جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

نخستین کارخانه تولید برق از زباله افتتاح شد+پیشنهاد

نخستین کارخانه زباله‌سوز کشور از پسماند شهری دقایقی پیش با حضور مسئولان شهری و دولتی افتتاح شد. نخستین کارخانه زباله‌سوز کشور از پسماند‌های شهری با مشارکت بخش خصوصی با حضور…

زبالهنخستین کارخانه زباله‌سوز کشور از پسماند شهری دقایقی پیش با حضور مسئولان شهری و دولتی افتتاح شد. نخستین کارخانه زباله‌سوز کشور از پسماند‌های شهری با مشارکت بخش خصوصی با حضور

محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر، ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست افتتاح شد.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مشارکت‌های بخش خصوصی با انعقاد قراردادی، نصب و راه‌اندازی یک واحد ریجکت‌سوز با ظرفیت ۲۰۰ تن پسماند و تولید ۳ مگاوات برق حاصل خواهد شد.

 با راه‌اندازی این واحد ۲۰۰ تن از پسماندهای ریجکت‌سوز حاصل از خطوط پردازش مجتمع آرادکوه به‌صورت روزانه سوزانده و به انرژی الکترونیکی تبدیل می‌شود.

 با وجود جلوگیری از دفن روزانه ۲۰۰ تن پسماند و شناسایی زمین‌ مورد استفاده برای دفن پسماند ریجکت، امکان استحصال انرژی پاک از پسماند‌های شهری، اشتغال زایی و درآمدزایی صورت می‌گیرد که از جمله دستاور‌دهای راه‌اندازی این کارخانه محسوب می‌شود.

 میلاد لارستان: مطرح شدن این خبر کشوری در یک سایت محلی، به خاطر جالب و نو بودن این کار است. چرا که می توان با بهره گیری از این ایده نوین، این کار را در شهری مانند شهر لار نیز عملیاتی کرد. البته باید درخصوص اجرایی شدن این طرح، تحقیق بیشتری کرد، اما بنا به اذعان یکی از مسئولین شهری، روزانه مقدار بسیار زیادی انواع زباله در شهر لار تولید می شود که خود زمینه و گامی اولیه ای برای انجام چنین کاری است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین