پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 30

شهرستان خنج را بهتر بشناسیم+تصاویر

میلاد لارستان: شهرستان خنج یکی از شهرستان‌های جنوبی فارس است که ۵۸۰۰ کیلومتر مربع گستردگی دارد و مرکز آن، شهر خنج است. شهرستان خنج از شمال با شهرستان قیروکارزین، از…

میلاد لارستان: شهرستان خنج یکی از شهرستان‌های جنوبی فارس است که ۵۸۰۰ کیلومتر مربع گستردگی دارد و مرکز آن، شهر خنج است. شهرستان خنج از شمال با شهرستان قیروکارزین، از شرق با شهرستان لارستان،

از جنوب با شهرستان‌های لامرد و گراش و از غرب با شهرستان‌های مهر و فراشبند هم‌مرز است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خنج:

سردر مسجد جامع

 

سردر مسجد جامع، از آثار و بقایای برجای مانده در بافت قدیم شهر خنج است. این بنا آمیزه‌ای از سنگ، آجر و کاشی  و نمای آن مزین به اسماء متبرکه با خط کوفی بوده که در دوره صفوی بازسازی شده است. این بنا در نزدیکی مسجد جامع قرار دارد.

آرامگاه شاه عبدالسلام

شاه عبدالسلام در زمره دانشمندان بزرگ فارس در سده ششم قمری بوده است و نسب وی به هاشم جد پیامبر (ص) می‌رسد. آرامگاه وی از آثار تاریخی مذهبی سده ششم قمری با هنر معماری اسلامی بوده است.

مناره شیخ دانیال

 

این مناره از آثار بی‌مانند تاریخی به شمار می‌رود که به فرمان عمربن‌عبدالعزیز و توسط قطب الدین تهمتن، حاکم هرمز، در سده ششم قمری ساخته شده و  دارای کاشی ایوان و سنگ‌نبشته‌ای با خط نستعلیق و خط کوفی بنایی است.

آرامگاه شیخ محمد ابونجم 

نسب شیخ محمد ابونجم به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد. آرامگاه وی از آثار تاریخی، گردشگری و زیارتی مربوط به سده هشتم هجری بوده که به سبک مسجدالحرام از سنگ، گچ و کاشی ساخته شده است.

شاه فخرالدین احمد

شاه فخرالدین، از عارفان بنام سده هشتم قمری و جانشین شیخ محمد ابونجم بوده که رهبری طریقت را در آن زمان به عهده گرفت. بقعه وی از آثار تاریخی دوران ایلخانی است و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بقعه شیخ دانیال

 

شیخ دانیال از عرفای بنام سده هفتم قمری و از بزرگان بنام این خطه بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین