شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تنوع شغل کافه‌داری موجب استقبال جوانان در لار برای راه‌اندازی کافه

تنوع شغل کافه‌داری جوانان را به سمت ایجاد و راه‌اندازی کافی‌شاپ در شهر لار سوق می‌دهد. به گزارش میلاد لارستان، کافه‌داری از جمله مشاغلی است که طی سالیان اخیر بیش…

تنوع شغل کافه‌داری جوانان را به سمت ایجاد و راه‌اندازی کافی‌شاپ در شهر لار سوق می‌دهد.

به گزارش میلاد لارستان، کافه‌داری از جمله مشاغلی است که طی سالیان اخیر بیش از گذشته در شهر لار مورد اقبال جوانان قرار گرفته و از آن کسب درآمد می‌کنند.

این شغل به جهت آنکه با هنر آمیخته شده و دارای محیط‌هایی جذاب و شکیل است، موجب ترغیب افراد مختلف در راه‌اندازی کافه‌داری شده و از طرفی استقبال بیش‌ازپیش مردم از این نوع حرفه‌ها و خریدهای بالا از آنها، باعث گسترش روزافزون آن شده است.

یکی از جوانان کافه‌دار که مدتی است پای به عرصه این شغل گذاشته در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان درباره علت انتخاب این شغل برای خود گفت: به علت بیکار بودن جوانان و کم بودن استخدام‌های رسمی و غیررسمی با وجود تحصیلات خوب، بهترین گزینه راه‌اندازی کافی‌شاپ است که هم شغل جذابی برای جوانان به حساب می‌آید و هم از بیکاری بهتر است.

وی با بیان اینکه حضور در شغل کافه‌داری دارای یک نوع جذابیت فردی است، افزود: باید برای بالا بردن میزان مشتریان علاوه بر آنکه فضای کاری دارای زیبایی باشد و از طرفی در تهیه محصولات سلیقه به خرج داد که به همین دلیل شاید بتوان کافه‌داری را یک شغل هنری یا حداقل مرتبط با هنر دانست.

این جوان پیرامون درآمد کافه‌داران تصریح کرد: افرادی که مکان کافی‌شاپ را خریداری کرده و صاحب آن هستند درآمد خوبی دارند اما افرادی که به صورت اجاره به راه‌اندازی کافی‌شاپ اقدام کرده‌ و اجاره بهای بالایی را باید بپردازند، درآمد آنچنان مناسبی از این طریق به‌دست نمی‌‌آورند.

وی درخصوص طریقه نرخ‌گذاری در کافه‌ها خاطر نشان کرد: تمامی نرخ‌ها در کافی‌شاپ‌ها به صورت رقابتی است و در کشورهای دیگر هم همین‌گونه‌ است، زیرا متناسب با استفاده از برندهای مختلف قیمت محصولات کم و زیاد می‌شود و همچنین باوجود رقابتی بودن محصولات، کیفیت بهتر ارائه می‌شود، با این حال اتحادیه بر قیمت‌ها نظارت دارد و کافه‌داران موظف هستند که لیست قیمت را در منو برای مشتریان درج کنند.

یک کافه‌دار دیگر در شهر لار در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه اغلب کافه‌های شهر لار توسط جوانان دائر و اداره می‌شود، گفت: به دلیل افزایش چشمگیر کافه‌ها در شهر لار، به نوعی رقابت در بین آنها شکل گرفته و برای جذب مشتریان بیشتر، محصولات متنوعی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلا تمایل به ایجاد کافه در شهرجدید لار و خیابان‌های اطراف بازار امام(ره) بیشتر بود که دیگر در این مناطق کافه اشباع شده‌، ادامه داد: بهترین گزینه برای مکان کافه‌ها در محله‌های جدید و قدیمی شهر و مناطق فرعی است و کسانی که در این مناطق کافی‌شاپ ایجاد کرده‌اند درآمد بهتری داشته و موفق‌تر بوده‌اند.

این جوان پیشنهاد راه‌اندازی کافه‌های خلاق همچون ایجاد کافه در وَن و خودرو را مطرح کرد، عنوان کرد: شهرداری لار می‌تواند با حمایت از چنین افرادی، رغبت به سرمایه‌گذاری در این زمینه را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: به علت استقبال مشتریان از کافه‌های سرباز چه در دوران کرونا چه پیش از آن تمایل کافه‌داران نیز به راه‌اندازی کافه‌های سرباز سوق می‌یابد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تنوع شغل کافه‌داری موجب استقبال جوانان در لار برای راه‌اندازی کافه”

  1. 2 گفت:

    تا تولید واقعی بالا نرود و شهر جمعیت ورودی برای خرید و گردش نداشته باشد این کار بی معنی است مانند شناگر ماهری که آب ندارد.تنظیم مناسبات برای ورود گردشگر بیشتر برای خرید رکن اساسی است.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین