جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سالمندان لارستان؛ چشم انتظار عید مبارکی با بچه ها

میلاد لارستان: “در سرای جهاندیدگان لارستان” سالمندانی هستند که از نظر امکانات رفاهی کمبودی ندارند اما از نظر عاطفی چشم انتظار سلام و عید مبارکی فرزندانی هستند که عمر خود…

سالمندان لارمیلاد لارستان: “در سرای جهاندیدگان لارستان” سالمندانی هستند که از نظر امکانات رفاهی کمبودی ندارند اما از نظر عاطفی چشم انتظار سلام و عید مبارکی فرزندانی هستند که عمر خود را به تربیت و بزرگ کردنشان سپری کردند.

به گزارش میلاد لارستان؛ با آغاز سال جدید مردم لارستان بنا به سفارش امام صادق (ع) که می‌فرمایند: عَظِّمُوا کِبارَکُم وصِلُوا أرحامَکُم (بزرگسالان خود را احترام کنید و صله ارحام به جاى آورید)، به دیدار بزرگترهای فامیل رفته و سنت حسنه صله رحم و همچنین زیارت اهل قبور را به جا می‌آورند اما در این بین سالمندانی هستند که در کنج “سرای جهاندیدگان مهر” چشم انتظار سلامی و عید مبارکی هستند.

“سرای جهاندیدگان مهر لارستان” که کار خود را با ۹ نفر از سالمندان آغاز کرد اکنون با ۷۵ نفر سالمند، ۲۵ نفر مرد و ۵۰ نفر خانم، ابتدا از ۵ استان و اکنون تنها از استان فارس سالمندان را پذیرش می‌کند.

 ساکنان مسکن مهر لارستان که در مجاورت سرای سالمندان زندگی می‌کنند امسال سفره هفت سینی را برای این جهاندیدگان پهن کرده تا سالمندان این سرا همزمان با تمام مردم ایران عید نوروز را جشن بگیرند.

 

 

نبی‌زاده از مسئولان سرای جهاندیدگان مهر لارستان با بیان اینکه هر ماه تقریبا ۳۰ میلیون تومان برای خوراک، پوشاک، پرسنل و سایر خدمات هزینه می‌شود اظهارداشت: سالمندانی که تحت پوشش بهزیستی بوده مبلغی را ماهیانه دریافت می‌کنند اما آنها که به صورت آزاد پذیرش شده‌اند ماهانه باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند.

 وی با اشاره به اینکه سالمندان جهاندیدگان مهر لارستان از لحاظ رفاهی کمبودی ندارند اما از لحاظ عاطفی خیلی کمبود دارند افزود: خدمات رفاهی از جمله فیزیوتراپی، دستگاه‌های لیزر پارافین و دیگر خدمات سبب شده تا این مرکز به لحاظ امکانات و خدمات پس از کهریزک تهران در جایگاه دوم قرار داشته باشد.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین