جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

مسئولین در بحث منابع طبیعی سیاسی کاری نکنند

میلاد لارستان: نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه، نگهداری از منابع طبیعی چیزی است که سلامت آحاد جامعه به آن وابسته است، گفت: نباید در حل…

میلاد لارستان: نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه، نگهداری از منابع طبیعی چیزی است که سلامت آحاد جامعه به آن وابسته است، گفت:

نباید در حل مشکلات منابع طبیعی، با مقصر کردن احزاب از موضوع اصلی که حفظ منابع طبیعی است، غافل ماند.

به گزارش میلاد لارستان؛ جمشید جعفرپور در همایشی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور مسئولین منابع طبیعی استان در لارستان برگزاز می شد، با تأکید بر اهمیت توجه به منابع طبیعی، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد کشور پهناور ایران، در قسمت خشک و نیمه خشک کره زمین قرار گرفته است. وی با تأکید بر توجه بیش از پیش به محیط زیست، افزود: هر چقدر غفلت ما در حفاظت از محیط زیست بیشتر باشد، باعث بیابان زایی خواهد شد که یکی از مضرات بزرگ آن، تشکیل ریزگردهاست.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با گلایه از استفاده نادرست از منابع طبیعی الهی، تصریح کرد: حفظ و حراست از نعمات خداوندی، وظیفه تک تک افراد جامعه است.

وی با تأکید بر داشتن برنامه های مدون در جلوگیری از بیابان زایی و از طرفی توجه به کاشت درخت، خاطر نشان کرد: ایجاد منابع طبیعی مثل جنگل های انبوه، نیاز به زمان و بودجه زیاد دارد که به همین دلیل نگهداری و توسعه منابع موجود ضروری است.

جعفرپور مهمترین راههای حفظ و گسترش منابع طبیعی را، فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی دانست و اضافه کرد: فرهنگ زیبای درختکاری را می بایست نسل به نسل به یکدیگر منتقل کنیم که آنان هم به این مسئله واقف شوند که آنها هم امانت دارند و باید آن را به نسل بعد از خود تحویل دهند.

وی با تأکید به مسئولین مبنی بر اینکه در بحث منابع طبیعی که با حیات و ممات جامعه بشری سروکار دارد، از سیاسی کاری و سیاست بازی دست بردارند، افزود: بنا به فرموده رهبری «محیط زیست وسیله ای نیست که بتوان از آن برای نیل به اهداف سیاسی بهره جست».

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه، نگهداری از منابع طبیعی چیزی است که سلامت آحاد جامعه به آن وابسته است، عنوان کرد: نباید در حل مشکلات منابع طبیعی، با مقصر کردن احزاب از موضوع اصلی که حفظ منابع طبیعی است، غافل ماند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مسئولین در بحث منابع طبیعی سیاسی کاری نکنند”

  1. امراله مهماندوست گفت:

    ای کاش من هم یک رئیس در منابع طبیعی بودم ای کاش من هم یک کارشناس مسئول در منابع طبیعی بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کارشناس بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کاردان بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کارمند بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کارگر خدماتی (آبدارچی = نگهبان = راننده) بودم تا می توانستم …

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین