جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

گلوگاههای مبارزه با قاچاق در لارستان تأسیس خواهد شد+عکس

میلاد لارستان: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان این مطلب، گفت: از مردم با فرهنگ خطه لارستان تقاضا می کنیم تا علاوه بر رعایت نظم اجتماعی، قوانین و مقررات…

میلاد لارستان: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان این مطلب، گفت: از مردم با فرهنگ خطه لارستان تقاضا می کنیم تا علاوه بر رعایت نظم اجتماعی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در جاده های مواصلاتی و داخل شهرها مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ سردار احمدعلی گودرزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه لارستان با بیان اینکه نقش امنیت در کشور ایران برجسته است، اظهار کرد: با عنایت و توجه دستگاههای ذیربط و بخصوص نیروی انتظامی بالاترین امنیت در خاورمیانه متعلق به ایرات اسلامی می باشد.

وی افزود: براساس آمار و ارقام موجود، در منطقه لارستان، نسبت به سال گذشته وقوع سرقت ۱۴ درصد کاهش داشته است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در تلاش هستیم شاخص جرائم را در استان فارس به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با ابراز خرسندی از آمار پائین قتل در لارستان تصریح کرد: در سال جاری کشف سلاح غیرمجاز در لارستان ۸۱ درصد افزایش داشته است و شهرستان لارستان به لحاظ دقت در کشف سلاح های غیرمجاز در استان فارس دارای رتبه برتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳ تُن از انواع مواد مخدر در سطح لارستان کشف و ضبط شده، خاطر نشان کرد: در این خصوص تعداد زیادی از سوداگران مرگ به اضافه خودروهای تیزرو و سلاح های مدرن جنگی کشف و تحویل قانون شده اند.

گودرزی با اشاره به اینکه اولویت نیروی انتظامی در استان فارس برخورد با خرده فروشان مواد می باشد، ابراز تأسف کرد: براساس آمار میزان کشفیات در جنوب استان رضایت بخش است، اما با توجه به ترازیت بالای مواد مخدر در این مناطق باید توجه بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

 

وی با مطرح کردن این آمار که هدایت معتادین به مراکز درمانی نسبت به سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته، تأکید کرد: به دلیل آنکه مسیرهای منتهی به لارستان در زمره محورهای مواصلاتی ورود مواد مخدر به استان فارس و کشور می باشد، می بایست در برخورد با سوداگران مرگ با جدیت بیشتری کار کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه یکی از برنامه در این سفر به منطقه لارستان جانمایی ایستگاههای ایست و بازرسی است، اذعان کرد: یکی از اهداف ما از این کار، بالا بردن توان فعالیت نیروهای انتظامی در برخورد با مبارزه با مواد مخدر است.

وی با ابراز رضایت از کاهش تلفات جاده در جنوب استان و منطقه لارستان، تصریح کرد: براساس آمار، ۱۱ درصد فوتی های ناشی از تصادفات، ۱۵ درصد تصادفات خسارتی و ۱۶ درصد تصادفات جرحی در این مناطق کاهش پیدا کرده است.

گودرزی با تأکید بر اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی لارستان و جنوب فارس در قرار دارد، افزود: نسبت به سال گذشته، در برخورد با تخلفات حادثه ساز، با ۲۰ درصد افزایش روبه رو بوده ایم.

وی با متدین، قانون مدار و با گذشت خواندن مردم شهرستان لارستان، اظهار کرد: با نگاهی به صبغه تاریخی این خطه از کشور، انسان به خود می بالد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با مثال زدنی دانستن وحدت اهل تسنن و تشیع در منطقه لارستان، یادآوری کرد: با حضور علمای برجسته اهل تسنن و تشیع و مقبولیت آنان در میان اقشار مختلف مردم و درک و فرهنگ بالای انسانی مردم این دیار، باعث شده تا کمترین عدم هماهنگی گزارش نشود.

وی با ابراز تأسف از از اینکه ۷۵ درصد از افراد موتورسواری که ضربه مغزی شده اند به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده است، تصریح کرد: از مردم با فرهنگ خطه لارستان تقاضا می کنیم تا علاوه بر رعایت نظم اجتماعی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در جاده های مواصلاتی و داخل شهرها مورد توجه قرار دهند.

 

گودرزی با درخواست از هیأت مذهبی در خصوص معرفی همیاران محرم را به مجموعه نیروی انتظامی معرفی کنند تا مورد تعلیم انتظامی قرار بگیرند، اضافه کرد: با این کار ارتباط دوسویه ای بین همکاران کلانتری ها و راهنمایی رانندگی و مردم برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مجرب نظامی و انتظامی، گلوگاهها و ایستگاههای مبارزه با قاچاق در لارستان تأسیس خواهد شد، خاطر نشان کرد: طی چند روز گذشته به منظور بالا بردن امنیت اجتماعی شهرستان لارستان، ۵ خودرو واگذار شده است.

فرمانده ارشد نیروی انتظامی فارس در توضیح جمع آوری متکدیان وارد شده به منطقه لارستان، با مذموم خواندن این کار، گفت: ترویج این کار باعث نازیبایی چهره شهر می گردد و به دلیل آنکه جمع اوری آنان از وظائف نیروی انتظامی نیست، می توان با همکاری مسئولین دیگر اتباع بیگانه را با انتقال به اردوگاههای تعبیه شده آنان را به مرزهای شرقی جنوب کشور تحویل داد.

وی با بیان اینکه ساختمان کنونی محل استقرار نیروی انتظامی لارستان بیش از یک قرن قدمت دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در چند سال گذشته اعتباراتی را تدارک دیده است تا یک ستاد در شأن پرسنل نیروی انتظامی و مردم منطقه لارستان را فراهم کند که متأسفانه ساخت این ساختمان نیمه کاره رها شده است و بازدیدهای صورت گرفته در این روز امیدواریم تا طرح کیفیت در نیروی انتظامی را به اجرا درآوریم.

گودرزی با اشاره به اینکه مکان کنونی محل استقرار منطقه انتظامی لارستان مورد بازدید دکتر بروجری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، قرار گرفت، افزود: بر اساس قول های مساعد ایشان و همکاری شورای شهر، شهرداری، نماینده مردم در مجلس و فرماندار اعتبارات مورد نیاز این کار تأمین شود.

وی در تشریح جزئیات تشکیل پلیس افتخاری در نیروی انتظامی، تصریح کرد: براساس دستورات فرماندهی نیروی انتظامی، سازوکاری فراهم گردیده تا افرادی با لباس متحدالشکل با عنوان پلیس افتخاری در کنار کارکنان نیروی انتظامی با هدف پیشگیری از وقوع جرائم همکاری می کنند و از بین این افراد، با شناختی که حاصل می گردد، تعدادی را به گزینش نیروی انتظامی در خواهند آمد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه ۷۰ درصد از مراحل ساخت و ساز زندان مرکزی لارستان به اتمام رسیده است، اضافه کرد: با توجه به فاصله زیاد لارستان با مرکز استان و تکریم بهتر مردم این دیار درصدد هستیم تا ساختمان این مکان هرچه سریعتر اماده شود.

وی با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی بازداشتی های موقت، تصریح کرد: ما بدنبال اصلاح، زیباسازی، وسایل بهداشتی مناسب، دوربین، وسایل گرمایشی و سرمایشی براساس استانداردهای بین المللی و غیره سازوکاری را فراهم می کنیم تا حرمت افرادی مانند: تصادفی ها، مشکلات اقتصادی، درگیری های لفظی که فی نفسه مجرم نیستند، حفظ شود.

گودرزی با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی با عنوان معاونت اجتماعی و ارشاد به منظور ارتباط مردم و نیروی انتظامی ایجاد شده است، عنوان کرد: در بحث آموزش و آگاه سازی های عمومی در زمینه حقوق فردی و یا اعمالی مانند: ناهنجاری های اجتماعی، مواد مخدر و غیره که جرم شناخته می شود، فعالیت می کند.

وی با تمجید از پائین بودن امار تخلف بانوان در سطح لارستان، اذعان کرد: در این شهرستان تخلف خانم ها بخصوص در جرائم خشن بسیار قلیل و ناچیز است و این مهم نشان از تدین، خداترسی و فرهنگ بالای آنان دارد.

فرمانده ارشد نیروی انتظامی فارس با تأکید برنقش موثر خانواده بر دوری افراد در ارتکاب به جرائم، اظهار کرد: ما معتقدیم بهترین محلی که می تواند فرد را کنترل کند و به رشد برساند، کانون خانواده در موضوعات آموزشی و پرورشی است.

وی با اعلام این خبر که در کلانتری ها کارشناسان خواهر برای ارائه مشاوره مستقر هستند، گفت: خانواده ها در صورت مواجه با ناهنجاری ها در خانواده های خود با مراجعه به این مراکز با حفظ کامل اسرار مشکلات خود را در کمال آرامش مطرح و مشاوره دریافت دارند.

گودرزی با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ جهت ارتباط مردم با پلیس در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همه مردم جامعه می توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را با این شماره در میان بگذارند.

وی با قدرتمند خواندن کارآگاهان نیروی انتظامی در کشف جرائم، تأکید کرد: نیروی انتظامی توانسته است۹۳ درصد از قتل های مهم و جرائم خشن را در سطح استان کشف کند که این رقم بالاتر از نُرم جهانی است.

خبرنگار: حسن فراست

عکس: کیوان فتحی

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین