چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 16

قابل توجه نمایندگی وزارت خارجه و سایر مسئولان

روز گذشته معاون وزیر امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: وزارت خارجه آمادگی دارد تا برای کشورهای همسایه ویزا را به صورت کامل لغو کند. حسن قشقاوی اظهار داشت: اگر…

روز گذشته معاون وزیر امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: وزارت خارجه آمادگی دارد تا برای کشورهای همسایه ویزا را به صورت کامل لغو کند. حسن قشقاوی اظهار داشت: اگر کشورهای همسایه این آمادگی را ندارند باز هم آماده هستیم تا با شرط عمل متقابل برخی از روادید برای حضور

اتباع خارجی در کشور لغو شود.

قشقاوی تصریح کرد: وزارت خارجه یکی از ۴ عضو فعال شورای راهبری گردشگری سلامت است. این موضوع نشان دهنده اهتمام ویژه وزارت امور خارجه به حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت است. معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه نمایندگان وزارت خارجه در استان‌ها حضور فعال در این زمینه دارند تصریح کرد: در این زمینه وزارت امور خارجه مشوق‌هایی را در قالب ویزا در اختیار گردشگران حوزه سلامت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی از طریق وزارت خارجه یکی از وظایف وزارت امور خارجه در این حوزه است. کشورهای همسایه با این اطلاع رسانی می‌توانند از امکانات بهداشتی و درمانی در قالب گردشگری سلامت استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: از زمان دولت جدید فعالیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری سلامت انجام شده که این موضوع نشان دهنده اهتمام ویژه دولت در این حوزه است. این شیوه نامه که امروز به صورت رسمی رونمایی شد حاصل تلاش‌های بسیار و جلسات بسیار زیادی است که از ابتدای سال برگزار شده است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه سعی می‌کند موضوع لغو روادید و تسهیلات ویزایی را برای کشورهای هدف مد نظر قرار دهد. وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری سلامت کشورهای همسایه در اولویت هستند تصریح کرد: تمامی شهرهای کشور ما برای پذیرایی از توریست امنیت کامل دارند، هرچند ممکن است در کشورهای دیگر اتفاقات خاصی بیفتد اما در کشور ما تاکنون هیچ مشکلی برای گردشگران به وجود نیامده است.

میلادلارستان: چندی پیش اهمیت لارستان در حوزه گردشگری سلامت طی یادداشت های مختلف(۱، ۲ و   ۳ و ۴  )  ارائه شده است. اکنون و با توجه به تصریح معاون وزارت خارجه به این موضوع و به دلیل وجود فرودگاه بین المللی لارستان با ۸۵% پروازهای خارجی و نیز وجود دفتر نمایندگی وزارت خارجه در منطقه، شرایط جهت شروع مقوله گردشگری سلامت در منطقه لارستان بزرگ به خوبی فراهم می باشد. در این زمینه لازم است مسئولین همت گمارند. فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران خنج و گراش، مسئول دفتر تمایندگی وزارت خارجه در لارستان، مسئولین بهداشت و درمان در منطقه همگی باید دست به دست هم دهند تا این مهم را در منطقه عملیاتی نمایند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین