باشد چه نوع جنگى در خواهد گرفت در اين چند ماه نويسندگان مطبوعات به بررسى اين مسأله پرداخته‏اند و صدام و بوش را »قدرت طلبان ديوانه« لقب داده‏اند. آيا شعله‏ور شدن آتش در منطقه بسيار حساس خليج فارس با توجه به »نه‏اى« كه تقريباً همه كشورهاى عربى گفته و آمريكا هم احساس مى‏كند كه در اين جنگ بخلاف جنگ نفت در حدود ۱۱ سال قبل هيچ يك از كشورهاى عربى با آمريكا همراهى نمى‏كنند چه نقشه‏هاى شوم و خطرناكى براى منطقه كشيده شده كه آمريكا دست از تهديد وحشيانه خويش برنداشته و حتى براى لطمه زدن به هم‏پيمان سابق خويش يعنى عربستان سعودى خود را مهيا نموده و با تهديد به نعل و به ميخ مى‏زند.
 نكته‏اى كه نبايد از نظر دور داشت اين است كه آمريكا با اين همه قدرت مدارى عِدّه و عُدّه غالب نقشه‏هايش با بيدارى جامعه امروز امكان پياده شدن نمى‏يابد و نقش بر آب مى‏شود.
 اميد است خداوند چنان آگاهى و بيدارى به جوامع بشرى بويژه جامعه اسلامى و بالاخص جامعه اسلامى ايران عنايت فرمايد كه جز سبكى و خفت و خوارى و زبونى چيزى براى نظام استكبار باقى نماند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۵:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین