جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

لارستان جای پرورش انسانهای ارزشمند است

میلاد لارستان: با حضور اعضای ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، از فعالان فرهنگی هنری در عرصه مساجد لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان؛…

مشاور وزیر فرهنگ در لارستانمیلاد لارستان: با حضور اعضای ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، از فعالان فرهنگی هنری در عرصه مساجد لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان؛ در شامگاه روز یکشنبه (۲۴ اسفندماه ۹۳)

در آئینی که در محل تالار وحدت شهر لار،  با حضور عباسعلی قاضی زاده و مرتضی طاهریان از اعضای عالی کانونهای فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس و اقشار مختلف مردم برگزار شد، فعالان فرهنگی هنری در عرصه مساجد لارستان تجلیل بعمل آمد.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه از ظرفیت های ارزشمند لارستان سال هاست که شنیدم و خواندیم و اطلاع داریم، گفت: “شنیدن کی بود مانند دیدن”، لارستان از ظرفیت های بزرگی بهره می برد.
 

وی با یادآوری این مطلب که در جای جای لارستان شخصیت های ارزشمند، استعدادهای قابل توجه و ارادت مندان به اهل بیت (علیهم السلام) حضور داشته و دارند، تاکید کرد: فرصتی پیش آمد تا از نزدیک شاهد فعالیت های کانون ها باشیم.

 این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که اتفاقات خوبی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و لارستان در حال روی دادن است که این اتفاقات نباید ساده انگاری شود، تاکید کرد: این اتفاقات در برخی از نقاط درخشش بیشتری داشته و دارد.

طاهریان با اشاره به اینکه اگر ما به قبل از انقلاب و در حال حاضر به مساجد بسیاری از کشورهای اسلامی نگاه کنیم متوجه می شویم که این شور، نشاط و پویایی که در مساجد جمهوری اسلامی وجود دارد به همت کانون های فرهنگی اتفاق افتاده است، اظهار داشت: این اتفاقات نیک که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد روی داده است به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های داهیانه امام راحل (ره) و مقام معظم انقلاب است.
 

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: امروز در تمام نقاط کشور از پایتخت تا دورترین روستاها اتفاقاتی می افتد که نه در حد یک روستا بلکه در گستره کشور رقم می خورد که نمونه آن جشنواره کشوری سرود در روستای کرده میناب است.

 طاهریان با تاکید بر اینکه سه سال است در روستای میناب جشنواره کشوری برپا می شود، اظهارداشت: روستای کورده و روستاهای زیادی در سراسر کشور برای برگزاری برنامه های کشوری اعلام آمادگی کردند که این در هیچ جای دنیا مسبوق با سابقه نیست.

 وی با یادآوری این مطلب که اگر در حوزه های مختلف فرهنگ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مسجد و مسجدی ها حضور با نشاط داشته باشند آن عرصه با پویایی همراه می شود، اضافه کرد: چند سئوال را از خودمان را بپرسیم انقلاب اسلامی به دست چه افرادی رقم خورد و محوریت با چه کسانی بود، جنگ را چه کسانی اداره کردند و چرا بیش از ۹۰ درصد شهدای جنگ از مساجد اعزام شده بودند به اهمیت نقش مسجد در ایران اسلامی واقف می شویم.

 این مقام فرهنگی بر لزوم اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با این الگو و استفاده از ظرفیت های مساجد، تاکید و تصریح کرد: یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی نگاه به استعدادهای درونی جامعه هدف است.

 وی اقتصاد مسجد را یک اقتصاد کاملا مردمی دانست و یادآور شد: باید عرصه اقتصاد مقاومتی توسط مردم اداره شود و کارشناسان اقتصادی هم به این مهم توجه دارند که باید اقتصاد به صورت مردمی اداره شود.

 وی گفت: اگر فرهنگ مسجد و مسجدی ها به خوبی شناخته، تبیین و نشر شود می توانیم در همه عرصه ها می توانیم موفق باشیم.

 طاهریان با تاکید بر اینکه چندسالی است منطقه نمایندگی در لارستان راه اندازی شده است، اظهار داشت: بنا داریم در سال ۹۴ به صورت جدی به منطقه لارستان توجه ویژه تری داشته باشیم و موضوع ایجاد وحدت رویه را در منطقه با در دستور کار قرار خواهیم داد.

حجه الاسلام احمدی، مشاور استاندار فارس در امور قرآنی و مساجد با بیان احادیثی درخصوص جایگاه احداث مسجد در اسلام، گفت: آن عبادتی که انسان را به خدا نزدیک می کند نماز است که در محل مقدسی مثل مسجد انجام می شود و باعث برکات مادی و معنوی می شود.

وی با اشاره به اینکه، خدمتگذاری به مسجد و نمازگزاران از مرتبه خاصی در میان مومنین برخوردار است، افزود: مسئولین کانونهای فرهنگی هنری باید قدر این نعمت خداوند را بدانند.

در پایان این برنامه، از فعالان فرهنگی هنری در عرصه مساجد شهرستانهای لارستان، خنج و گراش تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین