چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پیام نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار

به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار، دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیامی صادر نمود. متن پیام به شرح زیر…

به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار، دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیامی صادر نمود. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار، برای بازخوانی خدمت و مسئولیت های خطیر خبرنگاران فرصتی مغتنم است.

در جهان که آگاهی عامل عمده توانمندی و اقتدار محسوب می شود، نقش پیام رسانان و آگاهی بخشان بیش از پیش برجسته می گردد.

خبرنگاران به عنوان چشم و گوش اجتماع، وظیفه توجه به موضوعات مهم و سرنوشت ساز، کسب اطلاع از جوانب موضوعات، تجزیه و تحلیل منصفانه و نهایتا بازنمایی و اطلاع رسانی عادلانه به جامعه را بر عهده دارند و طبیعی است که در این فرایند، اشخاص و گروه های متخلف از این اطلاع یابی جامعه، ناخشنود و ناخرسند بوده و در صدد جلوگیری از آن بر آیند.

در این مسیر وظیفه ارکان حکومت و قوای سه گانه، حمایت از فعالیت های حرفه ای و قانون مدارانه خبرنگاران در اطلاع یابی و پیام رسانی است. فراهم آوردن امکانات قانونی برای خبرنگاران به منظور پرسشگری در چهارچوب قانون و شرع و تسهیل اطلاع رسانی به عموم مردم و نیز تعمیم بیمه های خبرنگاری به عنوان یک شغل پر مخاطره از جمله این حمایت هاست. توجه به آموزش های تخصصی و نیز قواعد حرفه ای برای تربیت خبرنگاران در جهت ارتقاء خدمات و ترفیع جایگاه شغلی خبرنگاران از اموری است که لازم است مورد عنایت مسئولان ذی ربط قرار گیرد. امید است با تکریم جایگاه والای خبرنگاران و شناخت خبرنگاران از وظایف و جایگاه خود، شاهد روند شفاف اطلاع رسانی از حقایق پنهان و آشکار جامعه و دستیابی به جامعه ای برخوردار از آگاهی و توانمند باشیم. توفیق روز افزون همه خبرنگاران و صاحبان رسالت آگاهی بخشی را از خداوند خواهانم .

دکتر جمشید جعفرپور

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

لارستان، خنج ، گراش

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین