جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پرونده مسکن مهرلارستان تا پایان 94 بسته می شود(1)

میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در مجموع ۷ هزار و ۳۹۶ پروژه مسکن مهر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد، گفت: با اتمام…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستانمیلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در مجموع ۷ هزار و ۳۹۶ پروژه مسکن مهر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد، گفت: با اتمام فیزیکی پروژه های مسکن مهر تا پایان امسال و افتتاح و تقسیط آنها در سال ۹۴، پرونده این پروژها بسته می شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ داریوش نصر در نشست خبری بعداز ظهر امروز با خبرنگاران با بیان گوشه ای از عملکرد یکساله اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سال ۹۳، اظهار داشت: در طول این سال، در بحث نوسازی ماشین آلات، تلاش شد تا خودروهای فرسوده و با سن بالا از رده خارج و ناوگان موتوری با خرید دستگاههای سنگین و نیمه سنگین جایگزین و تجهیز شود.

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح های جامع تفصیلی

نصر با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در طول سال ۹۳ طرح های جامع شهرهای، “اَهل”، “علامرودشت”، “اشکنان” و “جویم” به تصویب شورای عالی و ابلاغ به شهرداری ها از طریق استانداری فارس صورت پذیرفته است، تصریح کرد: در بازدید کمیته منتخب شهرسازی و معماری کشور از شهرهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، تصمیمات لازم در خصوص حل مشکلات طرح های شهرهای “لار” و “لامرد” و بخصوص شهر لار که از سال ۱۳۷۵ مسکوت مانده بود، بار دیگر به جریان بیافتد.

وی با بیان اینکه، عکس های هوائی شهرهای لار، خنج، لامرد، گراش و گله دار جهت تهیه نقشه های طرح جامع تفصیلی با پیشرفت ۸۰ درصدی درحال انجام است، عنوان کرد: طبق قراردادی که با سازمان نقشه برداری کل کشور منعقد شده است، امید می رود تا اوایل سال آینده این مهم نیز ارائه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تشکیل کمیته ای برای نخستین بار در کشور، متشکل از ناظرین و مهندسان جنول فارس برای بررسی مغایرت های شهرسازی در این اداره کل خبر داد، گفت: خوشبختانه با همکاری شهرداری ها در بحث تغییر کاربری ها، ساختمان ها، تعداد طبقات و غیره کنترل خوبی صورت پذیرفته است تا شهرهای جنوب فارس از یک نما و شهر زیبا برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیسیون ماده ۵ در اداره کل راه و شهرسازی لارستان، زمان پاسخگویی به پرونده ها به حداقل زمان رسیده است، تصریح کرد: زمان پاسخگویی به مراجعین از ۶ ماه به کمتر از ۲ ماه رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه معاونت املاک و حقوق این اداره کل، خاطر نشان کرد: مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد تومان فروش املاک با تحقق ۹۰ درصدی هزینه ها همراه بوده است و به لحاظ حفاظت و صیانت از املاک و اراضی، تحقق برنامه های عملیاتی و غیره اداره کل راه و شهرسازی لارستان براساس ارزیابی اداره کل سازمان املاک کشور، در زمره ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

رفع تصرف ۱۶ هکتار از اراضی شهری

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه، ۱۶ هکتار از اراضی شهری این اداره کل در شهرهای خنج، مهر، لار و گراش رفع تصرف شده است، افزود: در طول سال ۹۳، ۳۰۰ فقره سند تک برگ و یا بعبارتی برای ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین سند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راههای روستایی،آسفالت ۲۱۹ کیلومتر در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته، ۷۰ کیلومتر راههای روستایی مثل روستای زاهدمحمود که مردم این روستا ۳۰ سال انتظار اتمام ۲۰ کیلومتر باقی مانده را داشتند، آسفالت کنیم.

جذب ۱ هزار و ۲۰۰ تن قیر رایگان

نصر با ابراز خرسندی از تصویب ۶۰۰ هزار تن قیر رایگان در اختیار معاونت روستایی وزارت راه و شهرسازی، گفت: در صورت همکاری دهیاران و بستن قرارداد با کارخانه داران آسفالت، قیر مورد نیاز بطور رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد و عملاً ۵۰ درصد هزینه ها حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه، با اطلاع رسانی صورت گرفته به دهیاران روستاهای تابعه اداره کل راه و شهرسازی لارستان، تعداد ۲۵ روستا وارد مرحله انعقاد قرارداد در بهره مندی از قیر رایگان شده اند، تصریح کرد: با این اقدام، ۱ هزار و ۲۰۰ تن قیر رایگان جذب شده است.

پرونده پروژه های مسکن مهر در حوزه استحفاظی اداره کل لارستان تا پایان سال ۹۴ بسته می شود

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در مجموع ۷ هزار و ۳۹۶ پروژه مسکن مهر در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۶ واحد آن خود مالک و ۵ هزار و ۱۲۶ واحد آن بصورت ۹۹ ساله و ۲۵۲ واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه می باشد.

وی با اشاره به اینکه، تعداد ۶ هزار و ۴۱۶ واحد از مسکن های مهر تکمیل شده است، افزود: از این تعداد ۱۴۴ واحد از نوع ۹۹ و ۸۳۶ واحد از نوع خودمالک تکمیل نشده است.

نصر با ابراز اینکه، خدمات زیربنایی لازم برای پروژه های مسکن مهر این اداره کل، بطور ۱۰۰ درصد تأمین شده است، تصریح کرد: با درخواست یارانه از وزارتخانه، امید می رود ۵۰ درصد باقی مانده آسفالت سایت قلات خانی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن مهر، لارستان بعنوان الگوی کشوری و مطرح در بحث با کیفیت و پیشرفت فیزیکی درمیان اداره کل های برتر استانها شناخته می شود، ابراز امیدواری کرد: با اتمام فیزیکی پروژه های مسکن مهر تا پایان امسال و افتتاح و تقسیط آنها در سال ۹۴، پرونده پروژه های مسکن مهر در تمامی شهرهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بسته شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین