پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نیاز100میلیاردی کارخانه سیمان لارستان برای توسعه

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت سیمان لارستان با بیان اینکه در صورت تأمین تسهیلات لازم، طرح توسعه کارخانه سیمان لارستان عملیاتی می شود، گفت: با اجرایی شدن این طرح، برای ۲…

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت سیمان لارستان با بیان اینکه در صورت تأمین تسهیلات لازم، طرح توسعه کارخانه سیمان لارستان عملیاتی می شود، گفت: با اجرایی شدن این طرح، برای ۲ هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا میرسپاسی با بیان اینکه، کارخانه سیمان لارستان از شهریور ۸۵ خط تولید ۷۰۰ تن سیمان خاکستری در روز، راه اندازی شد، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و فعاليت متخصصين شركت، ظرفيت اسمي ۷۰۰ تني خيلي سريع به ۸۵۰ تن در روز رسيد و با كيفيت بسيار مناسب توليد خود را ادامه داد تا جایی که، از سیمان لارستان برای استفاده در فاز دوم اسكله شهيد رجايي، فازهاي پارس جنوبي و عسلويه، مصارف خانگي و صنعتي اطراف لارستان و غيره مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و بازار نامناسب سیمان خاکستری، یکی دو سالی است که خط تولید کارخانه سیمان لارستان به سیمان سفید تغییر یافته است، افزود: خوشبختانه با حضور مشاوران داخلي و متخصصانِ خود شركت، اين كار ۱۰۰درصد با توان داخلي و مشاوران داخلي و با حداقل هزينه انجام شد و شركت توانست در سال ۹۱ خط توليدش را از سيمان خاكستري به سيمان سفيد تبديل كند.

 مدیرعامل شرکت سیمان لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانجات سیمان ساوه، بنويد، ني ريز، اروميه، دماوند، اکباتان و شرق در حال تولید سیمان سفید هستند، تصریح کرد: با تلاش پرسنل و مشاورين شركت، الان از نظر مقاومت و گيرش شايد حرف اول را در كشور بزنيم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت کارخانه که “مازوت” می باشد از ۹۷ ریال به ۲ هزار ریال، هزینه سنگینی به شرکت تحمیل و بخشی از نقدینگی و فروش را تحت تأثیر خود قرار داد، خاطر نشان کرد: تا تابستان سال گذشته بازار سيمان سفيد داغ بود اما با توجه به ركود اقتصادي ايجاد شده و توقف رشد ساخت و ساز از آن تاريخ تاكنون افت فروش داشته ايم.

میرسپاسی با بیان اینکه  ميانگين ۸۰ درصد توليدمان را مي توانيم در داخل و خارج بفروشيم، عنوان کرد: سیمان سفید لارستان در داخل کشور به استان هاي جنوبي، جنوب غربي و مركز و در بازارهای خارجی به کشورهای عراق، امارات، کویت، قطر، عمان، آسیای میانه و افغانستان صادر می شود.

وی با بیان اینکه غالب صادرات سیمان سفید کشور در دو مرز شلمچه و چذابه، سیمان سفید لارستان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: از نظر كيفي كشورهاي حوزه خليج فارس خيلي سخت مي گيرند و استاندارهاي سختي رعايت مي كنند و همين كه بازار امارات و كويت را حفظ كرده ايم و قطر و عمان هم از سيمان ما استقبال كرده اند، نشان دهده كيفيت خوب سیمان لارستان است.
 
 مدیرعامل شرکت سیمان لارستان با بیان اینکه، کارخانه سیمان لارستان بیش از ۹ هزار نفر سهامدار عام و یک سهام دار عمده به نام شرکت سیمان کارون دارد، اضافه کرد: با توجه به طرح توسعه کارخانه سیمان لارستان به ۳ هزار و ۳۰۰ تن، سهامداران در مجمع عمومي شركت تصميم گرفتند بخش اعظم سود خود را صرف احداث طرح توسعه این کارخانه نمایند.
 
 وی با ابراز اینکه، یکی از مشكلات ما در طرح توسعه عدم استقبال بانکها از طرحهای تولیدی بلند مدت می باشد و متاسفانه حتي تسهيلاتي كه تصويب شده را هنوز دريافت نكرده ايم، تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملي تسهيلاتي داريم كه از منابع استاني تأیید شده اما هنوز نهايي نشده است.

میرسپاسی با اعلام این خبر که در حال حاضر کارخانه سیمان لارستان در فرابورس پذیرفته شده است، عنوان کرد: تمام فعالیتهای شرکت  تحت كنترل بورس می باشد و تمام کارها با مجوز بورس انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت سیمان لارستان، برای بیش از ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است، افزود: با اجرای فاز دوم توسعه کارخانه سیمان لارستان برای ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت سیمان لارستان با اشاره به اینکه، اكنون ظرفيت زير ۲۰۰۰ تن براي كارخانه سيمان خاكستري صرفه اقتصادي ندارد، گفت: با توجه به نزدیکی شهرستان لارستان به بازارهای هدف سیمان خاکستری مثل کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا و همچنین امکان صادرات از بنادر جنوبی، می توان آینده روشنی را برای کارخانه سیمان لارستان ترسیم کرد.

 وی با بیان اینکه ۹۴ درصد نیروهای فعال در کارخانه سیمان لارستان، اهل استان فارس و بخصوص شهرستان لارستان هستند، تصریح کرد: این نیروها در بخش هاي مختلف مكانيك، برق، تاسيسات، مالي، معدن و غیره نيروهاي بومي آموزش ديده داريم كه الان نيروهاي كليدي و متخصص ما هستند و به جايي رسيده اند كه كارخانه هاي ديگر نيز خواستار آنها می باشند.

  میرسپاسی با تقدیر از حمایت های استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در پیگیری گازرسانی به شرکت سیمان لارستان، خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز فراوان طرح توسعه و خط تولید فعلی به سوخت گاز، بين شركت سيمان، شركت گاز و شهرك هاي صنعتي تقسيم وظايفي صورت گرفته است که امیدواریم در آینده عملیات گازرسانی به کارخانه سیمان لارستان شروع شود.
 
وی با بیان اینکه برای اجرای فاز دوم کارخانه سیمان لارستان، تقاضای ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات شده است، تصریح کرد: از این میزان، ۲۵ میلیارد تومان با بانک صادرات قرارداد منعقد شده و ۷۵ میلیارد تومان باقی مانده نیز، تأییدیه های لازم از صندوق توسعه ملی شهرستان و استان و همچنین وزارت صنعت مصوب و به بانک عامل ابلاغ گردیده، اما در اين بانك هنوز تاييد نهايي نشده است.

مدیرعامل شرکت سیمان لارستان ابراز امیدواری کرد: با تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان طرح توسعه مورد نیاز برای کارخانه سیمان لارستان، این طرح در كوتاه ترين زمان ممكن و حداكثر دو سال آينده به بهره برداری برسد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین