چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

مقصر کیست؟/مردم و مسئولان پاسخگو باشند!

میلاد لارستان: چندی پیش در جلسه ای با حضور تنی چند از مسئولین شرکت شهرک های صنعتی فارس، دکتر جعفرپور و تعدادی از مسئولین شهرستان، پیرامون بررسی مسائل و مشکلات…

نتیجه تصویری برای پاسخگوییمیلاد لارستان: چندی پیش در جلسه ای با حضور تنی چند از مسئولین شرکت شهرک های صنعتی فارس، دکتر جعفرپور و تعدادی از مسئولین شهرستان، پیرامون بررسی مسائل و مشکلات کارخانه داران و تولیدکنندگان فعال در مناطق مختلف لارستان برگزار شد که حاوی بحث ها و صحبت های مختلفی بود.

 یکی از موضوعاتی که صنعتگران بر آن تأکید و گلایه داشتند، این بود که؛ چرا با وجود تولید کالاهای متعدد در شهرکها و نواحی لارستان، از کالاهای با کیفیت پائین تر و یا مشابه که از طرق مختلف وارد لارستان می شود استفاده می کنیم و یا عرضه می گردد؟!

واقعاً چرا؟!

همه ما لارستانی ها که آرزوی پیشرفت، توسعه و صنعتی شدن شهرمان را داریم، آیا واقعاً در بسیاری از موارد که نوک پیکان و مشکلات را به سمت مسئولین نشانه می رویم، آیا تابحال خود را هم مقصر در ایجاد مسائل دانسته ایم؟!

درست است که مسائل گوناگون، به صورت زنجیره وار حاصل می شود، اما می بایست برخی مواقع به خودمان هم نیم نگاهی داشته باشیم.

یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان لارستانی، ورود کالاهای مشابه و در بعضی اوقات غیراستاندارد و یا غیربهداشتی به بازار است که نیاز است از سوی دستگاههای مربوطه (بهداشت و درمان، استاندارد و غیره) مورد پیگیرد قرار گیرد.

اما آنچه لازم است به مردم و مصرف کنندگان عمده و خرده، یادآوری شود، این است که، ما چقدر از صنعت شهرمان حمایت کرده ایم؟ بزرگترین حمایت ما، می تواند مصرف اجناسی باشد که در شهر خودمان و بدست کارگران شهر خودمان تولید شده است.

آنچه در جلسه فوق به عنوان گلایه از سوی نماینده صنعتگران مطرح شد، عدم توجه عمده فروشان و توزیع کنندگان کالاها در بازار به تولیدات داخل لارستان بود. واقعاً چرا با وجود کالاهای مرغوب، اقدام به خرید و پخش کالاهای دیگر شهرها در منطقه می کنیم؟!

و اما مسئولان، می توانند با حمایت از تولیدات شهرستان و رعایت حال تولیدکنندگان با سهل گیری قوانین موجود و همچنین ایجاد مراکز فروشگاهی متمرکز با نمایشگاههای دائمی برای عرضه جامع محصولات تولیدی در لارستان، صنعتگران و صنعت منطقه را تقویت نمایند.

در آخر، می بایست صنعتگران سوزنی هم به خود بزنند. چرا که، با وجود تولید کالاهای متعدد و متنوع، هنوز اکثر قریب به اتفاق شهروندان، نسبت به تولید محصولات بومی منطقه لارستان آگاهی ندارند و اگر اطلاع داشته باشند، نمی دانند از کجا این محصولات را تهیه کنند.

پس لازم است، تولیدکنندگان فعال در منطقه، علاوه بر استفاده از شگردهای مختلف تبلیغاتی و بازاریابی در معرفی اجناس تولیدی خود، با دائر کردن فروشگاههایی در سطح شهر، اقدام به فروش محصولات خود نمایند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین