چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

سالروز عروج سرداران لارستان

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی…

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی شک در این راستا کم کاری هایی نیز وجود خواهد

داشت که امیدواریم این  قصور از جانب لارستانی های عزیز بخشوده شود. میلادلارستان در حد اطلاعات موجود سعی دارد تا زندگی نامه شهدا را به نحو احسن در اختیار قرار دهد. امروز(۱۸ فروردین) سالگرد عروج چهار لاله پرپر  دیگر از  شهدای این منطقه می باشد.


شهید محمدرضا خلیل آزاد: در روز ۱۵شهریور ماه ۱۳۴۷ در خانواده مؤمن پا به عرصه ی وجود نهاد. تحصیلاتش را تا مقطع راهنمایی ادامه داد در پایگاه مقاومت حضوری چشمگیر داشت و در رشته کشتی و فوتبال نیز فعالیت می کرد. با شروع جنگ تحمیلی به همراه گردان الفتح در جبهه جنوب اعزام شد.دوران سربازیش را به عنوان پاسدار تا اینکه به عنوان پاسدار در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و از ناحیه سر، کمر و پا مجروح شد پس از آن در عملیات کربلای ۸ شرکت نموده و درتاریخ ۱۸ فروردين ۱۳۶۶ در حالیکه که مشغول ساخت خاکریز بود به آرزویش رسید.

وصیت شهید : پدر و مادر عزیزم افتاب زندگی خیلی زود غروب می کند چه بهتر که انسان در این مدت کم راهش و کارش خدایی باشد و برای رضایت خدا کاری از پیش ببرد و به خدا متکی باشد .

شهید مصطفی بنی زمانی : در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد . تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی ادامه داد مصطفی عضو افتخاری حفاظت از امام جمعه لار بر عهده داشت.اوایل آبان ماه سال ۶۰ عازم جبهه شد.پس از شش ماه حضور در جبهه ی حق علیه باطل سرنجام با شرکت در عملیات ولفجر۸ در تاریخ ۱۸ فروردين ۱۳۶۶ به آرزویش رسید.


وصیت شهید : … امیدوارم که اسلحه خونین من را به زمین نگذارید و راه تمام شهیدان صدر اسلام را ادامه دهید و از جوانها هم خواهش می کنم که کمی هم به فکر جنگ باشند و به آینده مملکت توجه کنید این تکه حرفم برای جوانهای است که سوار موتور می شوند و با هزار جور لباسهای رنگارنگ به خیابانها می ریزند و کارهای مفتضح انجام می دهند و امیدوارم که پایگاه های مقاومتها را خالی نگذارید انشاء الله.

شهید شعبانعلی عفیفه : در سال ۱۳۳۸  مصادف با نیمه شعبان چشم به جهان گشود . سال ۵۶ فارخ التحصیل شد و همان سال برای ورود به دانشگاه امتحان داد . در فعالیتهای انقلاب نقش به سزایی داشت . با شروع جنگ در عملیات رمضان ، شهید صیاد شیرازی وی را به عنوان فرمانده گروهان شلمچه منصوب کرد . پس از باز شدن دانشگاها در رشته امور فنی کشاورزی مشغول تحصیل شد و همزمان در جبهه حضور داشت تا اینکه در سال ۶۴ مصادف با نیمه ی شعبان چون علمدار کربلا دست خویش را به دوست هدیه کرد. آخرین بار عازم جبهه شلمچه شد و پس از سال ها حضور در جبهه و عملیات های متعدد در حالیکه مسئولیت گردان را بر عهده داشت در ۱۸ فروردین سال ۶۶ مصادف با ۱۵ شعبان عاشقانه بسوی معبودش پر کشید.


وصیت شهید : … شما اي دوستان عزيزم اميدتان به خدا باشد و امام را دعا کنيد هر کجا مي رويد به امام متصل باشيد که در اين درياي طوفاني انقلاب غرق نشويد و من امروز شما را وصيت مي کنم که امام را فراموش نکنيد برگرديد و به سوي خدا توبه کنيد . توبه هر کس مطابق عملي است که انجام داده .

شهید نجفعلی مفید : آبان ماه ۱۳۳۵ به دنیا آمد . به اقتضای شغل پدر تا چهار سالگی در آبادان زندگی می کرد و سپس به لار مراجعه  نمود .  تا ششم ابتدایی درس خواند و پس از آن درس و مدرسه را رها کرد و در کار کشاورزی به یاری پدر شتافت . ” از همان دوران نوجوانی قلبش مملو از نور ایمان و عشق به ائمه  اطهار  بود . در فعالیت های انقلاب حضور چشمگیری داشت . با تهاجم نیروهای دشمن به مرزها ایران عازم جبهه جنوب شد و پس از بازگشت با هدف آموزش ، سازماندهی و اعزام نیروهای بسیجی به جبهه همراه با دیگر یارانش اردوگاه سید الشهداء را بنا کرده و به آموزش نیروها پرداخت . برای آخرین بار عازم جبهه شلمچه شد که در تاریخ ۱۸ فروردين ۱۳۶۶  طی عملیات کربلای ۸ هنگام برگشت از خط مقدم جبهه در جاده شلمچه مورد اصابت کاتیوشا قرار گرفت و به آرزویش رسید .


وصیت شهید : پیام من به مردم لارستان این است که پشتیبان ولایت فقیه  …  و گوش به فرمان روحانیون مبارز در خط امام باشید و قدر حضرت آیت اله آیت اللهی و برادران بسیجی که پشتیبان جنگ می باشند را بدانید و وحدت خودتان را حفظ کنید .

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین