دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

افزایش سه برابری اعتبارات راهداری جنوب فارس(2)

میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه، ، طول راههای شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ۵۸۰ کیلومتر ارتقاء پیدا کرده است، گفت: به…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستانمیلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه، ، طول راههای شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ۵۸۰ کیلومتر ارتقاء پیدا کرده است، گفت: به دنبال این مهم، اعتبارات حوزه راهداری این اداره کل، به سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ داریوش نصر در نشست خبری بعداز ظهر امروز با خبرنگاران با بیان گوشه ای از عملکرد یکساله اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سال ۹۳، اظهار داشت: در طول این سال، در بحث نوسازی ماشین آلات، تلاش شد تا خودروهای فرسوده و با سن بالا از رده خارج و ناوگان موتوری با خرید دستگاههای سنگین و نیمه سنگین جایگزین و تجهیز شود.

انجام یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر خط کشی و نصب ۶۰۰ متر مربع علائم اطلاعاتی در جاده ها

وی افزود: در طی سال جاری، مجموعاً در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مجموعه ۱۲۴ کیلومتر از جاده ها آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در بحث ایمنی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز، اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: در طول یکسال گذشته، ۹۰ دهنه پل، رفع نقص از ۲۵ نقطه حادثه خیز با قراردادی بالغ بر ۳ میلیارد تومان، یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر خط کشی جاده ها و غیره انجام شده است.

وی یاد آوری کرد: در طول این مدت، نصب یا اصلاح نرده پل به طول ۱۳۶ متر، آرام سازی ۳۶ نقطه شهری و روستائی و مدارس، نصب تابلوهای فسفری در ۴۵ نقطه حادثه خیز، اصلاح ۱۸ مورد دوربرگردان، تکمیل گاردریل یا حفاظ جاده ها بطول ۱۱ کیلومتر، ایجاد شیارهای لرزاننده بطول ۳۴۵ کیلومتر در عرض جاده ها برای کاهش تصادفات در ۴۸ نقطه، با مشاوره پلیس قرارگاه جنوب فارس و غیره از جمله اقدامات برای ایمن سازی جاده های حوزه های استحفاظی این اداره کل بوده است.

نصر با اشاره به اینکه، در یکسال گذشته، ۱۲ هزار عدد تابلوهای علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما در مسیرهای مواصلاتی اداره کل راه و شهرسازی لارستان نصب گردیده است، خاطر نشان کرد: تهیه و نصب ۶۰۰ متر مربع علائم اطلاعاتی در جاده های مختلف، تعبیه گردیده است.

افزایش راه های شریانی به ۵۸۰ کیلومتر

وی با بیان اینکه در سال ۹۳، ۳۴ کیلومتر از روشنایی و نگهداری تونل های حوزه استحفاظی این اداره کل، صورت گرفته است، افزود: با پیگیری های صورت گرفته، اعتبارات حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، به سه برابر افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با ابراز اینکه طول راههای شریانی این اداره کل که در سال ۹۱، ۲۶۰ کیلومتر بوده ولی با رایزنی های صورت گرفته و همکاری های وزارت راه و شهرسازی، طول راههای شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ۵۸۰ کیلومتر ارتقاء پیدا کرده است، عنوان کرد: این عدد به منزله افزایش اعتبارات راهداری این اداره کل از ۷ میلیارد تومان به بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان رسیده است و مضاف بر آن با افزایش ابلاغ اعتبار به عددی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان جذب اعتبار در حوزه راهداری بوده ایم.

۵۹ پروژه فعال راه سازی در اداره کل راه و شهرسازی لارستان

وی با بیان اینکه، اکنون بیش از ۵۹ پروژه راه سازی با پیشرفت فیزیکی های ۲۰ تا ۹۹ درصد در حال انجام است، اضافه کرد: این پروژه ها، شامل راههای روستایی، رفع نقاط حادثه خیز، تعمیر پل ها و احداث محورهای بزرگراهی و تبدیل راههای فرعی به اصلی است.

نصر بیان کرد: با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری، درخصوص مدیریت جهادی، از ۱۱۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین در حوزه راه سازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در قالب ۴ تیم تقسیم بندی صورت گرفت که مدیریت دستگاهها از مدیران اداره ها گرفته شد و بر عهده مسئولین کارگاهها قرار گرفت و با تعیین نیروهای لازم در هر کارگاه، توانستیم علاوه بر بازدهی نیروها، باعث تجمیع دستگاهها، بالا رفتن راندمان کار، صرفه جویی ۳۰۰ میلیونی در هزینه جاری دستگاهها، کاهش نیروهای ستادی و افزایش سرعت پیشرفت پروژه ها گردید.

اتمام پروژه های نیمه تمام تا اوایل سال ۹۴

وی ابراز امیدواری در راه اندازی احداث تونل بالنگستان، گفت: خوشبختانه با تلاش پرسنل این اداره کل، تقریباً اکثر پروژه های نیمه تمام فعال شده اند و بطور میانگین شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی در پروژه ها هستیم و امید می رود، این پروژه ها حداکثر تا نیمه اول سال ۹۴ به اتمام برسد که این مهم باعث می شود زمینه برای انجام کارهای جدید با اولویت های مورد نیاز صورت پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ابراز امیدواری کرد: پروژه چهار خطه کردن حدفاصل کورده به دهکویه، بطول ۱۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۳ و یا اوایل سال ۹۴ به اتمام و بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در محور لار به بستک، قراردادی بالغ بر ۳ میلیارد تومان منعقد شده است، تصریح کرد: عملیات زیرسازی این مسیر روبه اتمام است و روکش آسفالت آن به ۱۰ کیلومتر آغاز شده و در دستور کار قرار دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین