پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

آماری قابل تامل؛ روزانه ثبت بیش از یک طلاق درلارستان

یکی از مسائل اجتماعی در جامعه ما موضوع طلاق می باشد. آمارها حکایت خوشایندی را نشان نمی دهند.  بر اساس آمارسال ۹۳ رئیس سازمان ثبت احوال کشور  روزانه ۴۳۴ طلاق…

یکی از مسائل اجتماعی در جامعه ما موضوع طلاق می باشد. آمارها حکایت خوشایندی را نشان نمی دهند.  بر اساس آمارسال ۹۳ رئیس سازمان ثبت احوال کشور 

روزانه ۴۳۴ طلاق در کشور ثبت شده است. اما  آمار ازدواج و طلاق در استان فارس نیز نگران کننده است،بطوریکه در سال ۹۳ از هر ۵ ازدواج در استان فارس یکی منجر به طلاق شده.این آمار در شیراز به ازای هر ۴ ازدواج است.

محسن نعمتي مدیر کل ثبت احوال فارس تعداد كل طلاق ثبت شده در استان فارس در ۶ ماهه ابتداي سال ۹۳ را ۳۷۰۹۱ مورد اعلام و اضافه كرده است: ” در هر شبانه روز در استان ۲۰ زوج از يكديگر جدا شده اند”

محسن نعمتي همچنین طی سخنانی دیگر  اظهار داشته است که : آمار مربوط به ازدواج ها و طلاق های انجام شده در کل سال ۹۳ نشان می دهد که در این استان در هر شبانه روز ۱۱۶ مورد ازدواج و ۲۲ طلاق رخ می دهد. بر این اساس می توان گفت حدود ۵% از کل طلاق های رخ داده در کشور در فارس بوده است.

از سوی دیگر اخیرا قائدی رئیس اداره ثبت احوال لارستان در گفتگو با میلادلارستان بیان داشته که: در سال ۹۳، تعداد هزار و ۹۶۰ فقره ازدواج و تعداد ۳۹۲ فقره طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق در لارستان به ثبت رسیده است. این بدان معنی است که در لارستان روزانه به طور متوسط بیش از یک طلاق رخ می دهد. آماری که کمی نگران کننده است.

در مورد میانگین سن ازدواج نیز طبق آمارهای موجود در حال حاضر این رقم در کشور دربرای مردان ۲۷٫۸ و برای زنان ۲۳٫۱ است . این در حالی است که این میانگین در مورد لارستان  در مردان به ۲۸ سال و در خانم‌ها به بیش از ۲۲ سال رسیده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین