پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

اختیارات فرمانداری های ویژه؛ کماکان در ابهام

سال ۸۸ بود که مصوبه تاسیس فرمانداری ویژه لارستان از سوی معاون اول وقت رئیس جمهور جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد. از آن زمان تاکنون و بر اساس…

سال ۸۸ بود که مصوبه تاسیس فرمانداری ویژه لارستان از سوی معاون اول وقت رئیس جمهور جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد. از آن زمان تاکنون و بر اساس آمار پایگاه

اطلاع رسانی دولت فرمانداری ویژه در شهرستان های شهرری(تیرماه۹۱)، میناب(شهریور۹۱)، نجف آباد و میانه(اسفند۹۱)،بابل و آمل(اردیبهشت۹۲)، مرند، فسا ، جهرم ، گنبد کاووس و چابهار(مرداد۹۲) تاسیس گردیده و اخیرا نیز (۲۱ خرداد۹۴) دولت مصوبه تاسیس فرمانداری ویژه در خرمشهر را به وزارت کشور ابلاغ نمود.

به این ترتیب در کل کشور با احتساب خرمشهر می توان گفت ۳۶ شهرستان کشور دارای فرمانداری ویژه اند که در این میان استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و مازندران هر کدام با دارا بودن ۳ فرمانداری ویژه بیشترین تعدد فرمانداری های ویژه را در بین استان های کشور دارا می باشند. 

در ۱۸ آذر۹۲  اعضاء فراکسیون فرمانداری‌های ویژه مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور دیدار و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف مطرح نمودند.

در آن جلسه ،دکتر جهانگیری با اشاره به پیشنهادات اعضای این فراکسیون، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان و از بین رفتن ترددهای غیر ضروری مردم به مراکز استان را از جمله مزایای تفویض اختیار به فرمانداری‌های ویژه برشمرده و افزوده بود: تردیدی نیست که باید تفاوتی میان اختیارات و میزان بودجه فرمانداری‌های ویژه نسبت به سایر فرمانداری‌ها وجود داشته باشد، بنابراین دولت نیز تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا بتواند در حد امکان شرایط مطلوب را برای این فرمانداری‌ها ایجاد کند.

دکتر جهانگیری در آن زمان بیان داشته بود: در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور درخواست‌ها و پیشنهادات را مطرح خواهم کرد تا در چارچوب اعتبارات مصوب به این خواسته‌ها جامه عمل پوشانده و گامی در جهت خدمت‌رسانی به مردم برداشته شود.

از آن زمان تاکنون معلوم نیست آیا چنین جلسه ای برگزار شده و پیشنهادات فراکسیون فوق الذکر درمجلس اصلا به سمع و نظر وزیر کشور و یا رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده است؟؟

باید کمی منتظر ماند و دید آیا در ادامه کماکان دولت به افزایش تعداد فرمانداری های ویژه در کشور مبادرت می ورزد و یا اینکه سعی در ایجاد ساختاری اصولی در فعالیت این ارگان ها خواهد بود. انتظار بر این است تا ایجاد زیرساختهای لازم در دستور کار اصلی دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

چه خوب است نمایندگان شهرستان هایی که دارای فرمانداری ویژه اند در این زمینه با همفکری در راستای تسریع در ایجاد چنین زیرساختی مطالبات را از دولت خواستار شوند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین