دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کیانیان: مردم اوز مرا مجذوب خود ساختند

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و خانه فرهنگ اوز رضا کیانیان بازیگر مشهور کشورمان که برای تدریس در کارگاه بازیگری به لارستان آمده بود . به شهر…

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و خانه فرهنگ اوز رضا کیانیان بازیگر مشهور کشورمان که برای تدریس در کارگاه بازیگری به لارستان آمده بود . به شهر اوز هم آمد و ابتدا از مجموعه آب انبارهای فاریاب میر عبداله بازدید و تحت تاثیر آن قرار گرفت و سپس در میان استقبال گرم و پرشور

اعضای گروه موزه مردم شناسی، انجمن طبیعت گردی تاگاره، میراث فرهنگی، عصر اوز، بانوان و آقایان علاقمند به امور هنری، شهردار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر خانه فرهنگ اوز و سردبیر عصر اوز  از خانه سوداگر ، موزه مردم شناسی بازدید و گروه کودکان خانه فرهنگ سرود  الله بده بارو را خواندند.

کیانیان از لحظه به لحظه حضورش در این خانه و موزه توسط خودش عکس گرفت. کیانیان در گفتگو اختصاصی با عصر اوز گفت: مردم اوز باسواد و با فرهنگ و اهل ادب هستند. من مدت بسیار کوتاه در این شهر بودم ولی باور کنید احساس وابستگی و قوم و خویشی با مردم می کنم. اوز، مهربان و سخاوتمند است. رضا کیانیان موزه، ساختمان ، برکه و… را خوب توصیف کرد ولی اظهار داشت از زمانیکه من در میان مردم اوز قرار گرفتم احساس خوبی به من دست داد. و باید بگویم اوز شهر رنگ ها و لبخندهاست.

وی اضافه کرد: واقعا مردم اوز مرا مجذوب و دگرگون ساخت. این بازیگر و هنرمند برجسته در پایان گفت : من به مردم شریف و مهربان اوز سلام می کنم وامیدوارم همانطوریکه من درباره آنان حس خوبی دارم آنان هم مرا بپذیرند.

کیانیان سپس در سر سفره نهار که توسط بانوان فعال موزه مردم شناسی و خانه فرهنگ تدارک دیده شده و در فضای تالار خانه سوداگر گسترده شده بود و انواع غذاهای محلی در آن به چشم می خورد نشسته و از انواع غذاهای محلی تناول کرد. وی در پایان از جلاب تعریف و آنرا بسیار خوشمزه توصیف نمود. و در سر سفره بیشتر رشته با پلو، برنج و ماشک با کوکو و گوده استفاده کرد. در این بازدید رفعت حقیقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان، عبدالنبی سلامی پژوهشگر و گروهی از هنرمندان شهر لار وی را همراهی می کردند.

اوز- احمدخضری

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین