چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

جمع آوری و توزیع 4 میلیارد ریال زکات در لارستان

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد لارستان، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری مردم شهرستان لارستان بیش از ۴ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند. حجه الاسلام عبدالله تقی زاده…

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد لارستان، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری مردم شهرستان لارستان بیش از ۴ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند.

حجه الاسلام عبدالله تقی زاده در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان، با بیان اینکه زکات در لغت به معنی طهارت و پاکیزگی و در اصطلاح فقهاء حقی است واجب در مالی که به حد نصاب رسیده باشد و بر ۹ چیز تعلق می گیرد، اظهار داشت: شتر،گاو،گوسفند،گندم،خرما،جو،کشمش،طلا و نقره از جمله کالاهایی است که می بایست زکات آن پرداخت شود.

وی افزود: بر اساس احکام و حدود دین مبین اسلام، پرداخت زکات بر عهده تک تک مسلمانان بوده و از سوی بزرگان دینی لازم است تمام مسلمانان در انجام این فریضه دینی تلاش کرده و دیگران را نیز تشویق به پرداخت زکات کنند.

مدیر کمیته امداد لارستان تصریح کرد: دلیل اصلی تاکید دین مبین اسلام، علمای دینی و بزرگان ما به انجام این فریضه الهی، این است که پرداخت زکات تاثیر بسیار زیادی در رفع نیازهای مردم مستمند و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های اجتماعی در جامعه اسلامی دارد.

این مسئول اضافه کرد: پرداخت صحیح و به موقع زکات موجب می‌شود که اعتبارات لازم برای حمایت از نیازمندان و اجرای برنامه‌های اجتماعی برای رفع نیازهای جامعه فراهم شده و دیگر در این زمینه‌ها مشکلات مالی، محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

تقی زاده با ابراز خرسندی از رشد پرداخت زکات در شهرستان لارستان، خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال، بیش از ۴ میلیارد ریال زکات از سوی مردم ولایی و مومن لارستان جمع آوری و در بین محرومان منطقه توزیع گردید.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین