یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سال حساس و سرنوشت‌ساز (2)

قبل از بيان نكات ديگر در رابطه با انتخاب كانديداي نمايندگي لازم است به نظراتی  كه در شماره قبل عزيزان خواننده در سايت منعكس كرده بودند،  پاسخ داده شود.  …

قبل از بيان نكات ديگر در رابطه با انتخاب كانديداي نمايندگي لازم است به نظراتی  كه در شماره قبل عزيزان خواننده در سايت منعكس كرده بودند،  پاسخ داده شود.

 

تقريباً  در تمام نظرات روي يك مطلب حساسيت نشان داده بودند كه تكه پاره كردن شهرستان دليل بر عدم توسعه مناطق ديگر قلمداد نموده بودند كه نظر نگارنده به اين ترتيب نبود بلكه نگارنده معتقد است هر نقطه‌اي از هر كجاي ايران اسلامي چه لارستان يا شهرستان‌هاي ديگر اگر شرايط ارتقا را دارد بايد ارتقا يابد و رشد  و توسعه در كل  منطقه ايجاد گردد اما اگر امر دائر شود بر اين كه فردي از يك نقطه مشخص به مجلس راه پيدا كند و تمام همّ و غمّ خود را براي ارتقاي آن منطقه به كار برَد و به شرايط يا عدم شرايط معتقد نباشد و به مناطق ديگر بي‌اعتنا باشد و مركز شهرستان را هم هيچ قلمداد كند اين ضربه به عموم شهرستان برمي‌گردد و طبعاً خطرآفرين خواهد بود.
طبعاً يكي از راههاي توسعه شهرستانِ مادر، رشد و توسعه و ارتقاي فرزندان آن مي‌باشد كه اگر چنين نشود فايده‌بخش نخواهد بود .
بعلاوه رشد مركز شهرستان بدون رشد  شهرهاي هم‌جوار و بخش‌هاي مختلف رشد اندام واري نيست و به رشد  كاريكاتوري بيشتر شباهت دارد كه زشت و ناموزون است .
لذا اين مسأله كه برخي عزيزان برداشت كرده‌اند كه منظور ممانعت شهرستان از ارتقا با وجود شرايط ارتقا است، ناصحيح است.
به عنوان نمونه عرض مي‌كنم جهرم و خفر را در نظر بگيريد اگر فردي  از اطراف خفر يا خودِ خفر به مجلس راه يابد (كه سابقه رفتن هم دارد) بايد تمام هم و غمش برمستقل شدن خفر  از جهرم بگذارد؟ آيا چنين مي‌كنند؟
 اين نمونه كه عرض شد مي‌توان به بسياري از شهرستان‌ها  اشاره كرد. مهم اين است كه شرايط داشته باشند و با چسباندن بعضي جاها و اتصال برخي نقطه‌ها ايجاد شرايط تصنعي ننمايند.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین