یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

یونسی: لارستان دارای هویتی مستقل است

میلاد لارستان: دستیار وِِیژه رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌های دینی و مذهبی با ابراز تأسف از عدم رشد یافتگی منطقه لارستان در حد و اندازه عظمت تاریخی آن، گفت:…

دستیاور ویژه رئیس جمهور در لارستانمیلاد لارستان: دستیار وِِیژه رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌های دینی و مذهبی با ابراز تأسف از عدم رشد یافتگی منطقه لارستان در حد و اندازه عظمت تاریخی آن، گفت: لارستان بزرگ باید مطابق انتظار مردم و در تراز نخبگان، علما و فرهیختگان این خطه رشد کند و بدرخشد.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در جمع پرشور مسئولین، مردم و روحانیون تشیع و تسنن لارستان بزرگ در حسینه اعظم لار با تقدیر ویژه از استقبال بی نظیر مردم، اظهار داشت: من حامل سلام رئیس جمهور هستم و آقای دکتر روحانی مایل هستند از نزدیک با شما دیدار داشته باشند و صحبت های شما را بشنوند.

وی با بیان اینکه مشکلات و نیازهای شهرستان توسط مسئولین جمع بندی خواهد شد، افزود: مشکلاتی که قابل تحقق در کوتاه مدت می باشد و حل آن به نفع اکثر مردم و در توان دولت است، جمع بندی شود تا به رئیس جمهور تقدیم شود و توسط معاون اجرایی دولت جهت تحقق پیگیری خواهد شد.

دستیار وِِیژه رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه داعش و القاعده از مسلمانهای افراطی هستند، تصریح کرد: اسرائیل از حضور اینها رضایتمند است، چراکه اینها به دنبال افراد مظلوم کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان می رسد.

وی با اشاره به اینکه هرکس مردم مسلمان را بکشد برای اسرائیل یک پیروزی است، خاطر نشان کرد: تردیدی ندارم که این گروههای افراطی در خدمت اسرائیل و منافع این رژیم هستند.

حجت الاسلام یونسی با ابراز خرسندی از وجود اتحاد و انسجام برپایه اسلام و اهل بیت(ع) در کشور ایران، اضافه کرد: امنیتی که در ایران وجود دارد، مایه حسادت و حسرت دشمنان شده است.

وی مذاکره کشور ایران با ابرقدرتهای دنیا را نشانه اقتدار ایران برشمرد و افزود: گروه مذاکره کننده ایرانی با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب تصمیم می گیرد که نشان از اقتدار ایران اسلامی است که در سایه همدلی و همزبانی رقم خواهد خورد.

دستیار وِِیژه رئیس جمهور با بیان اینکه نشاط سیاسی احساس مسئولیت عمومی را بالا می برد، تصریح کرد: هر فرد ایرانی، برای کل ملت ایران تصمیم می گیرد و نماینده ای که از یک شهرستان انتخاب می شود، برای همه مردم ایران است.

وی با تأکید براینکه انتخابات باید اتحاد ما را مستحکم و به هم نزدیک تر کند، گفت: انتخابات نباید کینه را در میان ما ایجاد کند و می بایست به آن با یک نگاه رقابت سالم نگریست.

حجت الاسلام یونسی رقابت را لازمه حیات سیاسی دانست و عنوان کرد: دولت باید با بی طرفی کامل و بدون دخالت و بدون آنکه تلاش کند فرد یا حزب خاصی به مجلس راه یابد، می بایست زمینه اجرای یک انتخابات سالم، امن و مطمئن را فراهم کند.

وی با محکوم کردن این مسئله که افرادی که بدنبال به حاشیه کشاندن انتخابات را دارند و در تلاش اند تا افراد خاصی به مجلس راه بیابند، اضافه کرد: افرادی که به دنبال تشکیل دولت یا مجلس برای گروه خاصی هستند، دوستان خوبی برای ملت نیستند.

دستیار وِِیژه رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هرچه حضور مردم در انتخابات پررنگ تر و رقابت سیاسی بیشتر باشد، امنیت بیشتر است، تصریح کرد: همه ملت ما در هر نقطه ای از کشور باید وحدت را حس کنند.

وی با توصیه به مردم در حمایت همه جانبه از دولت، گفت: سفر هیئت دولت به استان فارس، مطمئناً سر منشأ خیر و برکت برای این استان خواهد شد.

حجت الاسلام یونسی با اذعان به اینکه لارستان یک هویت مستقل و ملی دارد، تصریح کرد: لارستان تنها یک شهر از استان فارس نیست، بلکه لارستان همیشه به عنوان یک نقطه مهم استراتژیک از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از گذشته تاکنون با خود یدک می کشد.

وی منطقه لارستان را در دیدگاه مسئولین بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این منطقه دارای هویتی مستقل است.

دستیار وِِیژه رئیس جمهور وجود شخصیت های ساکن در این منطقه را فرااستانی معرفی و تأکید کرد: شخصیتهای بزرگ این منطقه دارای شخصیتی ملی و در تراز ملت ایران بوده است.

وی مرحوم سیدعبدالحسین لاری(ره) را شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در تحولات بزرگ عنوان و گفت: آثار و برکات آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره)، آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره)، شیخ ابونجمی و شیخ فقیهی برای خطه فارس و لارستان و همچنین کشور محسوس است.

حجت الاسلام یونسی وجود نخبگان در تمامی عرصه در منطقه لارستان را نشانه فرهیختگی مردم لارستان بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: پرورش یافتن علما و دانشمندان در لارستان یا به اقتضای طبیعت مردم آن است و یا امداد غیبی دیگری می باشد که خداوند به لارستان اعطاء فرموده است.

وی با ابراز تأسف از عدم رشد یافتگی منطقه لارستان در حد و اندازه عظمت تاریخی آن، گفت: لارستان بزرگ باید مطابق انتظار مردم و در تراز نخبگان، علما و فرهیختگان این خطه رشد کند و بدرخشد.

دستیار وِِیژه رئیس جمهور با تأکید براینکه می بایست بگونه ای برای منطقه لارستان جذابیت ایجاد کرد تا سرمایه داران این شهرستان برای سرمایه گذاری به موطن خود بازگردند و از خروج سرمایه از این منطقه باید جلوگیری کرد، افزود: لارستان باید مرکز درمان بیماران، مرکز تفریح و استراحتگاه، مرکز صدور و جذب نخبگان باشد.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه منطقه زیرساختهای لازم را فراهم کرد، تصریح کرد: همدلی مردم شیعه و سنی و همه اقوام در منطقه لارستان می تواند دغدغه ای برای توسعه ایجاد کند که این نیز از برکات وجود بزرگان است.

حجت الاسلام یونسی با توصیه به مردم خطه لارستان بزرگ درخصوص حفظ وحدت، ادامه داد: نگذارید دعوای جاهای دیگر به شما صراحت کند و در میان شما اختلاف بیاندازد.

وی بیان کرد: نباید رقابت های سیاسی به دشمنی تبدیل شود که همین دشمنی مانع توسعه است.

دستیار وِِیژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئولین به مسئله کمبود آب در منطقه لارستان اطلاع کامل دارند، تصریح کرد: خوشبختانه از یک سو هم فاصله لارستان تا دریا کم است و از طرف دیگر نیز، دانش و ثروت لازم برای شیرین سازی و انتقال آب در کشورمان فراهم است.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین