شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

درشب بزرگداشت مولانا، ازمدیرکافه کتاب پاراگراف لار تقدیرشد

 به گزارش میلادلارستان نشست بزرگداشت مولانا به ابتکار و همت بنیادلارشناسی، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و همکاری انجمن ادبی آفتاب در کافه کتاب برگزارشد، به گزارش میلادلارستان  سیدعلی اصغررفعت حقیقی…

 به گزارش میلادلارستان نشست بزرگداشت مولانا به ابتکار و همت بنیادلارشناسی، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و همکاری انجمن ادبی آفتاب در کافه کتاب برگزارشد، به گزارش میلادلارستان  سیدعلی اصغررفعت حقیقی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لارستان، فرزادقناعت پور مدیرمرکز رشد واحدهای فناوری، سیماعلویه مسئول میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی، اعضای انجمن ادبی “بامداد” خور، تعدادی ازمهندسین و جمعی ازعلاقه مندان به شعر از حضار این مراسم بودند.

بنا بر این گزارش برنامه دربخش اول، با خوش آمدگویی حمیدمنشی شروع شده و  وی ابتدابه بیان کلیاتی از زندگی مولانا پرداخت. سپس گزیده هایی از اشعار مولوی  توسط مریم جدلی، منصورپدرام (همراه باآوازخوانی)،سیماعلویه، محمدزارع، فرزادقناعت پور از لار، وموسی پورپلاش از خور قرائت گردید. همچنین قناعت پور در قسمتی از سخنان خود با اشاره به جلوه های متنوع شعر و اندیشه در گذشته ، هم آمیزی و پیوستگی جلوه های درخشان منطقی تا شوریدگی ،از ابن سینا و فارابی تا مولوی و پس از آن را سازنده ی تاریخی دانست که مواجهه با آن هنوز شیرین، خواندنی و آموختنی است.  وی سپس ،به خوانش بخش هایی از کتاب « سیری در دیوان شمس»  نوشته ی علی دشتی در ارتباط با جهان شاعرانه ی مولوی پرداخت.

 photo_2016-09-30_16-14-25

 دربخش دوم برنامه،شاعران جوان ازجمله علی عطایی وموسی پورپلاش اشعار وسروده های خود  را اجرانمودند.دربخش پایانی نیز  توسط  مسئولین این بنیاد واداره ی ارشاد، از احسان اسماعیلی مسئول کافه کتاب پاراگراف و همسرش بعنوان همکارفرهنگی ایشان، بااهدای لوح تقدیر،قدردانی به عمل آمد.

محمدزارع دراین رابطه به خبرنگارمیلادگفت: باتوجه به اینکه اسماعیلی ،یک مهندس جوان و خلاق و عملگراست و میتواند فعالیتهای خود را در حوزه های مرتبط مثل عمران متمرکز نماید،ولی درحوزه ی فرهنگ آن هم دربخش کتاب سرمایه گذاری نموده و وارد شده است که “بنیادلارشناسی” به عنوان متولّی برنامه های فرهنگی خاص درحوزه ی ارتقا شهرستان، برخود لازم میداند ،تقدیری هرچند اندک، ازکار وی داشته باشد.

photo_2016-09-30_16-14-17
*لازم به ذکراست که این کافه کتاب بعدازظهرها پذیرای،هنرمندان ،هنرجویان ،علاقه مندان به کتابخوانی،نقاشی،گلسازی،انجمن های ادبی (نقد ـ ویراستاری ـ معرفی کتاب ـ بحٹ وگفتگو و…) میباشد.

خبرنگار میلاد:عشرت جهاندیده

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین