یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

آزمایشگاه نانوفناوری در لارستان احداث شود

میلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش لارستان با ابراز تأسف از عدم وجود یک آزمایشگاه مجهز نانو فناوری در لارستان، گفت: دانش آموزان بااستعداد و خلاقی…

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستانمیلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش لارستان با ابراز تأسف از عدم وجود یک آزمایشگاه مجهز نانو فناوری در لارستان، گفت: دانش آموزان بااستعداد و خلاقی در زمینه نانوتکنولوژی وجود دارند که نیازمند حمایت هستند.

به گزارش میلاد لارستان محمد فیاض پور در هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که پیش از ظهر امروز (سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۴) در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی بستر آفرین است، اظهار داشت: این نهاد، همه عرصه های علمی، آموزشی و فرهنگی را دربرمی گیرد.

وی نقش آفرینی آموزش و پرورش در زمینه رشد استعدادهای نهفته و توسعه جوامع، افزود: هر جامعه ای که پرچم دار توسعه هستند، بیشترین بودجه را به آموزش و پرورش اختصاص داده اند.

فیاض پور با بیان اینکه اگر خواهان پیشرفت هستیم می بایست آموزش و پرورشی فعال، پویا، قوی، متحول و توسعه آفرین داشته باشیم، تصریح کرد: در آموزش و پرورش لارستان ۲۸۶ واحد آموزشی وجود دارد که بخش اعظمی از فضاهای فیزیکی، آموزشی و تجهیزات مدارس به همت خیرین تأمین شده است.

وی با تأکید بر جذب بودجه های دولتی در ساخت اماکن علمی و آموزشی، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید برای بروز شدن تجهیزات و تکنولوژی های نوین را وارد مدارس کند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در چند مدت اخیر بیش از ۷۰ مدرسه در سطح شهرستان به امکاناتی همچون “لب تاپ” و “دیتا” تجهیز شده است، اضافه کرد: ۳۰۰ بخاری و ۲۴۰ کولر در سطح روستاهای محروم لارستان توزیع شده است.

وی با تأکید اثرگذاری نوع امکانات بر میزان یادگیری و تربیت دانش آموزان، افزود: در سطح شهرستان لارستان، مدارس ما در بحث فضای فیزیکی و تجهیزات هنوز وضعیت مطلوبی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سطح شهرقدیم و شهرجدید لار، نیاز به ۴ واحد آموزشی جدید است، عنوان کرد: فرسودگی برخی مدارس موجب نگرانی مسئولین شهرستان شده است که نیاز به نوسازی دارد.

وی با اشاره به علاقه زیاد دانش آموزان لارستانی به علوم نوین همچون نانوتکنولوژی، گفت: در المپیاد اخیر نانو که برگزار گردید ۳۰۰ دانش آموز شرکت داشتند که نسبت به سال گذشته رشد ۳ برابری داشته است.

فیاض پور با ابراز تأسف از عدم وجود یک آزمایشگاه مجهز در زمینه نانو فناوری در لارستان، تصریح کرد: براساس مصوبه دولتی اگر آموزش و پرورشی بتواند ۵۰ میلیون بودجه تهیه کند، دولت نیز بودجه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان اختصاص می دهد که یک آزمایشگاه مشارکتی تأسیس شود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین