چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

دکتر فرامرزی از اورژانس هوایی لارستان می گوید.

پیرو پی گیری مسئولین دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان ، موافقت ضمنی اولیه راه اندازی اورژانس هوایی و اختصاص بالگرد اورژانس به دانشکده علوم پزشکی لارستان به…

پیرو پی گیری مسئولین دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان ، موافقت ضمنی اولیه راه اندازی اورژانس هوایی و اختصاص بالگرد اورژانس به دانشکده علوم پزشکی لارستان به عمل آمد. با این اقدام تحولی بزرگ در خدمات اورژانس به بیماران و مصدومین منطقه رخ خواهد داد. دکتر

فرامرزی در این زمینه اظهار داشت اورژانس هوایی بخشی از پازل طرح تحول نظام سلامت در کشور است که به منظور فراهم کردن آرامش خاطر مردم و با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از از مخاطرات و حوادث جاده ای و مقدور ساختن ارائه کمک های پزشکی به نقاط دورافتاده و سخت گذر صورت گرفته است که پره های بالگرد آن از ۱۸ مرداد به صورت همزمان در ۱۴ استان بحران خیز کشور به چرخش درآمده است . از آنجا که انتقال زمینی بیماران دارای برخی از محدودیت ها مثل زمان ، محدودیت ظرفیت کابین آمبولانس ها ، تغییرات مکرر سرعت و به ویژه ترافیک است ، انتقال هوایی بیماران ، روش مناسبی در انتقال به موقع مصدومین به مراکز درمانی است.

وی در ادامه صحبت هایش ابراز داشت وجه تمایز خدمات ارائه شده از طریق اورژانس هوایی ، انجام اقدامات احیایی در زمان طلایی می باشد به طوری که به اذعان ایشان اورژانس هوایی با توجه به تعاریف خود زمان رسیدن به بالین بیمار را به شدت کاهش می دهد و اولویت زمان که از سوی متخصصان اورژانس در روند درمان حرف اول را می زند معنا می بخشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان داشت از حدود ۲ سال قبل جهت اختصاص اورژانس هوایی به منطقه لارستان با مرکزیت لار ، مذاکرات جدی با مسئولین اورژانس کشور انجام شده که منجر به تائید این امر گردیده است. امید است که این تلاش و موفقیت مورد قبول حق تعالی و رضایت مردم بزرگوار لارستان قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین