پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

ازدواج آسان و آگاهانه ترویج یابد+آمار

میلاد لارستان: دومین جلسه سازماندهی امور جوانان لارستان با حضور معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلاد…

میلاد لارستان: دومین جلسه سازماندهی امور جوانان لارستان با حضور معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ دومین جلسه سازماندهی امور جوانان لارستان

امروز (یکشنبه ۹ آذرماه ۹۳) با حضور عبدالعلی رضایی؛ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

رضائی در این نشست با بیان اینکه، معاونت جوانان در اداره کل ورزش و جوانان دارای دو وظیفه هماهنگی بین دستگاههای مرتبط با امور جوانان و دیگری مشارکت دادن جوانان در فعالیت های اجتماعی است.

وی با تأکید بر رواج ازدواج آسان در جامعه، تصریح کرد: باید ازدواج ها را با فرهنگ سازی، به سمت ازدواج های آگاهانه سوق داد تا ازدواج های پایدار صورت گیرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با استناد با آماری در خصوص ازدواج در استان فارس، افزود: نرخ ازدواج در این استان در سال ۹۲، تعداد ازدواج ثبت شده در هر هزار نفر ۱۰ عدد بوده است.

وی اضافه کرد: نرخ ازدواج ثبت شده در استان فارس در ۱۰ سال گذشته، ۱۱ ازدواج به ازای هر هزار نفر جمعیت داشته ایم که بهترین آمار در سال های ۸۶ تا ۸۸ بوده که از هر هزار نفر، ۱۴ ازدواج ثبت شده است.

رضائی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۷ هزار ازدواج ثبت گردیده است و می بایست با برنامه ریزی ها این رقم افزایش یابد.

وی با استناد به آمار سازمان ثبت احوال کشور، گفت: میانگین سن ازدواج جوانان فارس، در خانم ها در سال ۹۲ به ۲۴ سال افزایش یافته و در آقایان به ۲۸ سال رسیده است.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس میزان طلاق ها در ۵ سال اول بیشتر است، اظهار کرد: این مهم نشان از ضرورت استفاده از مشاورین ازدواج و طلاق است که می تواند نقش مؤثری در کاهش طلاقها داشته باشد.

وی گفت: پسرهایی که سن آنها از ۳۴ سال بگذرد و ازدواج نکنند، ۲۵ درصد این افراد تا ۵۰ سالگی و احتمال زیاد تا پایان عمر، مجرد باقی خواهند ماند ولی در دخترها، افرادی که سن آنها از ۲۹ سالگی عبور می کند، حدود ۷۵ درصد آنها تقریباً ازدواج نمی کنند و در خطر تجرد قطعی قرار می گیرند و این نشان می دهد که باید به فکر راهکارهایی برای کاهش سن ازدواج بود.

رضائی پیشنهاد ایجاد مراکز مشاوره در سطح لارستان، تصریح کرد: این مراکز با کمک بهزیستی، دانشگاه، شهرداری و اداره کل ورزش برای راهنمائی و مشاوره جوانان در قبل و بعد از ازدواج با هزینه کم و حتی رایگان با حضور مشاورین ماهر راه اندازی گردد.

 

عکس: کیوان فتحی

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین