جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

نگهداری و ایمن سازی 3700 کیلومتر راه حوزه لارستان به همت راهداران محدود منطقه

در حوزه پروژه‌ هایی که با خیرین داشتیم از خیرین تشکر ویژه می‌کنم، ما به کمک خیرین براى ارتقاى جاده ها و ايمنى محور ها تا امروز ۲۵۰ کیلومتر تفاهم‌نامه بستیم، آن‌ها تامرحله‌ای کمک می‌کنند و از یک مرحله به بعد ازظرفيت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اى استفاده می‌کنیم، آسفالت می‌کنیم و راه‌ها را ارتقا می‌دهیم.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در گردهمایی راهداران و آیین تجلیل از راهداران نمونه اداره‌ کل راه و شهرسازی لارستان که در سالن همايش هاى اين اداره كل برگزار شد، اظهار داشت: روز حمل و نقل و رانندگان را گرامی می‌دارم و از همین‌جا به رانندگان که همواره با بصیرت خودشان یار و یاور کشور بوده‌اندخداقوت می‌گویم.

وی تصریح کرد: راهداران در هر گوشه‌ای از فعالیت‌های مختلف حضور دارند، گرچه گمنام‌اند. در حوزه حمل و نقل کشور تقریبا ۹۰درصد بار مسافر از طریق جاده‌ها حمل می‌شود، وظیفه نگهداری و ایمن‌سازی این جاده‌ها به عهده راهداران است و بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که نگهداری و ایمن‌سازی آن‌ها بر عهده این راهداران است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، افزود: در حوزه لارستان، حدود ۳هزار و ۷۰۰کیلومتر راه داریم که توسط تعداد معدودی از راهداران،علیرغم مشکلاتی که درحوزه منابع انسانی داریم،نگهداری و ایمن‌سازی می‌شود.

شبانی خاطرنشان کرد: در دنیا تقریبا ۴ تا ۶ درصد هزینه ساخت درحوزه نگهداری برای آن اعتبار می‌گذارند؛سالیانه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان برای این حوزه اعتبارلازم است. وسعت حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان تقریبا از۱۴استان کشور هم بیشتراست و شرایط گرما و بدی آب و هوا نیز به این اضافه شده است،از طرفی مشکلاتی همچون تانکرهای حمل سوخت ، سيلاب اخير وکامیون‌هایی که در حوزه صنایع انرژی بَر لامرد و سیمان و بزرگراه جهرم-لار-بندرعباس حمل بار می‌کنند هزینه نگهداری را افزایش داده اند .

شبانى تصریح کرد: سعی کردیم با کمترین امکانات بیشترین خدمات رابه مردم که مستحق بهترین‌ها هستند بدهیم، امیدواریم بتوانیم در آینده اعتبارات بیشتری را برای این حوزه تخصیص دهیم، اما اتفاق بسیار خوبی که در این دو سال رخ داده این بوده كه اعتبارات ما پنج برابر گذشته شده است.

در سيلاب سال گذشته عددى بالغ بر ١٠ هزار ميليارد ريال خسارات به زيرساخت هاى حوزه استحفاظى ما وارد شد كه در اين مدت توانستيم تعدادى از پل ها و جاده هاى تخريب شده را بازسازى كنيم .

شبانی خاطرنشان کرد: راهداری وراهسازی دو بال حمل و نقل هستند و علیرغم اینکه جاده‌های ما روز به روز بهتر می‌شود و بر طول بزرگراه‌هاو راه‌های اصلی اضافه می‌شود،اما متاسفانه کاهش تلفات جاده‌ای چشمگیر نیست و گاهی رو به افزایش است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، افزود: دربحث عوامل جاده‌ای وظیفه ما و راهداران است که تلاش کنیم جاده‌ها را ایمن‌سازی کنیم ونقاط حادثه‌خیز را با توجه به اولویت رفع کنیم،در بحث شانه‌سازی‌ها، آرام‌سازی‌ها وروشنایی‌هایی که در تقاطع‌ها داریم، روکش‌ها و توسعه بزرگراه‌ها وافزایش راه‌های اصلی برای ایمن‌سازی نیز تلاش خودمان رامی‌کنیم.

وی با اشاره به عوامل اصلی تلفات جاده‌ای گفت: سه عامل اصلی در بحث تصادفات مطرح است: عامل انسانی،عامل وسایل نقلیه وخودروهاو عوامل جاده‌ای.

شبانی خاطرنشان کرد:بیش از  ۵۰درصد عوامل انسانی در تصادفات جاده‌ای دخیل هستند، در همین جا از ائمه محترم جمعه، فرمانداران، پلیس راه، اصحاب رسانه و همه کسانی که تریبون به همراه دارندخواهش می‌کنم در بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم گام بردارند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، تصریح کرد: در ثبت اطلاعات و شناسنامه آسیب پُل‌ها در حوزه راهداری رتبه اول کشور را گرفتیم،در حوزه مردم‌داری، رتبه برتر استان را به دست آوردیم.

وی افزود: مردم، ارباب ما هستند و ما نوکر آن‌ها هستیم.

شبانى، با اشاره به مستندسازی گفت: در این حوزه نیز جزو استان‌های برتر در کشور بودیم و در حوزه مدیریت بحران جزو دستگاه‌های برتر بودیم كه ضمن تشكر ازمديريت بحران استاندارى فارس، به پاس خدمات اين اداره كل در سيل و ساير بحران ها موفق به دريافت لوح تقدير از استاندار محترم فارس شديم .

وى افزود: ما توانستیم دبیری کارگروه زیربنایی که  تاکنون نداشتیم و اداره‌کل راه فارس در مركز استان انجام می‌داد راجدا و برای اداره‌کل مستقل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار داشت: در حوزه تامین مسکن که یکی ازشعارهای بنیادین دولت مردمی بوده،جزو سه استان برتر کشور در تامین زمین بودیم وتوانستیم به عنوان سه استان اول کشور زمین موردنیاز چهار ساله را تامین کنیم.

شبانی تصریح کرد: تلاش هاى ارزنده اى در جهت فعال‌سازی پروژه‌هایی که بعضا بيش از ١٠ سال تعطیل بودند انجام شده و بخشى از اين پروژه ها به اتمام رسيده و يا در مرحله انجام است و هم اكنون درحال برنامه ريزى هستيم تا ان شا الله بتوانيم مابقى پروژه هاى بر زمين مانده را در آينده به سرانجام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، اظهار داشت: در حوزه پروژه‌ هایی که با خیرین داشتیم از خیرین تشکر ویژه می‌کنم، ما به کمک خیرین براى ارتقاى جاده ها و ايمنى محور ها تا امروز ۲۵۰ کیلومتر تفاهم‌نامه بستیم، آن‌ها تامرحله‌ای کمک می‌کنند و از یک مرحله به بعد ازظرفيت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اى استفاده می‌کنیم، آسفالت می‌کنیم و راه‌ها را ارتقا می‌دهیم.

شبانی گفت: در حوزه رفاهیاتِ پرسنل باید گفت پرسنل ما ایثارگران به تمام معنا هستند،اما کمترین حقوق و مزایا درحوزه وزارت راه و شهرسازی را پرسنل ادارات کل می‌گیرند،در حالی که همه وظایف محوله را انجام می‌دهند.

 

وى در پايان ازهمراهى استاندارى فارس، نماينده محترم مردم لارستـان ،خنج ،گراش، اوز و جويم و نماينده محترم مردم شهرستان هاى لامرد و مهر در مجلس شوراى اسلامى ،سازمان برنامه و بودجه ،همكاران در وزارت راه شهرسازى و سازمان هاى زيرمجموعه وزارت خانه ،فرمانداران و معاونت هاى اين اداره كل در جذب اعتبارات تقدير و تشكر نمود.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نگهداری و ایمن سازی 3700 کیلومتر راه حوزه لارستان به همت راهداران محدود منطقه”

  1. ملا گفت:

    گمنام دیگه چه صیغه ای یه!!!
    اگه صلواتی کار میکردن حق با شما بودولی بابت کارشون دارن حقوق و مزایا میگیرن.
    ما هم بصورت گمنام در سوپر مارکت کار میکنیم.
    اگه صلاح میدونین اسامیشون رو جلو پلهاو تونل هاو پلیس راه نصب کنید که از گمنامی در بیان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین