پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

دیدار مدیر کمیته امداد با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان

مدیر کمیته امداد از برنامه ریزی و تشکیل جلسات مختلف در آستانه شروع ماه مبارک رمضان در حوزه داخلی مدیریت کمیته امداد و نیز در سطح شهرستان و ادارات مختلف…

مدیر کمیته امداد از برنامه ریزی و تشکیل جلسات مختلف در آستانه شروع ماه مبارک رمضان در حوزه داخلی مدیریت کمیته امداد و نیز در سطح شهرستان و ادارات مختلف خبر داد .

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان : حجت الاسلام تقی زاده در جلسه ای که با حجت الاسلام ولایتی نسب داشت خاطر نشان کرد :در ادامه برنامه ریزی های صورت گرفته جهت استقبال از ماه پر خیر و برکت رمضان که به طور معمول،مردم خیر و نوع دوست بیش از هر زمان دیگری آماده کمک به هم نوعان خود هستند،این نهاد نیز با تلاش مضاعف، آماده دریافت کمک های این عزیزان در بخش زکات،کمک های نقدی و جنسی خیرین و حامیان ایتام و توزیع بین ایتام و نیازمندان تحت حمایت خود می باشد .

وی افزود : سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه متولی نشر موضوعات قرآنی و دینی در سطح شهرستان می تواند از طریق تشکیل جلسات مختلف با مبلغین قرآنی و دینی،جلسات انس با قرآن و محافل قرآنی نسبت به ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری از نیازمندان و ایتام در جامعه،کمیته امداد را که متولی کمک به محرومین در جامعه می باشد کمک و یاری رساند .

در ادامه حجت الاسلام ولایتی نسب رئیس سازمان تبلیغات با تفسیر آیاتی از سوره ماعون به  ضرورت کمک به ایتام و نیازمنداد جامعه پرداخت و متذکر گردید : آیا دیدی آن کس که روز جزا را انکار می کند؟ این همان کسی است که یتیم را از در خانه خود به قهر می راند و کسی را به اطعام فقیران ترغیب نمی کند . پس وای بر نمازگزاران،آنانکه در دل از یاد خدا غافلند و ریا و خود نمایی می کنند و آنها افرادی هستند که فقرا را از حوائج و ضروریات زندگی منع می کنند و ماعون،که کمترین و مقدورترین حوائج است و ارزش چندان قابل اعتنایی ندارد،اما این افراد از اعطاء آن نیز امساک و بخل می ورزند .

وی در ادامه با ذکر اینکه در هفتم ماه رمضان جلسه ای با حضور کلیه مبلغین دینی و قرآنی و هیات های مذهبی برگزار که در این جلسه به ضرورت توجه به ایتام و مستمندان جامعه پرداخته خواهد شد چرا که امروزه خانواده ها بخاطر فقر مالی و بعضا جهت تهیه جهیزیه با مشکل مواجه شده  و یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج و به تبع آن ازدواج های ناموفق و در ادامه بالا رفتن نرخ رشد طلاق که اینها همگی رابطه مستقیمی با فقر در جامعه می تواند داشته باشد .

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین