چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

سالروز عروج سه لاله گلگون کفن لارستان

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی…

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی شک در این راستا کم کاری هایی نیز وجود خواهد داشت که امیدواریم این  قصور از جانب لارستانی های عزیز بخشوده شود. میلادلارستان

در حد اطلاعات موجود سعی دارد تا زندگی نامه شهدا را به نحو احسن در اختیار قرار دهد. فردا(۱۷ فروردین) سالگرد عروج سه کبوتر سبکبال دیگر از خه شهید پرور لارستان می باشد.

شهيد محمدجواد اسدي لاري : در بيستم بهمن ماه سال ۱۳۴۹در شهرستان لار ديده به جهان گشود. سال اول تحصيلي دبيرستان بود که روانه جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد.ايشان مدت ۴ ماه و نيم در جبهه حضور داشت که از اين مدت نزديک به ۳۵ روز در خط مقدم شلمچه مشغول نبرد با بعثيون بود . در مرحله دوم به منطقه غرب کشور رفت و شهر حلبچه در تاریخ ۱۷ فروردين ماه سال ۱۳۶۷ به آرزوي ديرينه اش رسيد . از شهید وصیتی به یادگار نمانده است .

شهید حميدرضا حق خواه : متولد ۱۳۵۱ در شهر لار تحصيلات دوره ابتدايي را در مدرسه عطائي گذراند و پس از آن وارد مدرسه راهنمايي اميرکبير شد بسيار مودب و مهربان بود نماز جمعه و جماعتش ترک نمي شد در مجالس دعاي کميل و توسل شرکت مي کرد وي در سال دوم  دبيرستان  مشغول تحصيل بود که از طرف بسيج و بدون اطلاع خانواده به اهواز و شلمچه اعزام شد .از اهواز به جبهه غرب و سپس به شلمچه اعزام شد . ۱۷ فروردين ماه ۱۳۶۷ هنگام مراجعت از حلبچه ماشين آنها مورد اصابت گلوله قرار مي گيرد و به همراه سه تن از دوستانش بر اثر اصابت ترکش به شهادت مي رسد .
وصیت شهید : پیام من به مردم شهرمان این است که در راه خدا انفاق کنند و پشتیبان امام و انقلاب باشند ….سعي کنيد که هميشه به ياد خدا باشيد و از گناه دوري کنيد و زياد استغفار نمائيد

شهید محمد سالمی: در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. او در دوران ابتدایی را در دبستان کمیل و دوره راهنمایی را در مدرسه فارابی سپری کرد و سپس در دبیرستان صحبت لاری در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل شد. ایشان در زندگی بسیار با گذشت به نماز اهمیت فراوانی می داد نماز جمعه اش ترک نمی شد به بازی فوتبال علاقه داشت و چندین بار مقام کسب کرده بود. با فرا گرفتن آموزش نظامی از سال به جبهه اعزام شد که پس از حضور در جبهه در تاریخ ۱۷ فروردین ۶۷ به آرزویش رسید .
وصيت نامه شهيد: … برادرانم را در رفتن به پايگاه مقاومت تشويق نمائيد امروز تکليف است که هرکس توان جنگيدن دارد سلاح به دست گرفته و بپاخيزد و شما اي خواهرانم ، حجابتان کوبنده تر از خون من است پس در حفظ حجاب خود کوشا باشيد .

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین