شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

وعده های انتخاباتی پلی به سوی بهارستان

 اهمیت  اين دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی  و حساسيت آن که به مراتب بيشتر از  ادوار گذشته است بر کسی پوشیده نیست . چند سالی است  که براي رسيدن به…

 اهمیت  اين دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی  و حساسيت آن که به مراتب بيشتر از  ادوار گذشته است بر کسی پوشیده نیست . چند سالی است  که براي

رسيدن به كرسي مجلس در منطقه لارستان چند عامل مي تواند محركي براي جمع آوري بیشتر آرا باشد هر چند كه  هيچكدام از اين روش ها پسنديده  نیست  اما متاسفانه برخي بدان چنگ زده يا مي خواهند از این روش برای رسیدن به  کرسی مجلس استفاده کنند.

یکی از عواملی که در تمام مناطق لارستان اعم از شهرها  ،بخش ها (شهرستان های لار- گراش – خنج ) نمود دارد تقاضا برای ارتقای سیاسی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ شهرستانی به اندازه لارستان تقسیمات سیاسی صورت نگرفته است و گستردگی منطقه بر مطالبات بخش ها افزوده و این یکی از عوامل نارضایتی مناطق می باشدکه دستاویزی برای بعضی از داوطلبان شده و می خواهند از این نقطه ضعف برای ورود به مجلس  استفاده کنند.

بعضی عواملی که می تواند در جمع آوری آرای بیشتر موثر باشد عبارتند از :
۱-    پيدا كردن ضعف ها و كمبودهاي هر منطقه و انگشت گذاري بر روي آن و مرتبط کردن آن به مرکز شهرستان  (مشخصا نوک انگشت به سمت نماینده ومسئولان لاری است تا آنان را ناکارآمد معرفی نمایند)

۲-    سر پوش گذاشتن بر روی اقدامات مثبتی که در هر منطقه انجام شده است یقینادر هر بخش و هر شهرستان اقدامات مهمی (با پیگیری های نماینده کنونی مجلس)در حوزه های مختلف وبا توجه به ظرفیت هر منطقه در راستای رفع محرومیت و ایجاد عدالت اجتماعی انجام شده اما هیچ اشاره ای به آن نمی شود.

۳-     اگر اداره ای در لار مستقر شده و یا امکاناتی درمرکز شهرستان ایجاد شده که برای رفاه همه مناطق هست آن را فقط برای لاری ها سودمند می دانند و بهره مندی دیگر بخش ها و شهرستان های همجوار را زیر سوال می برند.

۴-    قول و وعده هايي مبني بر پيگيري مطالبات  مناطق خصوصا ارتقای سیاسی بخش هایی از منطقه (این یکی از مهم ترین مطالبه بخش ها است که بر روی آن مانور داده می شود) .

۵-    عدم اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و یا استعداد هر منطقه برای پیشرفت ( در زمینه های اقتصادی و معادن ) و دادن وعده هایی که چگونگی  اجرای آن در ابهام می ماند. و…..

در هفته هاي اخير برخي از كانديداهاي احتمالي در مصاحبه با نشريات منطقه  از همين زاويه براي فرداي خود برنامه ريزي نموده اند و با وعده هایی در صدد جمع آوری  آرا به نفع خود هستند. با عنایت به اینکه وزیر محترم کشور ضمن هشدار به کاندیداها مبنی بربرخورد قانونی با کسانی که با تبلیغات زود هنگام قصد ورود به  رقابت های انتخاباتی  دارند از همه خواست به قانون پایبند باشند و این وظیفه  دستگاه هاي نظارتي در سطح منطقه هست که  با دقت  اظهارات را رصد نمایند.

این کاندیداهای احتمالی در مصاحبه های خود ضمن بیان کلی ظرفیت های اقتصادی منطقه بر ضرورت برنامه ریزی و استفاده بیشتر از منابع تاکید نموده و در کنار آن بر روی کاستی ها و مطالبات منطقه متمرکز و با کلی گویی از برنامه های خود سخن گفته اند ( از جمله ارتقای سیاسی بخش هایی از منطقه به شهرستان ویا استقرار بعضی ادارات در بعضی مناطق –  پیگیری مرز بندی ها– عدم رونق بخش های کشاورزی و صنعت ومعدن ونبود زیر ساخت هایی چون آب ، راه ، گاز در بیشتر مناطق و…)

که باید به این عزیزان گفت :

    آيا برای رسيدن به کرسی مجلس باید از هر وسيله اي براي جلب آرا استفاده كرد؟ سخن گفتن و وعده دادن بسیار ساده است.اینکه فقط دست بر روی ضعف ها یا کاستی ها گذاشته شود باعث  بدبینی مردم به مسوولان وناسپاسی در حق نظام است . همه مسوولان از رده های پایین مدیریتی در شهرستان  تا مدیران مافوق مجدانه پیگیر ایجاد زیر ساخت ها برای مناطق بوده و هستند و بر اساس اولویت ها پیش می رود پس تمرکز بر آن  نادیده گرفتن تلاش مدیران است .

    آیا فقط  بخش هاي مورد نظر شما استحقاق بيشتري براي ارتقای سیاسی دارند؟ آیا مرکز شهرستان ظرفیت بالاتری ندارد ؟تا به تبع آن تمام بخش ها ارتقا پیدا کنند.صادقانه با مردم سخن بگویید.

    بسياري از طرح هاي کلان منطقه (منطقه ویژه اقتصادی – راه آهن شیراز –لار –بندرعباس ، احداث مجتمع پتروشیمی ،بزرگراه  جهرم – لار – بندرعباس و…)  به دلیل عدم پیگیری های گذشته بر زمین مانده است  چرا هیچ اشاره ای به دلایل آن نمی شود ؟ مگر همه مناطق از آن منتفع نمی شدند؟در این زمینه به اقدامات مثبت نماینده فعلی مجلس  (بطور مشخص  وبا ذکر موارد) اشاره نمی شود آیا جز کسب آرای بیشتر از منطقه خاصی هدف دیگری وجود دارد ؟

    آیا  واقعا همه مشکلات منطقه  مرز بندی جغرافیایی است  که باید به عنوان اولویت مطرح شود؟به کلام رهبری فرزانه انقلاب عملا پایبند باشید و با این حرف ها به و حدت مردم آسیب وارد نکنید .

    اگرچه لارستان بدلیل شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی ها وذخایر آبی جزو مناطق خشک محسوب می شود ، اما در بعضی محصولات باغی و زراعی و صیفی در جایگاه قابل قبولی در سطح استان قرار دارد.  چرا به این نقطه قوت اشاره نمی شود تا مردم امیدوار به نظام و مسوولان باشند؟

    استقرار یک اداره و به تبع آن استخدام نیرو نیاز به طی مراحلی و کسب مجوز و ردیف استخدامی دارد چنانکه مرکز شهرستان نیز با همین مشکل در بعضی اداره ها مواجه می باشد که سیاست فعلی دولت  عدم به کار گیری نیروهای جدید می باشد پس تاکید بر استقراربعضی اداره ها در مناطقی خاص جز تبلیغ چیز دیگری نیست.

     در زمینه صنایع با توجه به وجود شهرک های صنعتی متعدد در همه بخش ها و شهرستان ها موقعیت ممتاز لارستان در سطح استان قابل انکار نیست که بنا به آمار و ارقام ، جايگاه لارستان  بعد از شیراز است و در استان در جايگاه دوم قرار دارد . اشتغال به کاربخشی از نیروهای منطقه در این شهرک ها قابل توجه می باشد از کنار این موقعیت گذشتن بی انصافی در حق  مدیرانی  است که شبانه روز برای پیشرفت منطقه تلاش می کنند .

 تاکید بر ناکارآمدی بخش کشاورزی و صنعت ناشی از عدم اطلاع و یا به دلیل ارائه آمار های غلطی است که به آنها گزارش شده است .(هر چند که منطقه در زمینه صنایع  بزرگ و مادر و مولد از ضعف ساختاری برخوردار است )

    این منطقه سیاست زده است همه دهستان ها و بخش ها خواهان ارتقا هستند شما چگونه می خواهید خواسته های مناطق را با خواسته اول مردم لار مبنی بر ارتقای سیاسی(که در برگیرنده خواسته مناطق است) کنار بیایید؟  اگر واقعا برای ارتقای منطقه طرح و برنامه دارید صریح و شفاف با مردم در میان بگذارید  نه اینکه انگشت بر روی مطالبات بخش هایی خاص بگذارید . آیا جز جمع آوری آرا نیت دیگری هست ؟

اما آنچه که  از آن ذکری به میان نیامده است :

۱-    عدم توصیه بر انسجام و یکپارچی  منطقه و رسیدگی به توسعه و پیشرفت متوازن  همه مناطق استصادقانه با مردم سخن بگویید  که  آیا به یکپارچگی  وپیشرفت کل منطقه  اعتقاد دارید یا به فکر تجزیه بخشی خاص هستید؟ اگر خود را مقید به منویات رهبری نظام می دانید بایداصل یکپارچگی منطقه لارستان در کنار توسعه و پیشرفت هر بخش و شهرستان اولویت اول باشد  و اگربه دنبال توسعه سیاسی مناطق هستید جایگاه لار و لارستان در این تغییر سیاسی  چگونه تعریف کرده اید ؟

۲-    بی توجهی به مرکزیت بخشی  لارستان در جنوب فارس :اقداماتی که در دوره نماینده فعلی مجلس انجام شده (ایجاد دفتر وزارت خارجه ،برقراری پروازهای حج ، دانشگاه دولتی و…. ) در تسهیل امور همه مناطق موثر می باشد. چرا که هر قدمی در این جهت ،پیشرفت و توسعه سایر مناطق را بدنبال دارد کاندیداهای محترم باید ضمن پیگیری مطالبات به حق شهرستان ها در حوزه های مختلف ، از برنامه های خود برای مرکزیت بخشی به لارستان (در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه)نیز سخن بگویند .

  غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین