چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

جشنواره لارستان؛ میزبان 3 استان کشور

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس، اولین جشنواره منطقه ای نقاشی دیواری لارستان را ویژه طرح های دیواری اعلام داشت و گفت:دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ۲۹ تیر…

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس، اولین جشنواره منطقه ای نقاشی دیواری لارستان را ویژه طرح های دیواری اعلام داشت و گفت:دبیرخانه

جشنواره تا تاریخ ۲۹ تیر ماه پذیرای آثارهنرمندان مرتبط با هنر های تجسمی است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مهدی امیدبخش با اشاره به اینکه نخستین جشنواره منطقه ای نقاشی دیواری لارستان ویژه هنرمندان تجسمی برگزارمی شود افزود: دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ۲۹ تیر ماه پذیرای آثارهنرمندان مرتبط با هنر های تجسمی است که در این راستا،برگزیدگان مرحله نخست جشنواره در مراسم افتتاحیه ۵ مرداد معرفی می شوند.

مهدی امیدبخش اظهارداشت:به علت شرایط آب و هوایی این منطقه که گرم و خشک است،ارسال طرح،داوری طرح های برگزیده،اختتامیه و اهدای جوایز در دستور کار قرار دارد که هنرمندان بایستی آثار خود را به دبیرخانه اولین جشنواره منطقه ای نقاشی دیواری لارستان از طریق پست الکترونیکی Lar.festival@gmail.com ارسال کنند.

وی عناوین مسابقه را زیبایی های شهر من،بهداشت سلامت،تعلیم و تربیت،رنگهای آسمانی(تصاویر بر گرفته از آیات قرآنی(و بخش آزاد معرفی کرد و بیان داشت:برای موضوع زیبایی های شهر من (لارستان) امتیاز ویژه در نظر گرفته می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس افزود:برای اطلاعات از اقلیم شهر می توان به سایت هایی چون http://www.larestankohan.ir/  و  http://larshenasi.ir/ مراجعه کرد.

امیدبخش با تاکیدبراینکه کتاب تاریخ مفصل لارستان، به سعی چهار نویسنده دکتر محمدباقر وثوقی، منوچهر عابدی راد، صادق رحمانی و کرامت الله تقوی تدوین شده ادامه داد: در این جشنواره، طرح های اجرایی ساده و به دور از جزئیات پردازی و ریزه کاریهای اجرایی متناسب با ماهیت نقاشی دیواری در اولویت قرار خواهند گرفت و طرح های اجرایی نباید با فرهنگ عمومی و دینی شهروندان مغایرت داشته باش، همچنین اجرای طرح های ارسالی بر روی دیوار با توجه به موقعیت مکان یابی شده معین گشته و طبق بستر دیوار بایستی اقدام به طراحی شود.

وی سایز دیوار را ۳متر در ۱۰ متر ۴متر در ۲۰ متر ۵متر در ۳۰ متر اعلام داشت و گفت: طرح برگزیده،بر اساس سایز دیوار نهایی با نظر طراح مربوطه تغییر می یابد و هنرمندان می توانند اثر خود را به همراه فرم جشنواره از طریق پست الکترونیکی Lar.festival@gmail.com ارسال کنند.

 امیدبخش در باره آثار ابرازداشت:کارهای ارسالی کپی از دیگر آثار هنری و برگزیده جشنواره یا نمایشگاهی دیگر نباشد،تکنیک برای خلق اثر رنگ اس، هر نفر حداکثر می تواند ۵ اثر به دبیرخانه ارسال کند،برگزارکننده مجاز است تا از طرح های منتخب گروه داوران در امور مربوط به زیبا سازی و نقاشی دیواری با ذکر نام صاحب اثر استفاده کند.

وی گفت:ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره میباشد و شرکت کننده در جشنواره به عنوان طراح و مالک اثر شناخته شده و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است و هنرمندان می توانند برای اطلاع از خبرهای حشنواره و اسامی هیئت داوران سایت www.larestanfarhang.irرا دنبال کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با علام اینکه به ۱۰ اثر برگزیده جوایزی اهدا می شود، تصریح کرد: نفر اول سکه تمام بهار آزادی، نفر دوم نیم سکه بهار آزادی، نفر سوم ربع سکه بهار آزادی، نفر چهارم ۲۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر پنجم ۲۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر ششم ۲۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر هفتم ۲۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر هشتم ۲۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر نهم ۱۵۰۰۰۰۰ریال، نفر دهم ۱۵۰۰۰۰۰ ریال و به نفرات برگزیده اول تا دهم لوح تندیس جشنواره اهدا می شود

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین