جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

7 دلیل اهمیت راه روستایی زاهدمحمود

راه روستایی زاهد محمود روز گذشته با حضور مهندس میرشفیع معاون وزیر راه، دکتر جعفرپور نماینده مردم، مهندس نصر مدیر کل راه و شهرسازی، نجیب زاده فرماندار ویژه لارستان و…

راه روستایی زاهد محمود روز گذشته با حضور مهندس میرشفیع معاون وزیر راه، دکتر جعفرپور نماینده مردم، مهندس نصر مدیر کل راه و شهرسازی، نجیب زاده فرماندار ویژه لارستان و هیئت همراه پس از ۳۵ سال شاهد ۲۲ کیلومتر راه آسفالته شد. شاید بد نباشد اهمیت این راه و جاده را از نگاه برخی

آمار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نیز گزارش های آرشیوی میلادلارستان مرور نماییم.

۱)روستای زاهدمحمود یکی از روستاهای بسیار محروم است که در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز شهرستان لارستان واقع شده است.

۲)   آسفالت راه روستایی زاهد محمود به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهرستان و همچنین قرار داشتن این روستا در منطقه حفاظت شده محیط زیست سالها به طول انجامیده است.

۳) حدود ۲۲ کیلومتر از مسیر پایانی این محور خاکی بوده که طی ۳۵ سال اخیر فقط ۵ کیلومتر ازاین مسیر آسفالت شده بود وخوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته طی یک سال اخیر حدود۱۷ کیلومتر از مسیر عملیات زیرسازی وآسفالت آن به پایان رسید.

۴)  این پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و هم اکنون با افتتاح بخشی از آن باعث تسهیل در عبور و مرور مردم سه روستای اوه، علی آباد و زاهد محمود می شود.

۵)  روستای اوه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر لار و در زیر سایه سنگین کوه “شب”، بلندترین کوه منطقه و در مرز لارستان و استان هرمزگان قرار دارد. جمعیت آن قریب به ۶۲ خانوار می باشد.

۶) حجم خاکبرداری ۳۴۶۰۰ متر مکعب و حجم خاکریزی این پروژه  ۲۵۴۷۰۰ متر مکعب بوده است. بیش از ۸۳ پل دراین محور ساخته شده است .

۷) با این اوصاف و این که محور زاهد محمود و اوه به عنوان مرز استان فارس(لارستان) و هرمزگان بوده و فاصله زیادی ار مرکز شهرستان نیز داشته اند، انجام آسفالت این مسیر کمک شایانی به توسعه و آبادی منطقه می کند.

 

به امید توجه بیشتر مسئولین به بخش های محروم

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین