جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای بیش از4هزار عملیات امدادی توسط اورژانس لارستان+چند آمار

میلاد لارستان: مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان با اشاره به اینکه، بطور کلی آمار های سال قبل نشان داده که  گروه نوجوانان و جوانان بیشترین گروه آسیب…

خبرگزاری فارس: اجرای بیش از 4 هزار عملیات امدادی توسط اورژانس لارستانمیلاد لارستان: مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان با اشاره به اینکه، بطور کلی آمار های سال قبل نشان داده که  گروه نوجوانان و جوانان بیشترین گروه آسیب پذیر در روز چهارشنبه سوری هستند، گفت: آسیبهای جنس مذکر در اتفاقات چهارشنبه سوری ۴ برابر جنس مؤنث است.

مسعود حاجی رجبی در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین وغیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد، اظهار داشت: خانواده ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند.

وی از والدين خواست تا با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازي با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه سازند، افزود: کليه موادي که در نارنجک، ترقه و ساير مواد آتش زا و محترقه استفاده مي شوند خاصيت خود به خودي آتش گيري و انفجاري دارند و می بایست از نگهداري آنها حتي به مقادير بسيار کم در منازل، زيرزمين، محل کار و… جداً خودداري کنيد.

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان تأکید کرد: هيچگاه مواد آتش بازي (منفجره و محترقه) را در ظروف شيشه اي يا فلزي قرار ندهيد، زيرا در صورت انفجار ذرات شيشه يا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جاني خواهد شد.

وی به شهروندان توصيه کرد: در صورت مواجهه با فردي که دچار سوختگي شده، ضمن حفظ خونسردي از ماليدن مواد غير بهداشتي مثل خمير دندان، سيب زميني و … بر روي محل سوختگي خودداري نمايند و مصدوم را هرچه سريعتر به مرکز درماني منتقل کنند و در صورت شدت مصدوميت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگيرند.

حاجی رجبی با اشاره به اینکه، بطور کلی آمار های سال قبل نشان داده که  گروه نوجوانان و جوانان بیشترین گروه آسیب پذیر هستند، تصریح کرد: جنس مذکر ۴ برابر جنس مونث در خطر آسیب احتمالی می باشد . 

وی با اذعان به اینکه، از ميان انواع سوختگي، شايعترين مورد سوختگيهاي درجه يك می باشد، افزود: ساير موارد مثل پارگي، بريدگي، سوختگي درجه دوم در رتبه هاي بعدي صدمات قرار دارند.

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان با بیان اینکه، آسيب به ناحيه صورت، چشم و دست بيشترين شيوع را در حوادث چهارشنبه سوری داشته اند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با آگاهی سازی های صورت گرفته، در شهرستان لارستان تعداد ماموریتهای اورژانس در روز چهارشنبه سوری در چند سال گذشته افزایش چشم گیری نداشته است.

انجام بیش از ۴ هزار مأموریت در ۱۱ ماه

وی با اشاره به اینکه، ماموریتهای مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان در سال ۹۳ تا پایان بهمن ماه ۴ هزار و ۱۰۰ مورد بوده است، گفت: از این تعداد ۹۲۱ مورد تصادف و ۳۵۵ مورد حادثه شامل انواع گزیدگی ها، گرمازدگی، سوختگی و غیره گزارش شده است.

در حال حاضر این مرکز با داشتن ۲پایگاه شهری و ۶ پایگاه جاده ای و یک مرکز ارتباطات کل منطقه لارستان را پوشش می دهد، که در ایام نوروزی بدلیل ترافیک محور  لارستان-بندرعباس کمپ نوروزی در “هرمودعباسی” مستقر می شود.
 
 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین