جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

اقتصاد مقاومتي و امنيت اقتصادي/سخن سردبیر

چندی پیش برخي از شرايط اقتصاد مقاومتي را برشمرديم و گفتيم اقتصاد مقاومتي با اجحاف و كلاه‌برداري و رانت و سرقت از بيت‌المال و مانند اينها نه تنها سازگاري ندارد…

چندی پیش برخي از شرايط اقتصاد مقاومتي را برشمرديم و گفتيم اقتصاد مقاومتي با اجحاف و كلاه‌برداري و رانت و سرقت از بيت‌المال و مانند اينها نه تنها سازگاري ندارد بلكه در تضاد است. اقتصاد مقاومتي نياز به امنيت اقتصادي دارد به اين معني كه سرمايه‌دار بداند پس از سرمايه‌گذاري در فلان

پروژه چه مراحلي را بايد طي كند و در چه زماني كارش خاتمه مي‌يابد و پروژه مورد نظر به بهره‌برداري مي‌رسد و زمينه مصرف كالاهاي توليدي‌اش كجاهاست و در اين مدت و بعد از آن در يك محيط آرام و با امنيت متعادل تمام مسئولين با تمام قوا براي به بهره‌برداري رسيدن پروژه كوشش نمايند واگر بانك‌ها وارد چرخه اقتصادي شوند به نحوي قانوني و مشخص و شفاف كار مي‌كنند و هدف همگي راه‌اندازي يك پروژه و بارور نمودن چرخه توليد است.

در اين صورت سرمايه‌دار با ميل و رغبت در سرمايه‌گذاري اقدام مي‌نمايد و فرداي خويشتن را به صورت روشن مي‌بيند اما اگر كارها با شيطنت و رانت و رشوه و… انجام شود و به جاي اين كه سرمايه‌ها سر از توليد و اشتغال در بياورد سر از بانك‌هاي خارج و فرار در بياورد جز يأس و نااميدي چيزي نصيب جامعه نخواهد شد.

ممكن است گفته شود از ميان تعداد زيادي از سرمايه‌گذاران، اندكي هم چنين مي‌باشند و عموماً مسير درست طي مي‌كنند پاسخ اين است كه جلو اين اندك كه موجب بدنامي همه مي‌شود بايد محكم گرفت و بدون هيچ گونه مسامحه و مماشات با قاطعيت كامل ايستاد زيرا اينان در درون جامعه همان نقشي ايفا مي‌نمايند كه دشمنان در بيرون. ضربه اينان كمتر از ضربات غرب و آمريكا بر پيكره انقلاب اسلامي نيست. قواي سه گانه نظام اعم از قوه مجريه، مقننه و قضائيه بايد با بيداري همه جانبه و هماهنگي كامل تمام راههاي نفوذ را ببندند و آرامش و امنيت اقتصادي در اين بعد به طور كامل فراهم سازند و قوانين منسجم و حساب شده و راهگشا و كارشناسي شده تدوين كنند كه كسي انديشه سوء استفاده به مخيله‌اش خطور نكند .

اين گام اول امنيت اقتصادي است، مطالب ديگر در فرصتي مناسب تدوين خواهد شد.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین