جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

مصاحبه اختصاصي ميلادلارستان با دكترجعفرپور

  اشاره: پس از گذر زمانی تقریبا طولانی از آخرین مصاحبه با نماینده مردم، باردیگر فرصت دست داد تا بی پرده با دکتر جعفرپور به گفتگو بنشینیم. از انتقال آب…

 

اشاره: پس از گذر زمانی تقریبا طولانی از آخرین مصاحبه با نماینده مردم، باردیگر فرصت دست داد تا بی پرده با دکتر جعفرپور به گفتگو بنشینیم. از انتقال آب خلیج فارس به منطقه و

گیاهان دارویی گرفته تا آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی و البته چند سوال در حوزه فرهنگی ماحصل گفتگوی میلادلارستان با جناب نماینده بود. دکترجعفرپور نیز با گشاده رویی پاسخ سوالاتمان را می داد. گفتگوی تفصیلی ما را با عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بخوانید.

*)جناب آقای دکتر پس از وقفه ای طولانی مجددا باب گفتگویی با شما بازشد….

بله. با عرض سلام و ادب  خدمت دست‌اندركاران و مخاطبين محترم نشريه ميلاد لارستان مردم عزیز منطقه و تبريك  پيشاپيش عيد سعيد نوروز و آرزوي سالي پر از موفقيت و بركت براي همشهريان و حوزه انتخابيه.

*)به عنوان اولین سوال بگذارید از ابتدای ماجرا شروع کنیم. نقش نماينده در حلقات انجام يك امتياز يا پروژه كلان از صفر تا صد را لطفا توضيح دهيد.

**)فعاليتهاي اجرايي كه نماينده انجام مي‌دهد يك فرايند چند مرحله‌اي و طولاني است تا منجر به دريافت مجوز يا اختصاص بودجه مازاد بر روال عادي و يا يك فعاليت مهم اقتصادي گردد. طبيعي است كه بايد بخشي از اين زنجيره در شهرستان و سپس استان طي شود تا به وزارتخانه و سازمان مربوطه در تهران براي تصميم‌گيري برسد. يعني زماني  توفيقات يك حوزه انتخابيه زياد مي‌شود كه همه اركان تيم، هر كدام در جايگاه خود تلاش نمايد. مسئوليت نماينده عمدتاً ارتباط‌گيري  با مسئولان  عالي وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و حلقه نهايي يك مجوز مي‌باشد و قرار نيست از صفر تا صد يك موافقت يا اخذ  مجوز با نماينده باشد. پس از دريافت مجوز، نوبت به مرحله اجرا مي‌رسد كه در اين مرحله عمدتاً بر عهده مسئولان اجرايي شهرستان  است.

قرار نيست از صفر تا صد يك موافقت يا اخذ  مجوز با نماينده باشد. پس از دريافت مجوز، نوبت به مرحله اجرا مي‌رسد كه در اين مرحله عمدتاً بر عهده مسئولان اجرايي شهرستان  است.

 
البته نماينده هم  به تسريع روند اجرا كمك مي‌كند ولي اگر توقع باشد نماينده  بار مرحله اجرا را هم بر دوش بكشد،‌ از پيگيري بقيه مسائل باز مي‌ماند.
لذا درست آن است كه مسئولان اجرايي وظيفه اجراي امتيازات و مجوزهاي اخذ شده را برعهده بگيرند و نماينده در تهران  به دنبال  اخذ مجوزها و امتيازات بعدي باشد.

*) جناب دکتر؛ با تلاش و پیگیری مجدانه شما مصوبه ساخت درمانگاه و بيمارستان تأمين اجتماعي اخذ شده است. حال مراحل اجرايي آن به كجا انجاميد؟ و توقع شما از معتمدين ساخت چگونه است؟

**)همچنان كه مي‌دانيد مجوز درمانگاه يا بيمارستان تأمين اجتماعي از مطالبات مهم مردم در دوران انتخابات بود كه در هر مجمع و جلسه‌اي مطرح مي‌شد. با پيگيري مستمر حدوداً ۱۹ ماهه و تغيير سه وزير نهايتاً هم‌زمان هم مجوز درمانگاه و هم مجوز بيمارستان تأمين اجتماعي گرفته شد و با حضور رئيس سازمان كلنگ آن زده شد.
قرار بود از درمانگاه، ساختمان آن با خيرين باشد و از بيمارستان، ساختمان و تجهيزات و از آن پس توسط سازمان تأمين اجتماعي تحويل گرفته شود و هزينه‌هاي پرسنل، حفظ و نگهداري بيمارستان با سازمان باشد و تجهيزات درمانگاه و پرسنل  و نگهداري آن نيز برعهده سازمان باشد.

قاعدتاً بايد مسائل اجرايي آن در سطوح اجرايي دنبال شود ولي متأسفانه آن چنان كه انتظار مي‌رفت استقبال خيرين قابل توجه نبوده و هم زمين داراي مساحت مناسب هنوز تملك نشده و هم از ناحيه خيرين با كمبود مواجه هستيم.

البته تيمي براي پيگيري  كارها تشكيل شده و به دنبال تعيين زمين مناسب براي تملك مي‌باشند. ولي با توجه به تلاش  و صرف وقت فراواني كه براي اخذ مجوز صرف شد، توقع همراهي و همدلي بيشتري داشتم.

با توجه به تلاش  و صرف وقت فراواني كه براي اخذ مجوز بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی صرف شد، توقع همراهي و همدلي بيشتري داشتم

 

*)اخیرا گروهی سرمايه‌گذا براي گلخانه و گياهان دارويي در منطقه حضور یافتند. آخرين دستاوردها و تصميمات در اين زمينه را توضيح دهيد.

**)با هر دو گروهي كه براي راه‌اندازي كشت گل و گياهان دارويي به روش گلخانه‌اي به منطقه سفر كرده بودند، در تهران در ارتباط هستيم و هر دو اظهار تمايل به سفر به لار براي پيشبرد امور و اجراي كار را دارند. قرار اين بوده كه روز جمعه ۲۲ اسفند  يكي از اين گروهها، به لار عزيمت نمايد و مذاكرات خود را با مسئولان فرودگاه براي دريافت زمين و تخصيص آب انجام دهد و در صورت توافق بين طرفين، كار را شروع نمايد.

گروه گياهان دارويي نيز متمايل است در منطقه حضور يابد كه هر وقت اعلام آمادگي نمودند توسط دفتر نماينده،‌ارتباط آنها با مسئولان محلي برقرار مي‌گردد تا مذاكرات انجام شود.

در اين مورد چنانچه پيشرفت محسوسي اتفاق افتاد مراتب به اطلاع مردم خواهد رسيد.

*)جناب آقای دکتر؛ آخرين وضعيت طرح انتقال آب از خليج فارس  به كجا انجاميد؟

**)سفر استاندار با تصميماتي همراه بود كه قاعدتاً هر اداره‌اي بايد پيگير مصوبات مربوط به خودش از ادارات كل استان و يا استانداري باشد.
درباره انتقال آب از خليج فارس، در همان سفر مطالعه اوليه‌اي كه توسط دفتر نماينده از طريق يك تيم تحقيقاتي انجام شده بود، به جمع مديران استان ارائه شد و درخواست هزينه براي مطالعه تكميلي خط انتقال شد كه حدود ۵۰۰ ميليون تومان نياز بود ولي استانداري درباره پرداخت اين مبلغ، اظهار ناتواني كرد.
در همان جلسه مدير كل آب منطقه‌اي از مطالعاتي كه به همين منظور انجام شده بود گزارش داد و پس از آن كه گزارش اين مطالعه در دفتر نماينده  مورد بررسي قرار گرفت برخي پيشنهادها براي تكميل  طرح به  مدير كل آب منطقه‌اي ارائه شده است تا شايد از طريق  بودجه اداره كل اين مطالعات صورت گيرد.

برخي پيشنهادها براي تكميل  طرح انتقال آب خلیج فارس به لارستان به  مدير كل آب منطقه‌اي ارائه شده است تا شايد از طريق  بودجه اداره كل مطالعات آن  صورت گيرد.

*)آخرين وضعيت مصوبه منطقه ويژه اقتصادي چگونه است؟

**)منطقه ويژه اقتصادي هم يكي از موارد پيگيري بوده به پيشنهاد شركتي متشكل از مديران سابق شهرستان كه لاري هم هستند و سابقه اجرايي بالايي دارند، مدير مسئولي اين منطقه به اين شركت محول شده است و با جلسه با مهندس تركان اين مدير مسئولي به اين شركت واگذار شده و در حال حاضر مسأله اعطاي سازمان متولي به صورت رسمي توسط هيأت دولت در حال پيگيري است.

مسأله اعطاي سازمان متولي منطقه ویژه اقتصادی لارستان به صورت رسمي توسط هيأت دولت در حال پيگيري است

*)جناب دکتر یک سوال فرامنطقه ای؛ ديدگاه شما در خصوص استاني شدن انتخابات چيست؟

**)به نظرم طرح استاني شدن انتخابات نتواند رأي كافي را در صحن مجلس كسب كند زيرا مهمترين عامل كسب رأي داشتن پشتوانه مالي بيشتر و تبليغات گسترده‌تر است و اين طرح در كنار برخي مزايا كه دارد، معايبش بيشتر است.

*)با توجه به تخصص شما در حوزه فرهنگ؛ چرا با پديده بدحجابي مقابله عمل نمي‌شود و نمود ندارد؟

**)بد حجابي كه امروزه مشاهده مي‌شود ريشه در عوامل بسياري دارد. مسلماً به صرف مقابله و برخورد فيزيكي نمي‌توان بر اين ناهنجاري غلبه كرد.

 از برنامه‌هاي ضد فرهنگي كه به وفور و به آساني از طريق ماهواره‌ها يا فضاي مجازي در اختيار نوجوانان و جوانان قرار مي‌گيرد  و آنان را نسبت به اين ارزش بي‌اعتقاد مي‌كند تا عوامل  اقتصادي و سياسي و فرهنگي  داخل كشور  بر اين موضوع تأثيرگذاري مي‌كنند.
بنابراين مقابله نيز بايد متناسب با عوامل به وجود آورنده اين ناهنجاري و در همه زمينه باشد. ولي شايد مهمترين راه و موثرترين آنها، بالا بردن و تقويت اعتقادي و باور مذهبي جامعه بويژه جوانان باشد.

اين عمل به منزله واكسينه كردن است در اين صورت در محيط پر از آلودگي و ميكروب، ‌بدن مقاومت مي‌كند.

*)پايگاه اطلاع‌رساني ميلاد لارستان راه‌اندازي شده و نشريه ۲ نوبت در هفته منتشر مي‌شود نظر شما چيست؟ پيشنهاد براي بهبود اگر داريد مرقوم فرماييد.

**)از نشريه وزين ميلاد كه به دو شماره در هفته رسيده اطلاع دارم و مرتباً برايم ارسال مي‌شود و مطالعه مي‌كنم. همچنين پايگاه اطلاع‌رساني آن را غالباً مراجعه مي‌كنم. به دليل مشي معتدل و معطوف به مسائل و نيازهاي توسعه‌اي شهر و منطقه از مديران و دست‌اندركاران ميلاد تشكر مي‌كنم.

*)آقای دکتر تشکر که فرصت تان را در اختیار ما گذاشتید
من هم از شما تشکر می کنم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین