یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

تقدیر از اساتید دانشگاهها و مدرسان حوزه علمیه لارستان

میلاد لارستان: طی ویژه برنامه ای به مناسبت هفته معلم، از اساتید دانشگاهها و  معلمان و مدرسان حوزه علمیه لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان شامگاه روز دوشنبه ۱۴…

میلاد لارستان: طی ویژه برنامه ای به مناسبت هفته معلم، از اساتید دانشگاهها و  معلمان و مدرسان حوزه علمیه لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان شامگاه روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۴ طی مراسمی که

در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار گردید از اساتید، معلمان و مدرسان حوزه علمیه لارستان تقدیر شد.

در این مراسم، حجت الاسلام محمد رمضانی امام جمعه موقت شهر لار با برشمردن اهمیت جایگاه معلم در ارتقای فرهنگ جامعه و تأثیر آن بر توسعه، اظهار داشت: معلمان معماران آینده ملت اند.

وی با بیان اینکه هیچ شرافتی بالاتر از دانایی نیست، افزود: بالاترین دارایی انسان دانایی اوست و ملتی دانا، ملتی است دارا.

امام جمعه موقت شهر لار با تأکید بر اینکه شرافت هر ملت، در گرو آموزش و پرورش و آموزش عالی است، تصریح کرد: رمز ترقی کشورهای توسعه یافته، آن احترامی است که برای کل سیستم آموزشی قائل هستند.

وی با اشاره به اینکه آن کشوری که اقتدار علمی دارد می تواند حکمفرمایی کند، خاطر نشان کرد: بین اقتدار علمی و اقتدار ملی، رابطه علت و معلولی وجود دارد و این بدان معناست که یک ملت بدون داشتن پنجه قوی علمی، نمی تواند در برابر بیگانگان و زورگویان اراده خود را بر دیگران تحمیل کند.

حجت الاسلام رمضانی، علم را منشأ و مبدأ همه فناوری ها دانست و عنوان کرد: دانش پژوهانی که توسط معلمان در مراکز آموزش عالی پرورش می یابد باید در تولید ایده، مهندسی ایده، تبدیل ایده به محصول و بومی سازی علوم جهانی دست برتر داشته باشند.

وی زیرساخت تعالی کشور را آموزش معرفی و افزود: جمعیت کشور ما یک صدم جهانی و به لحاظ جغرافیایی خاک ایران یک صدم دنیاست، اما در ۱۵ سال اخیر رشد علمی کشورمان ۱۲ برابر افزایش یافته و رتبه علمی ایران از ۴۸ دنیا به ۱۶ جهان ارتقا یافته که نشان از تلاش فوق العاده معلمان است.

امام جمعه موقت شهر لار با برشمردن تفاوت های علم اسلامی با علوم غربی، گفت: در اسلام، علوم در راه پیشرفت، تعالی و تکامل انسانی بهره گرفته می شود در حالی که در غرب از علوم برای کسب سود و لذت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در تمدن غربی کرامت انسان فراموش شده است، تصریح کرد: کرامت معنوی در جوامع اسلامی در حوزه های علمیه که کرامت ساز و انسان آفرین هستند، تحقق می یابد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه علومی که در غرب تدریس می شود، تعبد آفرین نیست، اضافه کرد: علم تعبد آفرین، علم نافع است، نه علمی که خودشیفتگی، برتری طلبی و غفلت از خود ایجاد می کند.

در ادامه این جلسه، نصرالله طالع زاده از دبیران بازنشسته آموزش و پرورش لارستان با بیان تاریخچه ای از تشکیل مکتب خانه تا آموزش و پرورش در لارستان، گفت: سابقه تشکیل آموزش و پرورش در لارستان به بیش از ۸۰ سال گذشته یعنی قبل از تأسیس دانشگاه تهران می رسد.

این دبیر بازنشسته با بیان اینکه مدارس جنوب کشور حتی تا جزیره کیش تحت تابعه آموزش و پرورش لارستان بوده است، افزود: قبل از تشکیل آموزش و پرورش در لارستان، مکتب خانه های زیادی در شهر لار دائر بوده است.
وی با بیان خاطرات تلخ و شیرین مدارس در لار قدیم، سخنان خود را به اتمام رساند.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از معلمان، اساتید و مدرسان حوزه های علمیه تجلیل شد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین