جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

یادواره سرداران و 304 شهید شهرستان لارستان برگزار شد+تصاویر

میلاد لارستان: با حضور پرشور مردم و مسئولین، یادواره سرداران و ۳۰۴ شهید شهرستان لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ در شامگاه روز جمعه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۳، مسجد امام…

یادواره شهدای شهرستان لارستانمیلاد لارستان: با حضور پرشور مردم و مسئولین، یادواره سرداران و ۳۰۴ شهید شهرستان لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ در شامگاه روز جمعه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۳، مسجد امام جعفرصادق(ع) شهر لار،

میزبان خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان، مسئولین و اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایی شهرستان لارستان، بود که جهت گرامیداشت سرداران و ۳۰۴ شهید این شهرستان در دوران دفاع مقدس، گرد هم آمده بودند.

یادواره شهدای شهرستان لارستان

 

این مراسم معنوی، با افتتاح نمایشگاهی با عنوان “لاله های فاطمی” کار خود را آغاز کرد.

علی اکبر نجیب زاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، طی سخنانی، با بیان اینکه، شهدا، سرآمد مردم روزگار ما هستند، گفت: شهدا برای رسیدن به اهداف بلندشان، از همه چیز خود گذشتند.

وی با ارزشمند خواندن عمل شهدا در جهاد در راه خدا، تصریح کرد: به زبان آوردن جنگیدن در میدانهای نبرد، کار آسانی است، اما عمل به آن بسیار سخت است.

نجیب زاده با تأکید بر ادامه راه شهدا، اضافه کرد: بنا به وصیت نامه شهدا، دو درخواست در اکثر این وصینامه ها مشترک است که عبارتنداز؛ اطاعت از ولایت فقیه و دیگری حرکت در خط اصیل اسلام.

وی حرکت در خط اصیل اسلام را، رعایت تقوای الهی، عنوان و خاطر نشان کرد: در هر جامعه ای، اختلاف سلیقه وجود دارد، اما این اختلاف سلیقه ها، نباید باعث این بشود که ما راه بداخلاقی را برگزینیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با توصیه به اینکه، نباید از هر راهی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد، تصریح کرد: رعایت اخلاق و تقوای الهی لازمه ضروری جامعه امروز ماست.

وی با یادی از شهید چمران، بیان کرد: این مردم بزرگ با وجود داشتن زندگی بسیار آسوده و تحصیل در بهترین دانشگاههای جهان و همچنین پشت کردن به مناصب دولتی، با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، راه شهادت را برمی گزیند.

نجیب زاده با تأکید چند باره بر مشکل بودن جامه عمل پوشاندن با درخواست ها و ادامه راه شهدا، افزود: ما باید تلاش مان بگونه ای باشد تا عملکردمان در آخرت مورد تأیید و شفاعت شهدا قرار گیرد.

یادواره شهدای شهرستان لارستان

 

جمشید جعفرپور، نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با بی نظیر خواندن رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: آنچه شهدا بدان دست یافتند، هدیه ای الهی از سوی پروردگار برای ازخودگذشتگی و فداکاری های آنان بود.

وی افزود: یک شهید با عبور از عواطف، تعلقات، امیال، دلبستگی ها و حرکت برای خدا، به عاقبت نورانی که همان شهادت است، دست یابد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، شهادت را بالاترین عمل در راه خدا دانست و تصریح کرد: شهادت، راهی است که انسان را به عزت دنیوی و اخروی می رساند.

یادواره شهدای شهرستان لارستان

 

سخنران پایانی این یادواره، حجه الاسلام محمدمهدی دیانی از اعضای گروه تفحص شهدا نیز، با بیان اینکه، شهدا با عمل خالصانه ای که انجام دادند بر دل تاریخ نوشته شده است، گفت: تنها راه دستیابی به توفیق شهادت، مجاهده در راه خداست.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد(ص) درباره منزلت شهید، اذعان داشت: بزرگترین هدیه الهی، شهادت است که اگر کسی بدنبال عزت می باشد، باید بجنگد تا برای آیندگان خود، عزت را بجای بگذارد.

یادواره شهدای شهرستان لارستان

 

حجه الاسلام دیانی، شهادت را ویژه اولیاء الله دانست و خاطر نشان کرد: شهادت، توفیقی است که برخی علما با وجود تقوای زیادشان نسبت به آن غبطه می خورند اما برخی از شهدا در ۱۳ سالگی به آن دست یافتند.

وی با با بیان خاطراتی از شهدای لارستانی در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: شهادت مزد جهاد است که انسان را به کمال انسانیت می رساند.

این عضو گروه تفحص شهدا، با توصیه به جوانان برای سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، یادآوری کرد: شهادت عنصری است که حرکت را در جامعه ایجاد می کند.

یادواره شهدای شهرستان لارستان

 

وی با تأکید بر اینکه اهل جهاد شدن، باعث ظهور حضرت ولی عصر(عج) می شود، افزود: شهادت ما، در برپائی حکومت عدل الهی، اثبات ولایتمداری و برافراشتن پرچم اسلام اثرگذار است.

حجه الاسلام دیانی با بیان اینکه، جوانان کشوهای اسلامی مثل بحرین، یمن، سوریه و غیره که امروزه جرأت ایستادگی در مقابل استکبار را بدست آورده اند، به تأسی از شهدای ماست، تصریح کرد: شهدا، قدر انقلاب حضرت امام(ره) را خوب دانستند.

وی با هشدار به حاضرین، با اشاره به اینکه، لذت هایی که بوسیله ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی به ترویج برهنگی می پردازند، لذت نیست، تأکید کرد: ترویج این گناهان، باعث بی حیایی، بی عفتی و دور شدن از خدا می شود.

تصاویری از نمایشگاه “لاله های فاطمی” در حاشیه یادواره:

یادواره شهدای شهرستان لارستان

یادواره شهدای شهرستان لارستان

یادواره شهدای شهرستان لارستان

 

عکس: محمدحسن باقرپور

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین