یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

طرحی که حاج محسن آنرا فاش کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به طرح تجزیه سه کشور عراق، سوریه و یمن توسط آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در منطقه، گفت: اگر این طرح محقق شود، منطقه به مدت…

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به طرح تجزیه سه کشور عراق، سوریه و یمن توسط آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در منطقه، گفت: اگر این طرح محقق شود،

منطقه به مدت ۲۰ تا ۳۰ سال ناامن خواهد شد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی از طرح آمریکا و انگلیس برای تجزیه کشورهای عراق و سوریه و یمن پرده برداشت.  وی به جزئیات این طرح اشاره کرده و اظهار داشت، بنا بر این طرح آمریکایی و انگلیسی که فرانسه و آلمان هم در جریان آن قرار گرفته‌اند، سوریه به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد؛ بنابراین، حلب پایتخت سوریه شمالی‌ و سوریه جنوبی هم با مرکزیت دمشق ایجاد خواهد شد.

محسن رضایی همچنین در مورد طرحی که آمریکا و انگلیس قصد اجرای آن را برای عراق دارند افزود: عراق نیز بناست به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شود. بدین ترتیب که بخش شمالی با محوریت موصل، بخش مرکزی با محوریت بغداد و بخش جنوبی با محوریت بصره در طرح تجزیه عراق ایجاد خواهند شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس همچنین اظهار داشت: بر پایه این طرح، یمن به دو کشور یمن شمالی به پایتختی صنعا‌ و یمن جنوبی به مرکزیت عدن، تقسیم خواهند شد.
 
رضایی در پایان خاطر‌نشان کرد: «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا مستقیم‌ برای عراق صحبت کرده است، ولی یمن و سوریه را به حکام سعودی واگذار نموده که این اتفاق اگر در منطقه رخ بدهد، حداقل برای بیست، سی سال ناامنی به وجود می‌آید و ناامنی گسترش پیدا خواهد کرد. البته سعود الفیصل و شاهزاده مقرن نامه‌هایی به ملک سلمان دادند و با طرح تجزیه در منطقه مخالفت کردند که این مسأله نشان می‌دهد حکام سعودی نیز وحدت نظر ندارند، ولی به هر حال آن‌ها بخشی از پروژه تجزیه را در سوریه و یمن بر عهده دارند.
 
به گزارش میلادلارستان و به نقل از جنوب نیوز وی افزود: آمریکا مستقیم‌ و بدون کمک ترکیه و سعودی به دنبال تجزیه عراق است، ولی یمن را به سعودی واگذار کرده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین