چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

بیش از ۳ میلیون تن سیمان در فارس تولید شد

علی همتی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تن سیمان در ۹ ماه گذشته در استان فارس تولیدشده اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید سیمان…

سیمانعلی همتی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تن سیمان در ۹ ماه گذشته در استان فارس تولیدشده اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید سیمان استان در حدود سه میلیون و ۳۴۷ هزار تن بود.

 وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سیمان در استان فارس سالیانه به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن می‌رسد گفت: در ۹ ماه گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تن سیمان فارس به خارج از کشور صادر شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج‌فارس بالاخص عراق و کویت از جمله کشورهایی هستند که صادرات سیمان به آنها انجام شده است.

 همتی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ واحد سیمان خاکستری در استان فارس مشغول به فعالیت هستند عنوان کرد: مجوز تأسیس ۱۱ واحد سیمان نیز در استان فارس صادر شده است که این واحدها از صفر تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 وی بیان کرد: افزایش تعداد طرح‌های عمرانی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی، توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد اشتغال، ساخت سدهای جدید و تکمیل سدهای نیمه‌تمام و نیاز کشور و منطقه به مسکن از جمله مواردی است که نشانگر ضرورت افزایش تولید و نیاز صنایع بخش‌های مختلف استان و منطقه به سیمان است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای سیمان داراب، فارس نو، سیمان فارس در شیراز، سیمان لارستان، سیمان آباده و سیمان استهبان، سیمان لامرد، سیمان‌سفید نی‌ریز و سیمان سپهر قیر وکارزین در استان به فعالیت مشغول هستند گفت: ظرفیت روزانه تولید سیمان خاکستری در استان فارس ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن است.

 

وی میزان صادرات سیمان خاکستری استان در ۹ ماهه امسال را ۲۲۶ هزار و ۱۲۸ تن اعلام کرد و افزود: صادرات سیمان توسط واحدهای سیمان‌سفید نی‌ریز، سیمان داراب، فارس نو و سیمان فارس انجام می‌شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در واحدهای تولیدی سیمان استان ۳ هزار و ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۸ هزار و ۷۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال دارند که این امر نشان از سهم بسیار خوب صنعت سیمان در حوزه اشتغال در استان دارد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین