یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

جشنواره تئاترفجر فارس فراخوان داد

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی سخنانی از فراخوان بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر فارس خبر داده و افزود: بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان…

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی سخنانی از فراخوان بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر فارس خبر داده و افزود: بخش رقابتی

جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره منطقه ای راه پیدا خواهند کرد صرفا اختصاص به آثار ایرانی دارد، بخش ویژه شامل آثار فاخر و آثار پیشکسوتان است و در بخش ویژه به صورت غیر رقابتی بر روی صحنه می رود.

مهدی امید بخش گفت:ارتقای سطح کیفی تئاتر استان و توجه به تولید آثار نمایشی با رویکرد مسایل اجتماعی از اهداف این جشنواره است.

امیدبخش گفت: بخش خیابانی گروه های متقاضی حضور در این بخش می توانند طرح اجرایی خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند و پس از بازبینی در بخش رقابتی جشنواره حضور یابند که آثار این بخش در جشنواره منطقه ای حضور نخواهند یافت.

این مقام مسوول ادامه داد:بخش جنبی که آثار این بخش به انتخاب هیات بازبینی جشنواره استانی انتخاب می شودوبخش عکس که آثار متقاضی در این بخش پس از بررسی و قضاوت در طول جشنواره به نمایش در می آید.

امیدبخش بیان داشت:متقاضیان شرکت دربخش رقابتی جشنواره بایدسه نسخه متن تایپ شده از اثر خود را همراه با فایل ‘word ‘ آن به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند نمایش هایی که از آبان ماه سال ۹۳ تا نیمه خرداد ماه سال۹۴، حداقل ۱۵ اجرای صحنه ای داشته اند، نیازی به ارائه متن به دبیرخانه جشنواره ندارند و این گروه ها باید تنها فرم تقاضای شرکت در جشنواره را به همراه مجوز اجرای عمومی خود به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند تا در نوبت بازبینی قرار گیرند.

وی اضافه کرد:تمام آثاری که در مرحله بازبینی پذیرفته شوند و در جشنواره شرکت می کنند در صورتی که تا نیمه خرداد ماه ۹۴اجرای عمومی نداشته اند، باید تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره ۹۴ حداقل بین پنج تا ۱۵ اجرای عمومی داشته باشند.

این مقام فرهنگی با اشاره به اینکه متون اقتباسی ‘ آداپته ایرانی شده ‘ نیز می تواند در بخش رقابتی حاضر باشند اظهار داشت: در این بخش که برگزیدگان آن در جشنواره منطقه ای حضور خواهند یافت صرفا متون ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی حق شرکت دارند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس گفت :ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای نمایش در هر کدام از بخش های جشنواره الزامی است.

وی با اشاره به اینکه آثار متقاضی شرکت در بخش رقابتی نباید پیش از این در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشندگفت:بازبینی آثار متقاضی شرکت در جشنواره به صورت اجرای زنده خواهد بود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، این مقام فرهنگی گفت: درجشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت وگروه های نمایش خیابانی برای حضور در جشنواره بین اللمللی تئاتر فجر لازم است در جشنواره بین اللملی تئاتر خیابانی مریوان شرکت یا طبق فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عمل کنند .

اعلام نتایج بازخوانی متون۱۰ خرداد ۹۴، تاریخ بازبینی نمایش های متقاضی شرکت در جشنواره۱۰مرداد تا ۲۵مرداد ۹۴ وتاریخ برگزاری جشنواره۱۴شهریور تا ۱۹ شهریور ۹۴ است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین