جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

کاهش 10000ریالی بلیط لار- شیراز

در پی انتشار مطلبی در چند روز گذشته با عنوان پیگیری دلیل افزایش قیمت بلیط اتوبوس بین شهری لارستان انجمن صنفی شرکتهای مسافربری لارستان-لامرد-مهر-خنج-گراش طی پیامی که برای میلادلارستان ارسال…

در پی انتشار مطلبی در چند روز گذشته با عنوان پیگیری دلیل افزایش قیمت بلیط اتوبوس بین شهری لارستان انجمن صنفی شرکتهای مسافربری لارستان-لامرد-مهر-خنج-گراش طی پیامی که برای میلادلارستان ارسال

نموده از کاهش ۱۰۰۰۰ ریالی قیمت اتوبوس لار- شیراز خبر داد. متن این پیام به شرح زیر است: 

“با رایزنی های نمایندگی حمل و نقل و پایانه های لارستان و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان فارس و با موافقت انجمن صنفی شرکتهای مسافربری لارستان-لامرد-مهر-خنج-گراش نرخ بلیط اتوبوس ویژه لار-شیراز به ۱۵۰۰۰ تومان کاهش یافت.

مطابق نامه شماره ۷۱/۱۰۸۱۳۹ مورخ ۱۸/۰۹/۹۳ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نرخ حمل و نقل مسافر با انواع سرویس های ویژه و سواری کرایه عمومی بین شهری توافقی و تابع عرضه و تقاضا می باشد. در همین راستا نظر به نامه مورخ ۱۹/۱۱/۹۳ کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل کل کشور و نامه شماره ۷۹۰/الف تاریخ ۲۹/۱۱/۹۳ اتحادیه شرکتهای تعاونی مینی بوسرانی کشور، ۲۰درصد افزایش کرایه از تاریخ ۰۱/۱۲/۹۳ اعمال شده است. شایان ذکر است که افزایش نرخ بعد از اصلاح قیمت در مسیرهایی که نیاز به اصلاح داشته اعمال شده است. (همسان سازی نرخ با سایر مسیرهای استان فارس)

نرخ اتوبوس ویژه مسیر لار-شیراز و بالعکس از گذشته های دور نسبت به سایر مسیرهای استان فارس کمتر از نرخ حقیقی بوده است و در این مقطع زمانی انجمن صنفی مذکور تصمیم به اصلاح قیمت در مسیر فوق الذکر گرفته است.  نرخ حقیقی کرایه اتوبوس ویژه لار-شیراز بین ۱۶۲۰۰ تا ۱۸۰۰۰ تومان محاسبه شده است که در ابتدای افزایش نرخ، مبلغ ۱۶۰۰۰تومان برای مسیر لار-شیراز در نظر گرفته شد، اما با توجه به درخواست مسافران محترم و رایزنی های انجام شده این مبلغ از تاریخ ۱۵/۱۲/۹۳ به ۱۵۰۰۰تومان کاهش یافت.

برخی از دلایل توجیهی برای اعمال اصلاح قیمت (علاوه بر ۲۰درصد افزایش) برای اتوبوس ویژه لار-شیراز به شرح ذیل می باشد:

۱- پایین بودن نرخ کرایه ی نفر/کیلومتر به نسبت سایر مسیرهای استان فارس.

۲- محاسبه نرخ هزینه آب و برق و تلفن شرکت های حمل و نقل مسافر لارستان به صورت تجاری به دلیل نداشتن پایانه متمرکز که بایستی توسط شهرداری احداث گردد. درحالیکه در شهرهایی که شرکتها در پایانه‌های عمومی مستقر شده‌اند، تعرفه آب و برق و تلفنشان به صورت خدماتی محاسبه می شود که بسیار کمتر از حالت تجاری است.

۳- حمایت از سرمایه گذاران بخش حمل و نقل مسافر به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت اتوبوس های ویژه و تشویق سرمایه گذاران به خرید اتوبوس های جدید.

۴- دسترسی دشوار به قطعات یدکی و تعمیرکار مجرب در منطقه که بایستی برای تامین یا تعمیر کوچکترین قطعات به اصفهان یا تهران مراجعه نمود.

۵- استهلاک بیشتر وسیله نقلیه با توجه به وضعیت جاده‌های منطقه، گرمسیربودن و استفاده از کولر در حداقل ۹ ماه از سال.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین