چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

قادری: حیات فارس به لامرد وابسته است….!

دکترجعفرقادری نماینده لامردی الاصل شیراز طی مصاحبه ای با شیرازه به نکات جالبی اشاره کرده است که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.در ادامه خلاصه ای از مصاحبه کامل…

دکترجعفرقادری نماینده لامردی الاصل شیراز طی مصاحبه ای با شیرازه به نکات جالبی اشاره کرده است که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.در ادامه خلاصه ای از مصاحبه کامل وی را مرور می کنیم.

 

۱)وی در پاسخ به  سوالی مبنی بر فعالیت نماینده بر اساس امضای طرح/لایحه اظهار داشت: شاید امضای لوایح و طرح‌ها معیار چندان دقیقی برای فعالیت یک نماینده نباشد اما به هرحال باید تفاوتی قائل شویم؛ البته گاهی برخی نمایندگان که به صورت چرخشی مسئول ارجاع طرح‌ها هستند، ممکن است برایشان رانتی ایجاد شود که زیر هر طرح یا تذکری که ارجاع می‌شود را امضاء کنند و این را نباید به حساب فعالیت نماینده گذاشت.

۲) قادری با اشاره به اینکه برخی به من ایراد می‌گرفتند که اگر الحاق دریا به فارس از طریق شهرستان دیگری بود آیا بازهم دنبال این قضیه بودید، تصریح کرد: اتصال فارس به دریا از طریق بوشهر ممکن نبود زیرا تمام هستی بوشهر در عسلویه خلاصه می‌شود و یک متر از آن را هم نمی‌توان گرفت بنابراین باید از استان هرمزگان به دریا وصل شد و تنها شهری که با هرمزگان مرز مشترک دارد، لامرد است.

۳)نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم از رانت نمایندگی برای لامرد استفاده کنم، تصریح کرد: مطمئن باشید اگر تعلق خاطری هم به لامرد نداشتم به عنوان کسی که رشته تخصصی‌اش اقتصاد است بحث الحاق فارس به دریا را دنبال می‌کردم!

۴)وی تصریح کرد: این اقدام زشتی است که هر نماینده‌ای همشهری خود را پیدا کند و بگوید برای فلان اداره کل مناسب است و بعد چند نماینده دیگر هم با رودربایستی امضاء کنند و از طرف دیگر هم نماینده دیگری همین کار را کند و در نهایت برای یک اداره کل چند لیست به وزارتخانه برود که تصور بدی از وضعیت استان در ذهن مسئولین وزارتخانه شکل می‌گیرد بنابراین باید در پست‌ها و بحث‌های کلیدی در مجمع نمایندگان همه گزینه‌ها مطرح شود و نقاط مثبت و منفی بیان گردد سپس رأی‌گیری شود و هر کس بیشترین رأی را آورد تمام اعضای مجمع همان گزینه را دنبال کنند.

۵)  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تنها جرم من این است که رک هستم و پشت سر و جلو رو ندارم، گفت: من چوب صداقت و یک‌رنگی‌ام را می‌خورم.

۶) وی ضمن طرح این سوال که چرا بوشهر نسبت به عسلویه حساس نیست، توضیح داد: اکنون تمام حیات و زندگی بوشهر وابسته به عسلویه است و نقشی که عسلویه برای بوشهر دارد، لامرد برای استان فارس ایفا می‌کند.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه چند مزیت عمده در لامرد است که در هیچکدام از شهرستان‌های فارس نیست، گفت: لامرد کمترین فاصله با دریا را دارد و از طرفی دروازه ورود به اقتصادهای بین‌المللی، حمل و نقل هوایی و زمینی نیست بلکه حمل و نقل دریایی است زیرا کمترین هزینه را دارد. قادری به مزیت دسترسی لامرد به آب دریا اشاره و اظهار کرد: درحالی که در برخی نقاط فارس ۶۰۰میلی‌متر بارندگی داریم اما ظرفیتی که برای تامین آب در لامرد وجود دارد در هیچ نقطه فارس نیست زیرا لامرد به دریا وصل است و پروژه‌های آب‌بر باید در کنار دریا باشد. به گفته وی، لامرد هم خود بزرگ‌ترین ذخایر گاز را دارد و هم در کنار بزرگ‌ترین مخزن گازی دنیا قرار گرفته که این ویژگی‌ها لامرد و مُهر را برجسته کرده است.

 

میلادلارستان نظرات  آقای دکترقادری را در یادداشتی به طور خاص  مورد ارزیابی قرار خواهدداد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین