دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

عملیات اجرایی تونل شهدای خلیج فارس کلید خورد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور مهندس رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس ، مهندس باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ، فرمانداران شهرستان ها و مسئولین و مدیریت…

همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور مهندس رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس ، مهندس باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ، فرمانداران شهرستان ها و مسئولین و مدیریت های اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، مراسم کلنگ زنی جهت آغاز عملیات اجرایی تونل شهدای خلیج فارس و نیز بهره برداری از محور مهر _ دارالمیزان در حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان صورت گرفت .

به گزارش میلادلارستان   به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان مهندس باقری فرد با بیان اینکه : همواره یکی از اهداف اداره کل راه وشهرسازی لارستان حذف نقاط حادثه خیز و خطرناک در محورهای مختلف می باشد و احداث تونل شهدای خلیج فارس را یکی از اقدامات مهم در این راستا عنوان کرد.

وی افزود : با احداث این تونل به طول ۸۴۰ متر در محور ارد به فداغ ، گردنه صعب العبور بالنگستان حذف میگردد و ماحصل آن  ۱۲ کیلومتر کاهش مسیر در این محور می باشد.

باقری فرد در ادامه اظهار داشت : تاکنون مبلغ ۸۰ میلیارد ریال قرارداد اولیه از وزارت راه و شهرسازی جهت احداث این تونل اختصاص یافته است و امیدواریم با تامین اعتباری به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال شاهد بهره برداری از پروژه مذکور در آینده ی نزدیک باشیم .

در ادامه با حضور معاون عمرانی استانداری فارس ،مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ، فرمانداران شهرستان ها و مسئولین مربوطه  محور مهر _ دارالمیزان نیز به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه طول این پروژه ۲۴ کیلومتر بوده ، افزود: با راه اندازی محور مهر _ دارالمیزان با هزینه ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال ،مدت زمان سفر ۳۰ دقیقه و مسافت طول سفر نیز ۱۳ کیلومتر کاهش خواهد یافت .

باقری فرد با اشاره به نقش موثر افتتاح این پروژه در افزایش سطح ایمنی و تسهیل در عبور و مرور تصریح کرد : با بهره برداری از این محور فاصله شهرستان مهر به شیراز نسبت به وضعیت موجود کاهش قابل توجهی خواهد یافت و تبدیل راه روستایی به محور راه اصلی از دیگر مزایای آن به حساب می آید .

وی در ادامه میزان خاکبرداری محور مهر _ دارالمیزان را ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار متر مکعب و حجم خاکریزی جهت احداث این پروژه را ۸۸۱ هزار و ۳۲۰ مترمکعب عنوان کرد .

باقری فرد در ادامه یادآورد شد ۱۱ پروژه راهسازی و راهداری با هزینه ای بالغ بر ۱۳۰ ملیارد ریال  و مجموع ۵۲ کیلومتر در هفته دولت افتتاح گردیده است .

افتتاح باند دوم ورودی علامرودشت ، افتتاح محور گاوبست ، افتتاح روکش آسفالت جنگویه ، افتتاح روکش آسفالت مهر_نرمان ، افتتاح روکش آسفالت آغصه ،  افتتاح روکش آسفالت ورودی کرمستج ، افتتاح روکش آسفالت ورودی ارد ،  افتتاح روکش آسفالت سبخی – چاه شرف ، افتتاح روکش آسفالت آشنا ، افتتاح روکش آسفالت ورودی کشکو ، افتتاح روکش آسفالت شرفویه از جمله پروژه های می باشد که در هفته دولت و با همت اداره کل راه و شهرسازی لارستان به بهره برداری رسیده است .

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین