چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17

یاد حضرت آقا(ره) در نمایشگاه بین المللی تهران

 در ادامه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خبرنگار ایرنا گزارشی از ناشران مختلف را طی مصاحبه هایی با انها بر خروجی ایرنا قرار داده است. در بخشی از مصاحبه…

 در ادامه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خبرنگار ایرنا گزارشی از ناشران مختلف را طی مصاحبه هایی با انها بر خروجی ایرنا قرار داده است. در بخشی از مصاحبه با ناشران، وی به سراغ مدیر انتشارات ایلاف رفته و ….

به دنبال عوامل وحدت زا میان غرفه های بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب می گشتم که از انتشارات ایلاف سردرآوردم و در گفت و گو با مجید احمدی مدیر این انتشاراتی به گوهری ناب در این حوزه دست یافتم.

صحبت از لار و لارستان شد. از آمار اهل سنت و شیعیان لار پرسیدم که در یک کلام پاسخم را داد و گفت «کسی نمی پرسد چه کسی اینجا شیعه است و چه کسی سنی!» همه ما یعنی مردم بخش ها و روستاهای لار خود را مدیون بزرگ مردی به نام آیت الله آیت اللهی می دانیم.

به گفته وی آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی عامل وحدت شیعه و سنی در استان فارس است و مردی بود که شیعه و سنی از او به خوبی یاد کرده و بر او درود می فرستند و او از علمای برجسته این منطقه یعنی شهرستان های خنج، بخش عوض و بخش گراش بود که دو سال پیش فوت کرد.

محمد درفش نیز که در این غرفه فعالیت می کرد گفت: مرحوم آیت اللهی ارتباط بسیار خوبی با علمای بومی داشت و مشکلات و مسائل اختلافی را حل و فصل می کرد و هیچ گاه سخنی نمی گفت که باعث اختلاف میان اهل سنت و شیعیان شود.

وی که جانباز ۳۵ درصد دفاع مقدس است و در سال ۶۵ در جزیره مینو مجروح شده با لهجه لاری (اچومی) گفت: خدا را شکر می کنیم که متحد هستیم. همیشه از علما دعوت می کرد کنار هم باشند و هر ماه جلسه می گذاشت.

احمدی موضوع های عرضه شده در غرفه خود را در محور دینی، تربیتی، تفسیر، حدیث و دعا معرفی کرد و گفت: کتاب اربعین نبوی از محدثین قرن هفتم، تفسیر مبین (جزء های ۲۹ و ۳۰) از دیدگاه اهل سنت نوشته سیدمحمد صالح مهجور از مهمترین کتاب های این انتشارات بوده و البته جزءهای ۲۶ تا ۲۸ نیز در انتظار مجوز است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین