شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

نابودی 190 اصله نخل توسط عاملان سودجو در گراش‎

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان از قطع و نابودی قريب به ١٩٠ اصله نخل توسط عاملان سودجو در گراش خبرداد. به گزارش میلادلارستان به نقل…

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان از قطع و نابودی قريب به ١٩٠ اصله نخل توسط عاملان سودجو در گراش خبرداد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، مهرابی با بیان اینکه : براساس گزارشات مردمي مبني بر تخريب دو نخلستان داير در محدوده شهر گراش توسط افرادي با نیت سو، در اسرع وقت و ضمن هماهنگي هاي لازم و در معيت مرجع قضايي شهرستان گراش و فرماندهي يگان حفاظت اراضي اداره كل راه و شهرسازي لارستان از این دو محل بازديد صورت گرفت و متاسفانه مشاهده گرديد گزارش واصله صحيح و تخلف در اين خصوص مشهود و محرز است . هر چند متخلفين با انجام اقداماتي سعي در برچيدن و مستور نمودن آثار تخلف خود داشتند اما با رجوع به تصاوير ماهواره اي چند دوره متوالي و وضع موجود و همچنين بقاياي به جا مانده تشخيص موضوع را امکان پذير نمود .

وی عنوان داشت : با بررسي هاي تطبيقي صورت گرفته متاسفانه بيش از ۱۵۰۰۰ متر مربع از نخلستان های مذكور كه در اراضی حاشیه جنوبی بلوار خلیج فارس واقع شده اند در دو نقطه مجزا به طور كامل توسط این دو باغدار نابود شده است.

سلمان مهرابی در ادامه خاطرنشان کرد: كاربري بخش اعظمي از اراضي مذكور در طرح جامع شهر نيز به صورت باغ تثبيت شده است و حسب قانون هر نوع تغيير كاربري باغات در مساحت فوق الذكر، مغايرت اساسي طرح محسوب شده و ممنوع است.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان اظهار داشت : مستندات تخلف صورت گرفته سریعا به مراجع قضایی ارجاع و گزارشات وضعیت سابق و فعلی اراضي مذكور نيز جهت صدور حكم ضميمه پرونده شده است و تمام تلاش ما بر اين است كه ضمن رصد اين تخلفات منفعت طلباته حتي المقدور مانع از اقدامات مشابه شويم همچنين همت عمومي را مي طلبد كه فضاهاي سبز خصوصي و عمومي واقع در محدوده و حريم شهرها طبق قانون و مقررات موجود حفظ گردد. بديهي است كه در اين موارد با متخلفين برخورد خواهد شد. اين در حالي است كه وظيفه حفظ و حراست از فضاهاي سبز واقع در محدوده شهرها و پي گيري هاي قضايي جهت مجازات متخلفين در اين خصوص بر عهده شهرداري است.

در ادامه ماده ۱ و ۶ و تبصره ١ ذيل ماده ٦ از قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و همچنین ماده ۶ از آیین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها جهت اطلاع عموم به شرح ذیل می باشد :

ماده ۱ : به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان ، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین ، بزرگراهها ، بوستان ها ، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر ، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است .

ماده ۶ : هر کس در ختان موضوع ماده (۱) قانون گسترش فضای سبز را عالماً و عامداً و بر خلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد . علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به جزای نقدی از یک میلیون ریال تا ده میلیون ریال برای قطع هر درخت و در صورتی که قطع درخت بیش از سی اصله باشد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد .

تبصره ۱ : در صورتی که قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند همه زمین به نفع شهرداری ضبط می شود و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومین می رسد.

ماده ۶ (آيين نامه اجرايي قانون فوق الذكر):در صورتی که شخص یا اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی موجبات اتلاف و امحای درختان موضوع قانون را فراهم آورند شهرداری در اجرای ماده ۳ این آیین نامه موظف است نسبت به تعقیب جزایی و اخذ جریمه از طریق مراجع قضایی و پیگیری جبران خسارت وارده اقدام نماید. مامورین شهرداری که در اجرای ماده ۵ این قانون از انجام این وظیفه تعلل نموده و به موقع اقدام نکنند متخلف شناخته شده و مورد تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین