یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آیا نمی توان ابرهای لارستان را بارور کرد؟

میلاد لارستان: می توان با بارور کردن ابرهای لارستان، حداقل امیدهای رهایی از خشکسالی را زنده کرد. به گزارش میلاد لارستان؛ بارور کردن ابرها تکنیکی است که برای تحریک تشکیل…

میلاد لارستان: می توان با بارور کردن ابرهای لارستان، حداقل امیدهای رهایی از خشکسالی را زنده کرد. به گزارش میلاد لارستان؛ بارور کردن ابرها تکنیکی است که برای تحریک تشکیل باران در یک ابر مورد استفاده قرار می گیرد.

باروری ابرها روشی جدید برای تأثیرگذاری بر روی ابرهای طبیعی است که در آن با استفاده از مواد شیمیایی آب بیشتری از ابر به شکل باران یا برف گرفته می‌شود.

چند سالی است که متأسفانه در جنوب استان فارس و بخصوص شهرستان لارستان، بارش مناسبی نباریده است و درپی این اتفاق، منجر به کاهش سطح آبهای زیرزمینی، نابودی کشاورزی و بیکاری کشاورزان، گرم تر شدن هوا و زمستان و پائیز کوتاه تر، خالی شدن آب انبارها و بسیاری تبعات منفی و گاه جبران ناپذیر دیگر شده است.

با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن جان جمع کثیری از انسانها و نابودی محیط زیست، لازم است مسئولین مربوطه برای حل این مهم در قسمت اعظمی از جنوب کشور و استان فارس، چاره ای بیاندیشند.

با تأسف کامل باید گفت که؛ لارستان در سال ۹۳، خشک ترین و کم بارش ترین سال خود را پشت سر گذاشت و شاید با نگاهی خوش بینانه در مجموع رقم ۵۰ میلیمتر را برای آن تعیین کرد که در نوع خود بسیار کم سابقه است.

در پایان این نوشته، این سوال را برای پاسخگویی مسئولین مطرح می کنیم: آیا نمی توان ابرهای لارستان را بارور کرد؟

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین