چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 26

شهرهای کوچک تقویت و حمایت شوند

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه ریشه بسیاری از حاشیه‌نشینی‌ها در کلان شهرها عدم توجه به شهرهای کوچک است،گفت: تقویت و رشد شهرهای کوچک عامل مهمی در حل…

حاشیه نشینیمدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه ریشه بسیاری از حاشیه‌نشینی‌ها در کلان شهرها عدم توجه به شهرهای کوچک است،گفت: تقویت و رشد شهرهای کوچک عامل مهمی در حل معضل حاشیه‌نشینی است.

با اشاره به پدیده حاشیه‌نشینی در اطراف کلان‌شهر شیراز اظهار داشت: ریشه بسیاری از حاشیه‌نشینی‌ها در اطراف کلان شهرها عدم توجه به شهرهای کوچک  و مهاجرت افراد به کلان‌شهرها است بنابراین تقویت و رشد شهرهای کوچک عامل مهمی در حل معضل حاشیه‌نشینی است.

وی گفت: در گذشته طرح‌های توسعه‌ای و ظرفیت‌ها در شهرهای کوچک به‌گونه‌ای نبوده که سبب رشد آن‌ها شود و همین عاملی برای مهاجرت افراد از شهرهای کوچک به شیراز و ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف این شهر می‌شده است.

 صحرائیان افزود: در یک سال گذشته برای ۲۵ شهر از شهرهای استان فارس که جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند، اعتباراتی برای تهیه طرح‌های هادی در نظر گرفته شده که این امر به رشد و توسعه شهرها و در نتیجه عدم مهاجرت به مرکز استان کمک می‌کند.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از شهرهای فارس زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: در طرح‌هادی و حمایتی تلاش شده به شهرداری‌های این شهرها بیشتر توجه شود تا مدیریت شهری در شهرستان‌ها تقویت و مهاجرت کم شود.

 وی با اشاره به سفر معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور به شیراز تصریح کرد: برای مقابله با حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها برنامه‌ریزی شده و قرار است کمیته‌هایی کارشناسی در استان‌ها تشکیل شود تا با دقت بیشتری این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

 صحرائیان با بیان اینکه دقت در حریم و محدوده شهری یکی از راه‌های مقابله با حاشیه‌نشینی است، بیان کرد: برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم شهرها به عهده شهرداری و در خارج از حریم به عهده منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی است.

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین