چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 11

رویکرد شهرداری های لارستان، جذب سرمایه‌گذار باشد

میلاد لارستان: توسعه ارتباط با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و جذب آنان، می بایست یکی از رویکردهای اصلی مسئولین و دستگاههای اجرایی لارستان باشد. به گزارش میلاد لارستان؛ با…

سرمایه گذاری در لارستانمیلاد لارستان: توسعه ارتباط با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و جذب آنان، می بایست یکی از رویکردهای اصلی مسئولین و دستگاههای اجرایی لارستان باشد. به گزارش میلاد لارستان؛ با توجه به نگاه ویژه دولت و مسئولین ارشد کشور و استان،

به جذب و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مسئولین اجرایی شهرستان نیز باید در تحقق این امر پیش گام باشند و با ارائه راهکارها و برنامه های مختلف کوتاه مدت و بلند مدت، چشم انداز توسعه و رشد منطقه را ترسیم نمایند.

خوشبختانه با گسترش روز افزون پروازها از فرودگاه بین المللی لارستان و به تبع آن، ورود و خروج تعداد زیادی مسافران داخلی و خارجی از این فرودگاه و از طرفی نیز، راه اندازی نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، می توان همگام با این امکانات و خدمات، گام های اثرگذار و دنباله داری برداشت.

یکی از جاهایی که در امر توسعه روابط و بهره گیری از سرمایه های خارجی و یا ایرانی های مقیم خارج، استفاده بهینه کند، شهرداری و شورای اسلامی شهرهاست که می توانند با رایزنی و مجاب کردن سرمایه گذاران، خدمات شهری را در حوزه‌های مختلف به شهروندان لارستانی ارائه دهند.

شورای شهر و شهرداری می بایست و با ارتقاء روابط با مسئولین ارشد استان و شهرستان و با یک تعامل خوب و منطقی در راستای حل مسائل و مشکلات مردم و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به آن‌ها اقدامات مؤثری انجام دهند.

خوشبختانه در بحث ساخت و ساز و بخصوص اماکن تجاری در شهر لار، توفیقات خوبی حاصل شده است که می توان با هدایت این سرمایه ها به سوی دیگر نیازهای شهر، توسعه متوازنی را برای آینده شهر رقم زد که البته این کار با جذب سرمایه گذاران بیشتر داخلی و خارجی رونق بیشتری خواهد یافت.

یکی از راه‌های ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی و آبادانی و ایجاد اشتغال، جلب سرمایه و سرمایه‌گذاری خارجی است که می توان با گسترش دیدارها،  می‌تواند به تسریع در این روند کمک کند و از سوی دیگر، جلب سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند موجب تبادل تجربیات اقتصادی و انتقال دانش نوین و تکنولوژی و فناوری جدید باشد.

همانگونه که در مطالب گذشته منتشرشده در پایگاه اطلاع رسانی میلاد لارستان به آن اشاره شده است، می توان با کمک نماینده وزارت امور خارجه در لارستان و حضور گسترده لارستانی ها در اقصی نقاط دنیا و بخصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس، رابطه خواهرخواندگی بین این شهرها و لارستان ایجاد نمود که خود زمینه ای برای ارتباط و حضور بیشتر مردم و سرمایه گذاران دو شهر با یکدیگر باشد.

با توجه به اینکه دولت در ایران بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت و کنترل دارد و خدمات شهرداری نیز در یک بخش زیر نظر شوراهای اسلامی شهر با تصویب مصوبات مختلف و از سویی زیر نظر وزارت کشور با تأیید این مصوبات محقق می‌شود  و همچنین شهرداری ها باید خودکفا باشند و درآمدهایشان مستقل از دولت باشد، شهرداری ها می توانند با جذب سرمایه های دیگر کشورها، منبع مالی مناسبی برای خود آمده سازند و در اجرای پروژه های بزرگ از آنها کمک بگیرند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین